Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1943032
Hallo,

Even mijn situatie goed beschrijven zodat jullie mij hopelijk goede tips kunnen geven of wat bemoedigig haha...ben beetje bezorgt nl :-\

Ons chihuahua teefje Kaya van net 1 jaar en van 2,4 kilo at vanaf nestje brok en diner en pedigree vlees, nou dit ging even goed maar op een gegeven moment had ze er genoeg van, en toen ben ik haar shesir gaan geven, is vlees in blik. nou dit ging maar even goed voor ong twee drie weken en toen ben ik door advies dierenspeciaalzaak kvv van energique gaan geven, nou dit ging goed...maar na twee drie weken ging ze er weer steeds minder van eten totdat ik het niet meer wist en haar met ons mee ben gaan laten eten, dit tot nu toe altijd gedaan en ging goed, ze at iedere dag een door mij gebakken of gekookt stuk vlees zonder kruiden of zout uiterraard maar wel met druppels erbij met alle vitamine en mineralen ze ze nodig heeft. maar toen had ik weer eens een gesprek met de verkoopster van dierenspeciaalzaak en die zei mij dat het niet goed was wat ik haar gaf / gebakken 'mensenvlees' omdat ik haar ook  regelmatig varkensvlees gaf, wel goed doorgebakken ivm aujezski virus maar buiten risico van virus nog altijd ongezond op langere termijn omdat het slecht verteerbaar zou zijn.

Nou dacht ik eerst het gaat goed nu met mijn eigen gebakken vlees voor haar, dus waarom zou ik gaan veranderen...maar door gesprek met verkoopster toch een rot gevoel eraan overgehouden en toen heb ik woensdag besloten geen eten van ons meer te geven en alleen kvv....resultaat tot nu....woensdag ochtend kvv aangeboden en ze weigerde...in de middag en avond weigerde ze ook....voor bedtijd nog eens voorgezet en ze at het...ik haar beloond en de volgende dag al mijn pogingen genegeerd en niks gegeten die dag....vrijdag ochtend weer de kvv genegeerd en smiddags ging ze ineens brokjes eten, niet veel maar meer als ze normaal deed....later die avond weer kvv genegeerd en verder niks gegeten...zaterdag heeft ze ook mijn poging van sochtend en avond niet gegeten...ze heeft wel die avond heel intensief aan haar gedroogde varkensoor gekluifd, heb hem maar weggelegd nu.  Vandaag is het zondag en heeft vanochtend mijn kvv genegeerd en net die van zeven uur ook genegeerd. geef haar wel 4ml anima straigt p dag zodat ze voedingstoffen krijgt ondanks het niet eten....maak me zorgen...gaat ze het wel eten ....moet ik volhouden en hoelang...was met mijn gebakken vlees gewend dat ze iedere dag goed at en nu vanaf woensdag tot nu zondag / vijf dagen maar een keer kleine portie kvv gehad en paar brokjes.

heeft iemand tips en moet ik volhouden en zo doorgaan...eten aanbieden na 10 min wegpaken en 6a8 uur later weer aanbieden en wegpakken als ze niet eet.

nou een heel verhaal haha  :D
#1943097
Gewoon lekker volhouden, het eten geven wat je haar wilt lateneten, de kvv dus. Eet ze niet? jammer dan! Weghalen en inderdaad bij de volgende maaltijd aanbieden, als ze echt honger hebben eten ze het wel, zeker ook omdat ze het al eerder gegeten heeft.
Gebakken vlees hebben ze niks aan verder.

Door steeds "toe te geven" weet ze ondertussen dat als ze lang genoeg blijft miepen ze wel wat lekkerders krijgt... en daar krijg je zeurkonten van. Nou, vanaf nu dus mooi niet meer ;)

Als je dit toepast, ook géén snacks/snoepjes en knaag/kauw"botten" geven, aangezien knagen/kauwen de spijsvertering ook aan het werk zet en ze dat dan als vervanging voor het hongergevoel kan gaan gebruiken.

Hier trouwens ook een chihuahua, die ook haar nodige miepmuis-buien heeft, en dan heeft ze lekker pech. Niet eten = geen eten. uiteindelijk eet ze het echt wel!
#1943144
niet  toegeven, gewoon doorzetten. hondje hongert zichzelf echt niet dood, denk dat ze je 'gewoon' aan het uitproberen is.

inderdaad ook geen tussendoortjes of iets anders aan bieden, ze zal toch echt een keer die kvv moeten eten, wat ze uiteindelijk echt wel gaat doen.

