Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1939439
Hallo,

Vorig jaar had Noa heel erg veel last van haar hooikoorts. Bij de minste of geringste inspanning, beweging of stress kreeg ze enorme benauwdheid. Daarnaast ook veel jeuk (ook in de ogen) en rode plekken. We zijn al bij de dierenarts en dermatoloog geweest. Maar ik wil kijken of er nog andere opties zijn en dan specifiek voor de benauwdheid.

Ik had al wat rond gezocht op het forum. Pollen extra veterinair werd aangeraden en Puur Pollen, maar ik kan nergens vinden waar pollen extra veterinair kan kopen. Kan iemand mij daar misschien een link van geven? Daarbij staat er dat dit het beste in combinatie kan met de Drainage Compositum en Zinkzwavelpasta van de Groene Os Veterinair . Al denk ik dat we de drainage compositum overslaan.
Ook werden de oogdruppels Nr2 van Similasan aanbevolen en holergie steigerw tabletten (kan ik deze gewoon bij een drogisterij kopen?)

Op een ander forum werd ook een geopperd dat je een 'kruisreactie kan verwachten bij het eten van: tarwe, rogge, gerst, mais, boekweit en tomaat' bij allergie voor pollen. Kan iemand dat bevestigen?
Zelf dacht ik er nog aan om honing te halen bij een imker in de buurt, schijnt ook te helpen....

In elk geval zijn alle ideeen en tips zijn welkom (met name voor de benauwdheid). 
#1939791
en misschien dat een antihistaminicum werkt.. ik ben voor zo beperkt mogelijke medicatie maar bij sommige kwalen en met name bij benauwdheid kun je niet altijd buiten reguliere medicatie om..

wat belangrijk is is dat bij benauwdheidsklachten er meestal sprake is van bronchiale hyperreaktiviteit, je hebt twee reacties daarin, het knijpen van de spiertjes rond de lunchtwegen en het geirriteerd zijn van het slijmvlies, het laatste levert daarbij op den duur blijvende schade op en dat moet wel voorkomen worden..

evt kijken of je met bioresonantie iets kunt???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door