Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maryana
#1939679
Mag een hond bananen en mandarijnen eten, ik lees in andere forums dat honden dit gewoon mogen hebben.
Ik heb er mijn twijfels over.
Mijn Hollandse herder eet wel appels en ander fruit, druiven niet (gif)
weet iemand hier meer over?
#1939715
Nena is gek van bananen en mandarijn daar schuiven ze hier alle twee ook aan in de rij  :D
Ik geef het natuurlijk niet alle dagen maar met de Sint periode kregen ze toch regelmatig ook hun halve mandarijn. ( kruising fox/jack russel en een duitse herder)
Door signmodel
#1939824
als ik het eet, eten ze hier ook wat mee.
ik geef ze geen groente mix meer, dat vinden ze hier niet lekker.
heb hier op bp gelezen dat het ook niet pepureerd hoeft te worden, ook dit scheelt me weer werk.
Door wilfred
#1939890
Heb ergens eens gelezen dat mandarijn en sinaasappel een flinke belasting is voor de lever... dus niet te veel van geven. Ik geef zelf de voorkeur aan bosvruchten.
Maryana schreef: Mag een hond bananen en mandarijnen eten, ik lees in andere forums dat honden dit gewoon mogen hebben.
Ik heb er mijn twijfels over.
Mijn Hollandse herder eet wel appels en ander fruit, druiven niet (gif)
weet iemand hier meer over?
Door TMG1961
#1940033
Hier krijgt Pixie ook regelmatig fruit en tot nu toe niks tegen gekomen wat er niet in gaat. Ik geef haar een paar kleine stukjes, ze komt altijd 3 stukjes halen en gaat dan weer.
Door 202Spots
#1940095
Ik denk dat de olie in de schil van citrus fruit (sinasappel,manarijn,citroen,grapefruit,manarijn) word bedoeld, en dat je dat beter niet kan geven
Ik zie 'n hond niet zo gauw de sinasappel MET schil op eten, en mijn honden hebben liever geen zuur fruit.
maar stukjes mandarijn eten ze graag met me mee, en banaan geeft ook geen probleem.
We praten natuurlijk wel met mate, en om elke dag b.v 2 bananen te voeren is niet gezond,maar om 'n hap van 'n paar cm te geven zou ik niet erg vinden.
Ze vinden trouwens ALLE fruit lekker, mango,papaya,meloen,aardbei,appel ,peer perzik, abricoos en alles wat we zelf ook eten,
en 1 of 2 druiven gaan ze ook niet dood van,maar meer geef ik niet...er is genoeg ander lekkers.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1940099
Er wordt hier ook graag fruit gegeten. Gewoon heel en niet in een mix. Als ik ze druiven geef dan zijn de pitten er al uit gehaald door mij.
Ook exotisch fruit wordt hier graag gegeten.
Verder zijn ze gek op rauwe ongepureerde groenten.
Door orinake
#1940196
Fruit kan geen kwaad zolang het niet TE veel is..
Maar ja TE is nooit goed he. of dat nu te veel of te weinig is...
Hier zijn ze gek op: appel (die stelen ze uit de fruitmand) - kiwi - banaan - mandarijntjes - kersen (zonder pit) - pitloze druiven - ....
Als ik savonds fruit schil voor mezelf dan voorzie ik altijd een extra appel, zodat de honden ook een stukje krijgen.
Echter = Ik reken dit niet tot hun menu.
Ik geef verder ook geen groentenmix (eten ze toch niet).
Door mvans
#1940397
Bij mij krijgen ze zelf gedroogd fruit, appel, peer en banaan. Ik geef het als een hondenkoekje ze vinden het heerlijk :P

Niet gedroogd pakken ze het aan en kijken ze me aan wat geef je me nou en leg het dan weer voor m'n voeten neer ;)
Door Maryana
#1940467
:) Uit schrijven van verschillende mensen merk ik dat druiven niet slecht zijn als de pitten er maar uit zijn.
Is het probleem (lees gif) dan de pitten???

Verder wil ik iedereen danken voor de warme reacties op het overlijden van Bobje.
Door Marchje
#1940903
Zodra ik hier een appel of een banaan pak dan staat Mukkus aan mijn zijde. Hij springt bij een banaan nog net niet op schoot  :biggrin2: Af en toe krijgen ze beide eens een hapje fruit, en eigenlijk alles behalve sinasappel vinden ze heerlijk.
Door 202Spots
#1940982
Pip en Mac schreef: Het zijn idd vooral de pitten van druiven waar het gevaar in schuilt. Ik heb er even iets over opgezocht en vond dit:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -hond.html
Nee, niet helemaal waar, er is "iets" in de druiven zelf wat gevaarlijk is, wat het precies is ,is nog steeds niet ontdekt, dus de pitten eruit halen maakt niet uit,
er zijn trouwens ook pitloze druiven, en die mogen dus OOK niet worden gegeven.
Ik heb geen probleem on 1 of 2 druiven te geven,maar anderen geven liever helemaal geen druif, ook nit zonder pit.
De site die je had gegeven, geeft ook aan dat de oorzak niet bekend is..

Het Gevaar van Druiven en rozijnen.
In druiven of rozijnen zit een stof die zeer giftig is voor uw hond. Helaas is er nog niet precies bekend welke stof dit precies is en waarom de hond er ziek van wordt.
Er zijn inmiddels al meerdere onderzoeken naar gedaan of bestrijdingsmiddelen, hoge concentraties vitamine D of de aanwezigheid van zware metalen, zoals zink en lood, de boosdoener kunnen zijn, maar ook die leverden geen goede verklaring voor de vergiftigingsverschijnselen op]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door