Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boerboel Dewi
#1939041
vorige week was Dewi ziek at niet en dronk niet, en aan de diaree.
Drinken doet hij in middels wel, maar eten heel weining.
Het enigste wat hij soms wil is een eitje, klein beetje wit vis, half blikje zalm gedroogd vlees, vanmorgen een gedroogde kippennnek.

Ik heb gisteren van de DA finidiar gekregen tegen de diaree, maar was net een uurtje weg en toen ik terug kwam was het weer mis.
Het is water wat eruit komt.
Ik zou morgen terug gaan naar de DA voor een spuit om zijn eetlust op te wekken en ik hoop dat de diaree minder wordt.
Hij is in 1 week tijd 2 kg afgevallen en dat kan niet doorgaan.

Ik weet even niet meer wat ik hier mee aan moet  :'(.
Hij is wel weer levendig en wil wel spelen enzo.
Door Hanny
#1939183
Dat is toch al weer positief, dat hij wil spelen.
Als ze nog geen honger hebben, dan trekken ze toch overal hunneus voor op. Misschien gewoon nog even wachten.
Mensen met een flinke buikgriep verliezen ook gewicht, maar dat is er zo weer bij.
Hier heeft Karmijn waterpoep en nog wat bloed er bij ook, maar tot onze verbazing barst ze van de honger.
Ze krijgt nu twee keer per dag eten, gemalen karkas en mager kopvlees en daarover heen Isogel en een capsule propolis. Ik had nog wat pompoen in de vriezer, dat komt ook goed van pas.
Ze drinkt veel, meer dan gewoonlijk. Ze zorgt goed voor zichzelf.
Ik zou voor een niet etende hond, die diarree heeft, toch maar even een stukje kip, of een ander stukje vlees, in het water gooien en daar een bouillonnetje van maken. Vocht is toch wel heel belangrijk.
Hopelijk knapt hij binnenkort wat op.

Hanny
Door Boerboel Dewi
#1939380
Dank je wel Hanny voor je reactie.
Heb ik ook aan gedacht om wat bouillon te maken.
Heeft hij in ieder geval iets binnen.

Wat ik alleen raar vind is dat hij ondanks de finidiar toch waterpoep heeft.

Ik kan zijn reactie ook wel voorstellen dat hij niets wil eten, want het zit van binnen niet goed en dat voelt hij.

Ik ben waarschijnlijk veel te ongerust, maar het is een pup van 6 maanden en die moeten groeien  ;) en niet afvallen en ziek zijn.
Door Borke
#1940004
Boerboel Dewi schreef: vorige week was Dewi ziek at niet en dronk niet, en aan de diaree.
Drinken doet hij in middels wel, maar eten heel weining.
Het enigste wat hij soms wil is een eitje, klein beetje wit vis, half blikje zalm gedroogd vlees, vanmorgen een gedroogde kippennnek.

Ik heb gisteren van de DA finidiar gekregen tegen de diaree,
Heb je een week gewacht met naar de DA te gaan terwijl je pup van 6 maanden niet wilde eten en diarree had?
Dan verklaart het wel dat het langer duurt voordat het lichaam op die medicatie reageert.
Als het morgen nog niet beter gaat met de ontlasting, dan zou ik nog even langs de DA gaan voor het weekend, anders zit je weer met een vervanger.

Weer willen spelen is een goed teken  :)
Door Boerboel Dewi
#1940059
Nee ik heb geen week gewacht om naar de DA te gaan.
Vorige week donderdagavond was ik al bij de DA.
Heeft hij een antibraakspuitje gehad en andere medicatie voor zijn darmen.
Ik denk dat als ik toen niet gegaan was dat het nog veel slechter gegaan zou zijn.

Woensdag ben ik weer gegaan omdat ik wilde weten hoeveel hij was afgevallen en bespreken wat te doen omdat het niet echt lekker gaat.

nu dus finidiar gekregen maar dit werkt nog niet.
en ik weet niet hoe lang dat nodig heeft om te gaan werken.
Door Borke
#1940151
Dan zit er dus bijna een week tussen het eerste en tweede DA bezoek.

Zelf wacht ik nooit zo lang, zeker niet met een pup.
Mijn ervaring is dat als de DA iets geeft voor diarree (bij honden, bij katten) dat het dan binnen 24 uur helpt en zo niet dan bel ik voor overleg of ga ik terug.
Ik denk dus dat je voor het weekend contact moet hebben met je DA als het niet verbetert.
Je hebt wat langer gewacht, dus zal het probleem ook wat langer aanhouden.
Door Boerboel Dewi
#1940169
Ja er zit inderdaad een week tussen het eerste en tweede bezoek een de DA.

Maar de diaree werd in eerste instantie minder.
Hij at niet veel  maar wat eruit kwam was een beetje brijachtig.
Dus ik had het idee dat het beter ging, met zijn ontlastig.
Waar ik mij wel veel zorgen over maak is dat hij niet goed eet.

Maar woensdag was het helemaal mis, toen was het echt water.
En toen ben ik dus weer naar de DA gegaan.

Woensdag die medicatie gehad en ik heb echt geen idee hoe lang het mag duren voordat het gaat werken.
Dit is voor het eerst dat ik dit meemaak en de reden dat ik het hier op het forum zet.
De DA adviseerd rijst met blik en niets anders, maar daar sta ik niet achter.

Heb het ook met mijn vriend overlegd en die zegt, geef het de tijd het gaat wel over.
Door inni
#1940338
Boerboel Dewi schreef: Ja er zit inderdaad een week tussen het eerste en tweede bezoek een de DA.

