Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#1939818
vandaag naar de DA geweest met loeka , net een behoorlijk ontstoken gedeelte naast de anus  :-[

zondag       heeft  ze maar net 100 gram gegeten
maandag    heeft ze niet gegeten , geen koorts
dinsdag      ging ze sleetje rijden en heeft ze weer niet gegeten , geen koorts wel rillerig (van slag ) ,
                heb na iedere uitlaatbeurt een warm washandje op de anus gelegt en later schoon gemaakt
woensdag  om dr maar iets te laten eten een pakje renske gehaald , resultaat dunne ontlasting ,sleetje rijden, anus
                een beetje opgezet/vergroot , warm washandje en anus schoon gemaakt, geen koorts .
vandaag     alleen een stuk gedroogd vlees gegeten , ontsteking +/- 2,5 cm groot , geen koorts
     
net dus naar de DA geweest en een AB (clindoral 200mg , 1x per dag) gekregen voor 2 weken ( voor het einde van de kuur op controle bij de DA).
DA zei dat ik moest wachten tot de ontsteking naar buiten kwam/doorbrak
ik hoop dat ze straks eet zodat ik er probiotica erdoor heen kan doen .

vraag : waar kan ik dr meer mee ondersteunen (darmen) en kan ik iets inzetten zodat de ontsteking eerder
          doorbreekt?
          moet ik haar licht verteerbaar eten geven (dus geen vleesbot) zodat ze makkelijker kan poepen?

ze is er helemaal niet lekker van en behoorlijk sip  :-[
Laatst gewijzigd door lauraV op di 01 mar 2011, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door signmodel
#1939841
ik hoop dat je snel goede raad krijgt, maar wat zielig, arm kind.
misschien kan je er wat kamille thee op je washandje doen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1939869
AB geven en tegelijkertijd een abces laten rijpen klinkt mij niet logisch in de oren.
:-\
AB geven= onderdrukken
Geen AB=  laten rijpen
Klinkt voor mij logischer in elk geval
Door nienk
#1939877
wellicht is het fijn voor haar als ze wat makkelijker poept inderdaad, maar aan de andere kant is makkelijk poepen ook vaak wat 'viezer' poepen, en dat zou dan ook juist weer vervelend kunnen zijn. Dat ligt maar net aan jou hond, zou in ieder geval niet iets geven wat eventuele harde stukjes in de poep veroorzaakt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1939937
nova schreef: AB geven en tegelijkertijd een abces laten rijpen klinkt mij niet logisch in de oren.
:-\
AB geven= onderdrukken
Geen AB=  laten rijpen
Klinkt voor mij logischer in elk geval
en nog AB voor 2 weken ook nog  :-[
Door millyckk
#1939949
En abces net naast de anus kan een fistel zijn/worden, iets om even in de gaten te houden!
Wat je zou kunnen geven is Silicea (kiezelzuur) wordt ook wel het 'homeopathisch mes' genoemd.
Door millyckk
#1939960
Ja! Heb het ooit zelf gehad, hielp fantastisch. Ik weet alleen niet hoe het zit in combi met AB, dat zou je even moeten navragen.... Misschien even vragen aan Tannetje ?
Door vagebond
#1940170
Heej, ik lees dit topic. Interessant zeg. Een maltesertje uit mijn klantenbestand heeft anaalklierproblemen gehad en nu is er een gaatje onstaan bij de anus. Hij krijgt steeds ab. Dus kiezelzuur zou kunnen helpen. Hij heeft dit nu al bijna een jaar. Da weet het ook niet meer geloof ik. En ik durf er niet steeds over te beginnen, want ik vind het sneu voor het baasje, elke keer weer naar de da. Het gaatje is open, soms zit er een korstje op. Voordeel is dat dit hondje elke 4 weken hier in de trimsalon komt. Zou dat in dit geval dan helpen, kiezelzuur? Of moet ik haar op fistelpot.nl laten kijken. Da zegt dat het geen fistel is, maar een onsteking. Elke keer ab is dus helemaal niet goed in dit geval lees ik nu.
Sterkte met je eigen hondje, het zal wel heel pijnlijk zijn idd. Groetjes Ingrid
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1941051
na iedere uitlaat beurd alles schoon gemaakt en ingesmeerd met calendulacreme van a.Vogel .
ik merk aan dr dat het de boel aan de buitenkant verzacht zodat ze minder sleetje rijdt .
de ontsteking is nu duim groot en heb het idee dat het van binnen zacht aan t worden is en nog een paar dagen duurt voordat het open breekt.
ik ben alleen bang wat voor gat het achterlaat  , en hoe pak ik dan die wond aan  :-[

