Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Gaby
#1939964
Mijn kat van 11 .5 jaar lijkt een wat droge huid te hebben en wat vettige vacht. Ze krijgt sinds een maand of 3 nu cb en Darf en ik geef sinds een week of twee wat zalm uit blik of sardines op water.
Door het vers geef ik wat extra water zodat ze nog wat meer vocht binnenkrijgt.
Jullie enig id wat de oorzaak zou kunnen zijn.
heb het id dat ze ook redelijk schraal blijft.
Misschien is het verstandig eens een bloedje af te nemen want ik ben er niet echt gerust op.
Ze is verder wel goed in orde, maar het voelt niet helemaal lekker zegt maar.
Soms denk ik aan haar lever.... maar het is giswerk zeg maar... 

Mochten jullie nog ideeën hebben hoor ik ze graag
Door flin
#1941415
met giswerk kom je idd niet verder...  :)

als je 't idee hebt dat iets niet naar behoren functioneert, zou ik idd even wat bloed laten afnemen,
wat betreft de vacht: eigenlijk denk ik dat je na de rui periode weer meer kan zeggen,
nieuwe haren en betere structuur met vers-voer

verder wel schone oortjes? en oogjes?

waarom geef je extra water?

bij 'te schraal' gewoon meer voeren, izzuh simpel  :D
Door Gaby
#1944768
flin schreef: met giswerk kom je idd niet verder...  :)

als je 't idee hebt dat iets niet naar behoren functioneert, zou ik idd even wat bloed laten afnemen,
wat betreft de vacht: eigenlijk denk ik dat je na de rui periode weer meer kan zeggen,
nieuwe haren en betere structuur met vers-voer

verder wel schone oortjes? en oogjes?

waarom geef je extra water?

bij 'te schraal' gewoon meer voeren, izzuh simpel  :D
Dank voor de reactie :)
Ik zit idd steeds meer aan een bloedje te denken.
Wat betreft haar vacht. Ze lijkt wat uitgedroogd op de 1 of andere manier en haar vacht oogt vettig. vandaar dat ik vaak een beetje water toe voegd ik heb het id dat ze nauwelijks drinkt, maar ik heb daar weinig zicht op, maar aan haar vacht te zien lijkt het of ze weinig drinkt..
Ik geef haar uiteraard al meer voer, ze mag zo veel als ze wil al een tijdje, ze eet vaak kleine beetjes.
Ze heeft schone oortjes en oogjes idd.

Dus zal binnekort de da een bezoekje brengen.. Een bloedje kan toch idd even mee helpen..
Door *Flip*
#1944825
als je pas sinds 3 mnd vers voert kan het zijn dat het tijdelijk is. Ook maar gissen ;)

wb het weinige drinken, katten hebben van nature geen drang om te drinken. Voor ouders waren steppe dieren en halen hun vocht uit hun prooi, die voor 70% bestaat uit vocht. Brok bestaat voor 0% uit vocht.
Katten op vers die niet drinken hebben waarschijnlijk geen vocht te kort tov katten op br*k die veel drinken, zij leven steeds in bepaalde mate van uitdroging.

Ik zie de kat eigenlijk nooit drinken, wel eens buiten druppels van plantenblaadjes of knagen op kattengras. Het waterbakje staat hier meer voor de sier in huis  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door