kwestie van volhouden!! succes.
#1943151
Blijft altijd lastig als ze niet willen eten, maar idd proberen even vol te houden. Ze heeft het de eerste weken goed gegeten zeg je, dus daar kan het niet aan liggen. Zit ze verder wel lekker in haar vel ? Als ze op sommige tijden zich ergens niet lekker door voelt, kunnen ze ook minder gaan eten. Is ze verder goed in haar doen, dan doorgaan met de kvv. Of je nu brokken, kvv of wat anders laat eten, ze blijft dat dan steeds doen. Puur omdat ze toch weet dat ze wat anders krijgt. Ik zou persoonlijk ook geen brokjes gaan voeren tussendoor, want dan heeft ze minder honger waardoor ze haar neus op blijft trekken voor de kvv, ondanks dat je misschien niet veel geeft. Wat je ook kan proberen is een ander merk, andere smaak. Het kan natuurlijk zijn dat zij bepaalde soorten minder lekker vindt en dan eet ze niet. Eet ze het wel een aantal dagen goed, dan niet steeds eraan toegeven. Bailey heeft het toen ze jong was gepresteerd om een week niet te eten. Ik was ten einde raad, maar de da stelde me gerust dat het voor mij erger was dan voor haar en ze daar niet gelijk tekorten door oploopt. Ik wisselde daardoor ook steeds en steeds at ze om vervolgens weer te stoppen en wat anders wilde. Ik heb het volgehouden en ik heb gewonnen  :biggrin2: Daarna nooit meer problemen gehad en zoja, dan even pech. Het mooie van kvv of barf is dat je kunt wisselen en het zo ook aantrekkelijk voor je hondje blijft. Succes en even doorbijten, mits jouw hondje in orde is dan hè  ;)
#1943212
Hallo :)

Bedankt...erg fijn om beetje support te krijgen.

En even een up date-je...ze heeft net om negen uur 3/4 gegeten van wat ze moest eten  ;D  - had er wel een piepklein koekje doorheen gesnipperd :-X ::) - ze wilde eerst weer weglopen maar ik stuurde haar een beetje streng terug en zei zo ga eens eten...en toen at ze...en dat terwijl ik had gelezen dat aandacht geven om het niet eten de hond stimuleerde om niet te eten om zo weer aandacht te krijgen?? maar het werkte wel...

Kaya zit naar mijn mening lekker in haar vel...ze is vrolijk en rent en speelt nog net zo veel als voorheen...kaya is echt een vrolijke chihuahua en vriendjes met iedereen gelukkig. Toen ik haar vlees bakte at ze goed, dat ze nu niet eet is sinds ik heb besloten om alleen kvv te geven. vandaar beetje mijn frustratie want met gebekkenvlees ging het na lang sukkelen goed en hoop dit met kvv ook te bereiken.

Ik heb al verschillende merken en smaken kvv maar weet van voorheen dat ze energique goed lust, van het versvlees van farmfood rende ze al helemaal weg van haar bakje..denk te grove stukken...energique is net pate...dus dacht eraan om haar eerst dat weer te leren eten voordat ik met merken en smaken ga wisselen...of toch doen?? heb inmiddels al prins en rodi vd supermarkt...kan ik straks hierin wisselen....andere merken verkopen ze niet hier in de buurt...wel krijgt onze dierenwinkel binnekort naturist ofzoiets...maar is rodi vd supermarkt ook goed

Waar ik nu beetje bang voor ben is dat dit zo door blijft gaan...een dag niet dan weer wel, dan twee dagen hongeren en dat weer eens beetje eten etc
want wanneer kan ik haar weer snack tussendoor geven...deed dit nl wel toen ze gebakken vlees kreeg, dan kreeg ze gedroogde kip met calciumbotje  en vissnacks met omega 3 en 6 etc van het merk Boxby tussendoor...is minder slecht als supermarkt koekjes en noemen ze bijvoeding. wil ook niet dat ze gaat afvallen weegt nu maar 2,4 kg waar we erg trots op waren :angel:
Laatst gewijzigd door cindy op zo 20 feb 2011, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#1943221
Mja, gebakken vlees smaakt natuurlijk veel lekkerder!

die calciumbotjes van de bobxy zou ik gewoon helemaal niet meer geven, ten eerste is het een onnatuurlijke bron van calcium, waardoor ze dus teveel (en niet goed verwerkbare) calcium binnenkrijgt, zeker voor zo'n klein hondje, en daarnaast vind ik ze ook KEI hard.. ik heb er ooit 1 gekregen voor yuun, was bang dat ze dr tanden zou breken erop, en het calciumgehalte is zeker als je vers gaat voeren helemaal niet nodig. De gedroogde kipsnacks zouden nog wel kunnen, maar gewoon pas weer geven vanaf het moment dat ze écht goed eet.
wat je wel kan doen, is ná het eten iets geven zoals een stukje gedroogde kip, of wat ik vaak doe een gedroogde pensstaafje, dan beloon je ze voor het feit dat ze goed gegeten hebben (uiteraard als ze fatsoenlijk en zonder te zeuren heeft gegeten!) en ze zijn lekker even rustig bezig met iets.
misschine dat ze de smuldier vleescompleet ook wel lust? (ook bij de super te koop)

Het is trouwens zéker geen bijvoeding, maar "aanvullende" voeding.. en het enige dat dat betekent is dat het niet bedoeld is als "hoofdvoeding", dus echt als snackje.