vanmorgen iets raars mee gemaakt ,  Noa ( mn andere hond) moest poepen en loeka dook er als een gek op om het op te eten  :o :o
dit heeft ze aleen als pup soms gedaan , waarom zou ze dat doen?
Door BubbaBling
#1941095
Ik ken twee honden die daar last van hebben en het klinkt als anaalklieren ontsteking / verstopping.
Eentje is geopereerd en zijn de klieren weg gehaald, want dat arme beestje had er zo vaak last van.
En bij de andere is het 1 keer door de DA open gesneden en leeg gehaald en een keer heeft mn vriendin het zelf 'uitgeknepen'.

Om dit te voorkomen (als het weer genezen is) is regelmatig de anaalklieren uit laten drukken, ik doe dat zelf, omdat Bling hem ook vaak vol heeft.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1952830
ok , vandaag 13 dagen verder,
na de 2e avond (na afspraak dierenarts) is de ontsteking open gegaan , wat een opluchting voor dr was want nu kon ze weer pijnloos poepen .
de vochtige warme washandjes en honingzalf smeren hebben toch geholpen denk ik :)
ook begon ze beter te eten , tot dag 10 ... :-[
diaree ( eerst spoot t water eruit en dan volgde de diaree) heb diverse soorten spiervlees en gemalen bot (iets lager percentage dan normaal) gegeven , maar als ze een eetlepel vol at was het al weer genoeg voor dr .
gisteren van ellende maar met renske geprobeerd , ook hiervan heeft ze maar een hapje op ...
zaterdag op zondag en maandag op dinsdag snachts er 3x uitgeweest omdat ze hoge nood had .
vandaag na controle 4dagen verlenging gehad met de AB , toen de dierenarts mij die speciale blikjes aanraadde heb ik het aanbod afgeslagen .
hij keek er niet blij onder en vroeg wat ik gister gegeven had ,( ik zei renske) en antwoorde toen dat ik wel iets goeds moest geven waar iets goeds in zat  :-X
ja ik weet dat t veredeld blikvoer is ..... maar ik wilde gewoon dat ze iets binnen kreeg ...

op de weegschaal bij de DA is ze van al die tijd maar 100 gram afgevallen
ondanks het 2x geel spugen en de diaree , verder ook geen koorts gehad.
DA zei overigens omdat ze na het poepen blijft persen , ik dit moet proberen te voorkomen door verder te wandelen/lopen.

mijn vraag:
ik wil dus dat ze gaat eten en de diaree stopt
wat kan ik haar proberen te geven ?
gekookte kip ? ( vers wil ze even niet meer eten)
en geef ik er rijst bij?
of had ik toch het blikvoer van de DA moeten aannemen?
Door henneke
#1952854
ach gos arme hond , wat een toestanden joh !
waarom geef je niet gewoon een soort KVV wat ze lekker vind ? probiotica erover om de darflora weer op te bouwen na deze lange kuur AB en even afwachten ?
Door sella
#1952891
de diarree kan best eens van de ab komen, dus ik zou iets van probiotica in gaan zetten.
Physillium poeder kan je ook geven, het neemt een boel vocht op en kan daardoor de ontlasting wat steviger maken.
De da heeft makkelijk praten, als je hevige spuit hebt, blijf je druk op de anus voelen, een mens kan bedenken stoppen met persen, een hond voelt drang en pijn dus proberen te poepen in de hoop dat de druk en pijn ophoudt. Doorwandelen wilt hier niet altijd bij helpen is mijn ervaring :-\

Je zou haar eerst wat buillon van het kipje kunnen geven?
Van hevige diarree kan je ook misselijk worden.
Van een open infectie kan je je misselijk voelen.
Daarom zou ze ook weleens niet willen eten.

als ze geen bouillon wil, zal het blilk van de da ook niet naar binnen gaan toch?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1952930
probiotica heb ik dr iedere dag gegeven......ik dacht dat het misschien te vaak was en dat ze daar zo heftig op reageerde met diaree......vandaag dus weer geven :)

Physillium poeder ga ik ff op google, thanks  ;)  zou je dit ook bij "de tuinen "kunnen halen?

kippetje staat te pruttelen  :)

de ontsteking is weer netjes dicht ( na ongeveer 6 dagen ) , nog een kleine verdikking en naast de anus een kaal plekje huid
maar voor de rest gaat dat weer goed , het is dus alleen het niet willen eten en de diaree.

ik denk dat de AB bij loeka erg op de darmen heeft gewerkt :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door