Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Staftime
#1945178
Ik heb een besluit gemaakt dat ik eigenlijk al veel eerder had willen doen.
De honden gaan over op biologische kvv, en dit zal Darf Eko worden.
Ik wil ze wel graag af en toe nog iets geven dat goed is voor het gebit, dus zo nu en dan een diepvries kippetje uit de supermarkt.

Het gaat me steeds meer tegenstaan dat de honden dieren eten die een zeer slecht leven hebben gehad.
En ik wil dus graag dat ze diervriendelijk gaan eten.
Daarnaast geloof ik dat biologisch vlees veel gezonder is voor honden om te eten.

Ik heb nu 10kg in de vriezer liggen dat over enkele weken aangebroken zal worden zodra de rest op is.

Zijn er mensen op dit forum die Darf Eko voeren?
En hoe is jullie ervaring?
Door Staftime
#1945199
Het heeft me veel tijd gekost om de knoop door te hakken.
Ik voer nml Barf, en sta daar volledig achter.
Maar het dierenleed dat schuilgaat achter het voer van mijn honden...... daar heb ik het gewoon steeds moeilijker mee.
Ik wil dat niet meer, dus vandaar nu op deze manier.
En misschien kan ik als ik een beetje moeite doe, ook wel voor een redelijke prijs aan biologisch vleesbot komen voor zo nu en dan.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1945224
Ik heb het even gevoerd, voordat ik over ging naar barf. Goede ervaring. En betaalbaar. Is het lastig voor je om aan biologische (en wild) barfproducten te komen? Dan is Darf wel een goede optie.
Door Staftime
#1945229
Wild wordt hier niet gegeten, dus dat heeft geen zin.
Biologische Barfproducten? Ik zou niet weten waar ik die betaalbaar zou moeten kopen om eerlijk te zijn.
Ik kan het natuurlijk ook eens vragen bij de mensen van Darf, aangezien ze een eigen slagerij hebben.

Weet jij goede adresjes voor Biologisch Barf dan?
Het wordt al snel zo enorm duur...
De stap naar Darf is al een behoorlijke aanslag op mijn portemonnee.
Door Parelridder
#1945238
[quote="Staftime"]
(...) Zijn er mensen op dit forum die Darf Eko voeren?
En hoe is jullie ervaring?
[/quote]'k 'Geef sinds aug. 2010 Darf Aktief en ik heb een paar doosjes van de Wild-versie besteld. 't Bevalt mij en mijn honden uitstékend.
Door Pedro98
#1945325
Geen verkeerde gedachten dat je dat ook voor je honden doet, zelf eten we het wel.

Maar is het zo dat er speciaal voor de KVV voeding dieren worden gefokt, had eigenlijk verwacht dat het van de zelfde dieren zou komen wat ook voor de menselijke markt word gebruikt.
Door Staftime
#1945393
Darf maakt gebruik van het vlees uit hun eigen slagerij.
De mensen die Darf produceren zijn nml slager, en wel biologisch slager.
Al het minder mooie vlees wordt dus in de kvv gebruikt.
En de karkassen etc.
Dat eten wij als mens niet, maar is prima kwaliteit voor de hond.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1945394
[quote="Pedro98"]
Geen verkeerde gedachten dat je dat ook voor je honden doet, zelf eten we het wel.

Maar is het zo dat er speciaal voor de KVV voeding dieren worden gefokt, had eigenlijk verwacht dat het van de zelfde dieren zou komen wat ook voor de menselijke markt word gebruikt.
[/quote]

Hoe bedoel je, fokken ze speciaal voor Darf dieren? Er zit 50% kipkarkas in, dat lijkt me toch restproduct.

Ik zou trouwens wel af en toe afwisselen met Aktief, daar zit ook nog eend in.

Biologische barf is vrij lastig te vinden, maar via barfplaats zijn r regelmatig biologische aanbiedingen zoals geit, kip, parelhoen of rund. Jammer dat je honden geen wild lusten, dat beperkt de mogelijkheden wel. Bij jou in de buurt zou ik geen biologische aanbieders weten. Je kunt op skal.nl een lijst met biologische boeren vinden, zo kwam ik ook aan adresjes, maar vaak wel prijzig. De groene weg slager heeft vaak ook producten voor de hond. Soms haal ik (niet biologisch) paardenvlees, omdat er geen bio-industrie voor paarden is.
Door Staftime
#1945431
Oh ja dat is waar, paardenvlees zou ik wel kunnen kopen.
Dat is wel goed voor de afwisseling in diersoorten.

Julia lust wel wild, maar alleen als het gemalen is. Dus voor haar kan ik de wild versie erbij kopen.
Romeo eet het niet, hij verdraagt het ook absoluut niet, hij krijgt direct maagklachten als hij wild eet, en dat heeft hij zelf door en daardoor weigert hij het.

