Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1940723
was net bij de d.a. met noezelsdepoezels..
niks aan de hand hoor.. ze doet t geweldig!!
17 jaar en nog helemaal t dametje..
maar haar nagels groeien maar door.. 2 weken terug zelf een nagel geknipt (met gevaar voor eigen leven) maar t ding was in haar voet gegroeid..  :-[ 
ik vond dat ze allemaal maar even moesten en dit was minder stress..

de d.a. vroeg of noezels nog netjes ontwormd werd.. en ik riep dus nee!!
noez is altijd binnen en al zo oud, bovendien is dit niet bepaald mijn favo karweitje bij noez.. want die krijg je zelfs met de speciale kattendwangbuis niet zo ver dat ze een pil oid doorslikt..
ze schuimt en blaast net zolang tot t kreng hoe dan ook weer buiten ligt..  :-X

maar ik vraag me nu af..
doen jullie dat wel met hele ouwe binnenkatjes?
ontwormen?
noez krijgt geen entingen meer en dus geen ontworming..
ze eet bibi en doet alles netjes op de bak..
Door Too
#1940802
De nog niet zo ouwetjes, met enkel balkontourneetjes krijgen geen wormenpilletje
Ze hebben vorig 1x eentje gehad omdat ik twijfelde:
Op dat moment ontbrak t me aan geduld  :-[ en heb ik na overleg met DA daar een pilletje gehaald ... de makkelijke weg dus
maar verder: nee niet struktureel
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1940818
k moet eerlijk zeggen dat mijn andere katten ze ook niet krijgen hoor.. :shy:
ik weet niet, ik vind t van die vieze troep..
mijn vorige ouwe prutsie had wel last van rondwormen (van die lange dunne) en saantje heeft wel eens een lintworm gehad..
waarom die katten daar wél zo gevoelig voor waren (je zag ze in hun poep en stukjes aan de broek hangen) en deze katten (volgens mij) niet..
dat weet ik niet..
maar ik zie hier nooit iets in de ontlasting en/of aan de buitenkant hangen..
ik weet wel dat dat geen garantie is voor het niet hebben van wormen.. maar bij de andere katten heel vroeger, was dat zoveel duidelijker..

kiek heeft net wel een ontworming gehad..  :-X
Door Krullebol
#1941003
Ach gos, wat zielig van die nageltjes. Dat had Maaike* ook. Die had zulke dikke, grote nagels die dus in haar pootje dreigde te groeien. Vreselijk moeilijk te knippen [je kon er amper met het schaartje onder!].

Ontwormen doe ik überhaupt zelden. Jong of oud.
Als ik er weer aan denk, iets vermoed of als er een verandering plaatsvindt [nieuwe kat, kittens, verdacht vlees zoals skippy/struis], anders niet.

Mocht je haar toch perse willen ontwormen, dan zou ik geen pil of pasta nemen. Koop dan Stronghold [= tegen vlooien, maar werkt ook tegen wormen. Behalve de lintworm dan] of Profender [dat is een ontwormpipet tegen alle wormen]. Duur, maar gemakkelijk en effectief!
Door fem fatale
#1941345
Ik gebruik altijd stronghold en ontworm in principe niet. Wel gedaan toen ze net bij mij waren, omdat ik niet wist wat ze van moeders hadden meegekregen en van de week ook, omdat Plien een paar nachten aan het braken was en slecht at, en de dierenarts dacht dat ze of een geirriteerde maag had door het naar binnenschrokken van een halve eend (tja, ik geef het voer dus zo groot mogelijk tegen het schrokken, krijgt het beest gewoon een complete borst, inclusief vel, naar binnen zonder te kauwen. Dat weet ik omdat het er ook weer uit kwam.) of wormen. Vond het niet heel waarschijnlijk, maar ze komen wel eens in de tuin en ze komen wel eens in aanraking met honden (die ooit wel eens een vlo of een worm hebben) dus helemaal onmogelijk was het ook niet en mijn katten vinden ontwormingstabletjes lekker, dus vond ik het voor een keertje wel kunnen.
Door flin
#1941418
och, onze Miep had ook zo'n nageltje wat te kort door de bocht ging,
't hoesje wilde er dan niet af en groeide idd lekker verder

dat was maar 1 nagel trouwens, by de weg: nagels groeien loeihard...
Door Borke
#1942062
Wij enten en ontwormen niet en onze dames zijn 7 en 8 jaar, binnenkatten en achtertuinkatten (afgezette tuin).
Overigens toen wij in een grijs verleden nog buitenkatten hadden, ontwormden we ze alleen maar als ze wormen hadden, anders ook niet. Die 2 katten zijn 16 jaar geworden, dus blijkbaar hebben ze er niets aan over gehouden  :biggrin2:
Door Loeka
#1942084
Mijn ouwetje van 16 ontworm ik niet. Van die nagels herken ik helaas. De achterpoten laat ze wel knippen, maar voor  :o Ze verandert in een furie als ik een poging waag. Ze blijft nu steeds aan haar kleedjes haken. Ik gebruik al fleece omdat dat geen lussen oid heeft, maar dan nog haakt ze.
Door Envie
#1944191
ontwormen heb ik ook met stronghold gedaan vanaf 15 jaar. En nageltjes knippen, je ontkomt er niet aan....wij doen dat als mevrouw een stevig slaapje heeft gedaan. Mijn zoon neemt haar op de arm en aait haar waar mogelijk en ik knip met eennagel tangetje (geen nagelknippertje) de puntjes van haar voorpoot nageltjes. Gebruikte eerst altijd zo'n knippertje, maar t tangetje bevalt me veel beter. (Je vingers zitten zo wat verder bij bekje en maaiend ander pootje vandaan ;) )
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door