Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1941339
Ik ben van plan om binnenkort contact te leggen met een edelhertenhouderij hier in de buurt. Ik weet dat zij ook zelf slachten, dus nu is mijn vraag welke delen allemaal geschikt zijn om te voeren? En graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn in omg. Friesland die ook interesse hebben in producten hiervan zodat ik misschien wat kan regelen kwa prijs oid.
#1942654
Mocht het voor een redelijke prijs zijn heb ik wel belangstelling voor vlees en orgaan...... voor goed hertenspiervlees mag het van mij zo'n €3.- tot €3.50 kosten (maar sommigen zullen dat misschien weer duur vinden...), maar als het een houderij betreft zullen ze voor menselijke consumptie gebruikt worden en zal er voor het vlees meestal wel meer gevraagd worden (heb ook al eens wat info gevraagd).
Laatst gewijzigd door jara op zo 20 feb 2011, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#1942659
jara schreef: Mocht het voor een redelijke prijs zijn heb ik wel belangstelling voor vlees en orgaan...... voor goed hertenspiervlees mag het van mij zo'n €3.- tot €3.50 kosten (maar sommigen zullen dat misschien weer duur vinden...), maar als het een houderij betreft zullen ze voor menselijke consumptie gebruikt worden en zal er voor het vlees meestal wel meer gevraagd worden (heb ook al eens wat info gevraagd).
De meest courante prijs voor mooie stukken vlees = 5€/kg momenteel. (in BE)
Heb ondertussen gemaild naar enkele andere hertenfarms om bij hen prijs te vragen.
Orgaan draait rond de 3€ - 3.5€/kg momenteel (hart - nieren - milt - longen) de lever zit er zelden of nooit bij omdat die zo verkocht word (6€/kg) de laatste keer kreeg ik ook de strot en nek mee. (heb ik ook 2€/kg voor betaald).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door