Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura123
#1939515
Hoi hoi

Ik heb een bordeauxdog van bijna 1 jaar oud,  en geef hem vanaf pup zijnde kvv. Begon eerst met carnibest, maar daarvan poepte hij vrij veel, en er zat veel rijst in de ontlasting. Nu krijgt hij tinlo barfmenu compleet ( makreel, eend, kip, konijn en natuur) en darf wild en kip/lam.

Het probleem is echter dat je zijn ribben zo goed blijft zien en zijn taille is zo smal.
Hij krijgt trouwens 2 kilo vlees per dag, en hij weegt nu 60 kilo, en dan zul je wel denken dat is veel, maar nee je ziet het er echt niet vanaf, je zou eerder zeggen 30kilo. 

Hier nog tips?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1939550
Allereerst checken op wormen via ontlastingsonderzoek.

Verder kan het dan nu zo zijn dat ie net nog hoogtegroeispurten heeft gehad en dan nu pas aan de breedte gaat beginnen.
#1939577
Zelf geen ervaring...
Heeft hij nu wel mooie stoelgang?  Misschien kijken om nog vettere soorten vlees te voeren of misschien kunnen satin balls iets uithalen hoewel er daar voor- en tegenstanders van zijn omwille van het recept ( al ken ik er niets van want ik heb het zelf nog nooit moeten gebruiken)
Wat zegt je DA?
Door nienk
#1939578
precies wat Kaio zegt. Volgens mij groeien dergelijk honden vaak eerst in de hoogte, zien er daardoor heel dun en slungelig uit, om vervolgens nog in de breedte en spieren te  gaan groeien.

is hij afgevallen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door