Ik ben wel van plan om af te wisselen idd, zodat ze meerdere diersoorten binnen krijgen.
Daarnaast wil ik ook nog gewoon vis blijven voeren voor afwisseling en omdat ik dat gezond vind.

Af en toe in de lente/zomer een lamskop van de Islamitische slagerij kan ik ook nog wel doen.
Dat is natuurlijk niet diervriendelijk, maar voor eens in de maand een keer voor een schoon gebit...aangevuld met wat paardenvlees en een rauw eitje is wel goed voor ze.
Door Dizzy
#1945594
Dizzy krijgt een paar keer in de week Darf en dat bevalt ons beiden prima. Het ziet er goed uit, en ruikt prima. De blokjes van 250 gram zijn handzaam en makkelijk voor de dosering. Ivm de kosten zou je kunnen informeren of je korting kunt krijgen bij grote hoeveelheden. Waar ik het koop geldt dat vanaf 50 kg volgens mij. Ik bestel zelf niet zoveel tegelijk, want het past niet in mijn vriezer.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1945606
[quote="Meike en Daisy"]
Hoe bedoel je, fokken ze speciaal voor Darf dieren? Er zit 50% kipkarkas in, dat lijkt me toch restproduct.

Ik zou trouwens wel af en toe afwisselen met Aktief, daar zit ook nog eend in.

Biologische barf is vrij lastig te vinden, maar via barfplaats zijn r regelmatig biologische aanbiedingen zoals geit, kip, parelhoen of rund. Jammer dat je honden geen wild lusten, dat beperkt de mogelijkheden wel. Bij jou in de buurt zou ik geen biologische aanbieders weten. Je kunt op skal.nl een lijst met biologische boeren vinden, zo kwam ik ook aan adresjes, maar vaak wel prijzig. De groene weg slager heeft vaak ook producten voor de hond. Soms haal ik (niet biologisch) paardenvlees, omdat er geen bio-industrie voor paarden is.[/quote]

Dit lijkt zo, maar  met slachtpaarden word ook niet altijd netjes omgegaan.

Hier vind je ook biologische producten: http://www.gelukkigdier.nl/N_frame.html?http://www.gelukkigdier.nl/
Door Monoxxide
#1945766
Vorige week ook mijn eerste doos binnen gekregen.Is moeilijk te vinden in belgie maar toch een leverancier gevonden.Normaal geef ik 6-8 verschillende merken KVV en beetje barf, maar de verpakking van DARF en gewoon hoe het eruitziet gaan mij misschien wel over de lijn halen om dit als hoofdvoeding te geven.
Indy eet het ook goed en de ontlasting blijft wel ok.Volgende week hebben we een nieuwe pup en vraag me wel af of deze daarvoor geschikt is.Leverancier heeft namelijk maar één versie van hen, op de doos staat DARF EKO.
Door Parelridder
#1945857
[quote="Monoxxide"]
(...) Volgende week hebben we een nieuwe pup en vraag me wel af of deze daarvoor geschikt is.Leverancier heeft namelijk maar één versie van hen, op de doos staat DARF EKO.[/quote]
Darf Eko bestaat uit:
• 50% biologische kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
•10% biologisch rund spiervlees
•10% biologisch lams en geitenvlees
•10% biologische lamslong en lamspens
•10% biologische groenten
•5%  biologisch runderhart
•5%  biologische runder nieren

Darf Eko bevat 4 diersoorten. Je kunt er zelf nog een visje aan toe voegen en bijvoorbeeld paardenvlees drogen als beloning, tbv een extra diersoort, maar Eko is een prima kvv, ook voor een pup. Als je graag een ander variant er naast besteld, kan je verkooppunt daar op verzoek misschien best aan komen, gelijktijdig besteld met de reguliere bestelling?
Door Parelridder
#1945872
[quote="Dizzy"]Ivm de kosten zou je kunnen informeren of je korting kunt krijgen bij grote hoeveelheden. Waar ik het koop geldt dat vanaf 50 kg volgens mij. Ik bestel zelf niet zoveel tegelijk, want het past niet in mijn vriezer.
[/quote]Ik haal het bij Hondenversvleesshop (Cindy de Wolf dus :biggrin2:). Cindy geeft korting vanaf 50 kilo en extra korting vanaf 100 kilo. Korting vanaf 50 kilo heb ik vaker gelezen bij Darf verkooppunten, de mate varieert. 50 Kilo zijn 10 doosjes. Als je een vrieskistje hebt, kun je dat al gauw kwijt. Ze zijn 38x24x10 cm. Als je de blokjes uit de doosjes haalt en per portie in diepvrieszakjes stopt, kun je nog meer kwijt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door