En yuna (en wel meerdere honden hoor, en daarnaast zijn chi's toch wel wat lastige eters (verwende nestjes :P)) heeft ook wel eens dagen dat ze echt moeilijk doet... maar na dan 1-2 dagen heeft ze het echt wel door, en eet ze gewoon weer een hele tijd goed :)

Eventueel zou je de KVV in een plastic zakje in een bakje lauwwarm water kunnen leggen, waardoor het wat warm wordt, dat wil ook nog wel helpen, of een héél klein scheutje heet/warm water erover gieten. Yuna houdt bijv absoluut niet van "te droog" vlees..
#1943230
bedankt vd tip...klopt ook boxby is bedoeld als aanvullend niet bijvoeding..mijn fout :P

Maar ik gaf het ook niet met de bedoeling als voeding...maar ze is er gewoon erg gek op en ik vond het beter dan de gewone hondekoekjes...kan het kwaad als ik ze geef dan, want gaf ze niet om de calcium maar omdat ze er erg gek op is en pak haar dat pleziertje niet graag af, ze doet ook erg haar best om ze te krijgen...mooi zitten en pootje geven :D.

heb haar net ook beloond door een koekje in haar voerbak te leggen nadat ze gegeten had.

Maar kan ik iets doen dat ze niet gaat afvallen doordat ze nu minder eet.
#1943231
Ik neem aan dat je haar 2 x per dag eten geeft?
(Moet wel met deze kleine maat)
Ik zou het voor nu even in 3 tellen warm maken op de koekepan en zo gauw de kou eraf is geven,
en dan weg halen wannner ze 't niet eet, dan wachten tot dat het tijd is voor de volgende maaltijd.
Je weet zelf ook al hoe je 't moet doen, je weet ook dat je NIKS geen tussendoortjes of snacks moet geven zolang ze haar gewone voer niet eet.
Het is dus niet alleen volhouden met Kaya, jij moet zelf even doorzetten om haar niks anders te geven dan haar eten.
Wanneer ze honger krijgt dan eet ze heus wel wat in d'r bak zit.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 20 feb 2011, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#1943236
ik bied twee x p dag kvv aan ja tot nu toe alleen savonds laat gegeten hiervan....maar voordat ik met kvv begon at ze sochtend - smiddags wat met mij mee...roerbak ei, stukje van mijn broodje kaas of een paar brokjes ...ook welleens niks en rond zes uur gebakken vlees...dus denk dat dat sochtend smiddags eten niet zo erin zit...nu geef ik idd niks tussendoor, wel had ze haar gedroogde varkensoor welke ze gisteren heel intensief heeft geknaagd maar heb ik nu weggelegd...niet gewend hoor dat niks geven.  hoop dat dit gaat lukken...
#1943352
ik heb eerlijk gezegd ook niet gelezen of ze mager is, of dat ze best wat kwijt mag. ;)

en als je altijd maar weer wat anders krijgt op het moment dat je aangeeft iets niet lekker genoeg meer te vinden. tja dan ga ik ook wat langer mijn eten laten staan. want als je dan uitkomt in gebakken biefstukken ;D Dus ook daar moet je even rekening mee houden. Dus zaak om nu echt even niet toe te geven of ze moet echt te mager worden.
#1943465
Heb al haar kauwspul weggepakt...incl varkensoor...

Nu  is ze niet te mager ze weegt 2,3 a 2,4 kg. Je ziet geen ribben of iets dergelijks en is zeker niet te dik...maar ze  heeft in verleden eens erge diaree gehad...iets met darmpjes(ontstekinkje)...ze kreeg toen antibiotica en ik moest haar laten vaste 1 dag en dag erna kipfillet met rijst...nou toen was ze wel afgevallen in zeer korte tijd. en dat wil ik nu niet.

ze mist nu niet alleen haar voeding(hoofdmaaltijd) maar ook haar tussendoortjes...en weet dat ik die NIET moet geven anders werkt het niet.

Ik let op haar gewicht maar als dat minder wordt wat moet ik dan doen.... :-\ :-\
#1943471
als ze nu nog niet te dun is kan een beetje afvallen denk ik geen kwaad, maar, ik denk echt dat ze op een gegeven moment wel begint te eten hoor. het zo niet honds om echt te verhongeren als er wel eten beschikbaar is, nou zijn chihuahua's (naar wat ik hier begrepen heb) wel eens vaker moeilijke eters. heb je al eens pens geprobeerd? veel honden vinden dat echt enorm lekker.
#1943481
ja enkele dagen geleden..smiddags...maar at ze niet...was er ook hoopvol over omdat dierenwinkel zei: pens lusten ze graag!

Kaya's wil om te winnen zal wel groter zijn.

Vroeger kreeg de kat van mijn vriendin elke dag verse vis etc die extra gehaald moest worden...nou toen gilde ik heel hard dat ik dat nooit zou doen...eten wat de pot schaft ander niks!!....dan maar paar dagen niks...gaat mevr kat vanzelf eten....mijn vriendin zei toen dat proberen we maar die eet rustig een week niet

....nou heb ik hetzelfde en is makkelijker gezegd dan gedaan :-X haha
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door