Maar de diaree werd in eerste instantie minder.
Hij at niet veel  maar wat eruit kwam was een beetje brijachtig.
Dus ik had het idee dat het beter ging, met zijn ontlastig.
Waar ik mij wel veel zorgen over maak is dat hij niet goed eet.

Maar woensdag was het helemaal mis, toen was het echt water.
En toen ben ik dus weer naar de DA gegaan.

Woensdag die medicatie gehad en ik heb echt geen idee hoe lang het mag duren voordat het gaat werken.
Dit is voor het eerst dat ik dit meemaak en de reden dat ik het hier op het forum zet.
De DA adviseerd rijst met blik en niets anders, maar daar sta ik niet achter.

Heb het ook met mijn vriend overlegd en die zegt, geef het de tijd het gaat wel over.
Ik zou toch iets licht verteerbaar geven en liefst nog redelijk fijn gemalen zodat 't daarbinnen niet te zwaar belast gaat worden en de kans krijgt om te herstellen. Enkele dagen hetzelfde geven en als dat niet lukt overgaan op iets volledig anders kan je en zicht geven op misschien een reactie op voedsel.

Hopelijk is hij er snel bovenop, een pup moet niet te lang ziek blijven.
Door Borke
#1940407
Als je woensdag medicatie gehad hebt dan zou je hond nu eetlust moeten hebben.
Zo niet dan zou ik vandaag terug gaan.

Gewoon afwachten dat heb je nu al een week gedaan en hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om het op te lossen...
Door Boerboel Dewi
#1940741
Dewi heeft dus wel honger, hij wil alleen geen vers vlees eten.

Mijn vriend had een blik Bonzo gehaalt en dat eet hij dus wel op  >:(.
(vriend staat dus niet geheel achter barf).

Maar zijn normale eten niet.
Ik ben aan de ene kant wel blij dat hij eet.

Maar niet dat hij nu blik eet, blik is troep.
Weet even niet meer wat ik moet doen.

Zit nu te denken om vandaag en morgen blik te geven.
maar dan?
vers geven, of koken?

Zag in een ander topic diverse recepten om te koken misschien wil hij dat wel.
Want ik wil geen brokken of blik geven.

sinds vanmorgen geen ontlasting meer gehad dus dat is wel weer positief.
Door nienk
#1940764
wellicht kan je een beetje van de bonzo door zijn normale eten doen, kijken of hij het dan wel wil? denk maar als je zelf ziek bent  geweest, dan heb je zo'n rare smaak in je mond en zin in de gekste dingen. bonzo is niet ideaal natuurlijk maar het lijkt me inderdaad positief dat hij uberhaupt weer eet. in die recepten zit (net als in de bonzo) ook wel rijst, graan of andere koolhydraten en dat lijkt me een onnodige belasting voor zijn buik. ik zou het proberen langzaam aan gaan proberen en sowieso pro-biotica geven, de arme ziel heeft natuurlijk al de goede bacterietjes er uit gegooid, wellicht beinvloed dat zijn eet lust ook.
Door Boerboel Dewi
#1940791
is het wel verstandig om bonzo met rauw te mengen? geen idee maar lijkt mij dat het allebei heel anders verteerd moet worden.

Pro-biotica  ga ik straks halen want het zit binnen in niet goed.

En ja, je hebt gelijk.
In die recepten zitten hoolhydraten en dat is ook niet goed.
Maar dan misschien alleen het vlees koken? als hij rauw blijft weigeren.
Want ik weet dat hij ook die bonzo straks gaat weigeren.
En ik wil hem geen brokken geven, die eet hij misschien wel maar die gaat hij ook weigeren.
Dat was namelijk de reden dat ik ben overgestapt op Barf, hij wilde niet meer eten.

Heb ook zitten denken om alles te gaan malen maar dat maakt nu niet uit want zijn rauwe gehakt wil hij ook niet eten.

Ik wil hem weer laten barfen maar weet niet hoe ik nu die overstap moet gaan maken.
Misschien wil ik te snel.
Door nienk
#1940888
zou het inderdaad allemaal heel rustig aan doen, als hij een beetje lastige eter is zeker.

over dat bonzo mengen met rauw, dat weet ik niet eigenlijk.

je zou kunnen proberen als je iets van een ander smaakje pureert of hij het dan wel wilt, misschien dikke bouillon? dat ging er hier altijd in als pap als Reus ziek was, kvv prakken, en water er door roeren tot dat het een soort dunne brei is, dan wou ie het wel op slobberen.
Door Fynn
#1940975
Ik zou zijn versvlees even overgieten met wat gekookt water misschien dat hij het dan wel eet.
Verder zou ik niet te lang wachten als het niet beter gaat ,reageert hij niet op de medicatie zal hij toch iets anders nodig hebben.
Dus verder onderzoek.

Groetjes Rian
Door Boerboel Dewi
#1941593
Het gaat gelukkig beter  :)
Hij is niet meer aan de diaree, en hij eet goed.
Het is alleen nog wel blik, maar oke dat is dan even niet anders.
Hij eet ook hele kleine beetjes per keer, meedere keren op een dag.

Vanmorgen wilde hij geen vlees, had ik wat gekookt water over gedaan, maar wilde hij nog niet.
Ik ga straks wat vlees koken, en kijken of hij dat wil eten.

Buiten was hij wel enthousiast op zijn gedroogde snoepjes, die kwam hij nu uit zichzelf halen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door