Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gaby
#1939095
Mijn kat van 11 .5 jaar lijkt een wat droge huid te hebben en wat vettige vacht. Ze krijgt sinds een maand of 3 nu cb en Darf en ik geef sinds een week of twee wat zalm uit blik of sardines op water.
Door het vers geef ik wat extra water zodat ze nog wat meer vocht binnenkrijgt.
Jullie enig id wat de oorzaak zou kunnen zijn.
heb het id dat ze ook redelijk schraal blijft.
Misschien is het verstandig eens een bloedje af te nemen want ik ben er niet echt gerust op.
Ze is verder wel goed in orde, maar het voelt niet helemaal lekker zegt maar.
Soms denk ik aan haar lever.... maar het is giswerk zeg maar... 

Mochten jullie nog ideeën hebben hoor ik ze graag :biggrin2:
Door nienk
#1939128
dus haar vacht voelt vetter, maar de huid is droger? ik zou zeggen dat het wellicht nog wat ontgiften is.

verder durf ik niets te zeggen, bij een hond zou ik wijzen op Doils olie, maar ik heb geen idee of dat soort dingen ook goed zijn voor een kat.

en als jij als baas geen prettig gevoel  hebt bij hoe het met haar gaat, dan zou een bezoekje aan de DA wellicht een goed idee zijn, al is het alleen maar voor jou gemoedsrust, en ik denk zelf echt dat je als baas het beste weet of je beestje wat mankeert of niet.
Door Limpy
#1939145
Denk dat je deze vraag beter in de medische kattenhoek had kunnen zetten, krijg je ws meer respons.

Maar Doils is ook voor de kat geschikt mits die het lust (die van mij vinden het echt heul goor)
Anders 1x p/week verse vette vis geven of een kvv in de smaak vis? (HB zalm lusten ze hier ook eindelijk)
Door Gaby
#1939969
Dank voor jullie reactie...

oooops lekker handig, had'm idd beter bij kat neer kunnen zetten heb ik ook nog even gedaan.
Heb eigenlijk nooit aan ontgiften gedacht, hoewel ik daar bij mn honden direct wel aan dacht bij ook maar enig verandering van vacht ed. stom..
Dat is natuurlijk ook gewoon een optie!
Vis krijgen ze idd zeker 1x in de week, zalm in blik of sardines...

Thanks nogmaals voor het mee denken..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door