Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Envie
#1944179
Onze ouwe Siep van bijna 18-en half is de laatste tijd veel afgevallen. Drinkt veel, eet veel, vrij snelle hartslag, spugen en vaak wat dunnige ontlasting, en gaat sinds vorige week regelmatig op de koude vloer liggen. Ze heeft ook een vrij droge vacht. Op internet aan t zoeken geweest en de symptomen lijken t meest op verhoogde schildklier werking. komt bij oude katten regelmatig voor. Nu weet ik dat bloedonderzoek de uitslag zal geven, maar ze is geen makkelijke tante hiermee en eigenlijk wil ik haar ook die stress besparen  :-\
Weet iemand of dit ook met een homeopatische middel te verzachten is...ik verwacht niet dat ze 20 zal gaan worden... :(
#1944195
Vooral niet eerst zelf gaan uitproberen maar toch naar da voor bloedonderzoek voor excacte waardes.
Wellicht dat reguliere medicatie verder te ondersteunen valt met homeopatie.

Hier ook schildklierpatient gehad die er helaas ook hart/nier problemen bij kreeg, helaas was ik toen nog niet into versvoeren - had haar wellicht ook wel geholpen/ondersteund...  :-\
#1944301
Het komt nogal precies met doseringen wat betreft schildkliermedicijnen, dus een bloedonderzoek is echt nodig helaas. Ik heb hier ook een oudje zitten met een te snel werkende schildklier. Zij had een torenhoge schildklierwaarde. Zij krijgt dan ook 10 mg Felimazole per dag.
#1945176
Hier ook een ouwetje(16,5) met een schildklierprobleem. Ze HAAT da's, gaat bijten, krabben, blazen enz. Ze is ook niet te prikken zonder even een hele lichte narcose. Toch heb ik het gedaan en ze krijgt nu al weer 1,5 jaar haar medicijnen en het gaat relatief goed. Helemaal geen spijt van gehad.

Klinkt inderdaad als een schildklierprobleem, maar je weet het pas zeker als het getest is. Veel sterkte met die ouwe meid!
#1945197
Ik heb dan wel geen kat met een schildklier probleem, maar wel eentje die de da even heel duidelijk maakt dat er aan zijn lijf niets te halen valt. Voeg in zijn geval spugen ook maar aan het lijstje toe. Behalve als ik in de buurt ben, dan blijft hij heel rustig en zijn er zelfs röntgenfoto's te maken zonder roesje. Als ze het dus wel toe laat als jij haar vast houdt of in de buurt bent zou je het op die manier nog kunnen proberen. Nou heb ik wel 2 katten die volledig op mij zijn gericht, dat maakt het allemaal wat makkelijker.

Succes met de oude dame.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door