Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1942792
Kleine beer haar wondje ziet er iets minder mooi uit als ik zou willen. Het heeft niet gebloed oid. Het is wat dikkig en de huid is iets gelig/rodig. Kan ik er honingzalf op doen? Of beter Arnica? Of juist niets?

Zullen de hechtingen oplossen? In alle snelheid niets over gehoord, ook niet dat we terug moeten komen (wel bellen volgende week voor de uitslag), ligt oplosbaar voor de hand?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1942819
Van de week heb ik van de holistisch da gehoord dat je op een wond met hechtingen prima groene leem kunt doen.
Honingzalf is ook goed tegen ontstekingen. Arnica zou ik niet doen, dat is meer voor kneuzingen en bloeduitstortingen.

Ik zou voor de zekerheid morgen even contact met de da opnemen of er oplosbaar hecht materiaal is gebruikt, dan weet je het zeker.

Knuffel voor kleine beer! :-*
Door nienk
#1943153
Ben zelf een groot fan van Bach Rescue Cream, gebruik het zelf al jaren op alles wat op een wondje lijkt en ik smeer het af en toe ook op Reus als hij ergens een plekje, wondje of pukje heeft. Het maakt de huid lekker zacht en soepel, waardoor korstjes e.d. veel mooier (en met minder jeuk en irritatie) helen.

maar, ik heb daar hier dus nog nooit iemand over gehoord geloof ik, dus misschien zeg ik nu wel iets heel doms. honingzalf lijkt me ook prima!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door