Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#193760
Mila krijgt één grote maaltijd per dag. Nu heeft ze de laatste tijd helemaal niet zoiets van....hiep hoi....eten!

Ze blijft gewoon liggen als ik de bakken er neer zet.
Later...pas veel later....geef ik het weer en dan gaat ze eten.
Soms eet ze niet alles op.

Zou ze te moe kunnen zijn ?

Moet ik me zorgen maken of is dit normaal?
Door ine
#193774
Karin & Pyrs schreef: Misschien krijgt ze te veel en heeft ze daardoor niet meer zo'n honger ?
Dat zou best eens kunnen, is bij Lisa ook zo. Daar moet ik de hoeveelheid ook aan gaan passen.
Hoeveel weegt Mila en hoeveel krijgt ze te eten?

Zelf heb ik ook gemerkt, dat mijn honden na een poosje minder behoefte hadden, dus krijgen ze minder dan die 20gr. per kilo lichaamsgewicht.
De teven mogen gemiddeld zo'n 600gr. hebben, maar krijgen 400 gr. Ze doen het daar prima op. Lisa krijgt zelfs vanaf vandaag maar 350 gr..
Joop mag 940gr en krijgt 750 gr. Luuk mag 800 gr. en krijgt 750gr.. Dus je ziet, het hoeft niet altijd volgens die regel te zijn! ;)
Laatst gewijzigd door ine op ma 25 okt 2004, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#193807
Kan het ook niet aan het tijdstip liggen wanneer je het eten geeft? Probeer het eens een tijdje vlak voor het slapen gaan te geven :-\.
Ik zou me niet meteen al teveel zorgen maken hoor Truus, en net als de anderen zeggen, misschien krijgt ze teveel eten en heeft ze gewoon niet zo'n honger?
Door Truus
#193897
Vanavond weer niet gegeten, een klein beetje Yoghurt ging er wel in.
Ze krijgt 100gram versvlees en weegt 6 kilo. Dat is toch niet te veel?
Laatst gewijzigd door Truus op ma 25 okt 2004, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#193915
Nee, dat is prima 100g. Ik zou het even aankijken en als het lang duurt toch naar de DA gaan. Een gezonde hond hoort volgens mij niet gedurende langere tijd geen trek in haar eten te hebben.

groetjes Helen
Door Kim
#193923
Dat dee onze rottweiler ook een jaartje geleden, zomaar ineens eigenlijk.Er was verder niets met z'n gezondheid maar hij werd een jaartje ouder en had zich dit gedrag als gewoonte aangeleerd.Hij moet gedacht hebben "die bak staat er zo meteen ook nog wel...nu ben ik even te lui om er naar toe te lopen."
remedie was bij ons bak er 5 minuten neerzetten en dan met veel poeha weghalen, zodat de hond ook zag wat er aan zijn neus voorbij ging... :-\
(moet je er natuurlijk wel op letten dat de hond dit niet tegen je gebruikt door zijn bak dan te gaan verdedigen >:(als hij doorkrijgt dat je hem gaat weghalen, maar om die reaktie te bedenken daar was onze rottie te erg een sloompie voor) ???
dat werkte perfect, maar we hebben daarna wel besloten om hem 2x per dag eten te geven ipv 1x, hij leek er moeite mee te hebben om het in 1x weg te krijgen.
Wij houden hélemáál niet van pootjes geven en truukjes doen, maar onze rottie eet sinds die tijd zelfs op commando als het moet, ook al zie je gewoon aan hem dat hij geen honger heeft maar daar maken we natuurlijk geen misbruik van! ;)
succes
Kim
Door Truus
#193937
De bak haal ik al na 5 minuten weg Kim maar het maakt haar niets uit. Ze kijkt met een half oog en vindt het allemaal wel best.
Gaf jij dan helemaal geen eten meer? Gewoon vasten bedoel ik?
Gebruikersavatar
Door Binno
#193947
We hebben het hier ook af en toe met Snow, onze maltezer.
Soms omdat hij zich niet helemaal lekker voelt en soms heeft hij gewoon geen honger. Dan zetten we zijn bakje weer weg en krijgt hij 's avonds opnieuw eten. Wil hij dan nog niet, gaat zijn bakje weer weg. 's Anderendaags eet hij wel weer terug. Wij geven hem trouwens ook veel minder dan op de voedingstabel staat. Van Duck mag hij 200gr per dag, maar hij krijgt maar 120gr. Anders wordt het een rolmops.
Binno heeft ook een paar keer deze week niet willen eten omdat ze schijnzwanger is. Gaat haar bakje ook gewoon weer weg tot de volgende maaltijd.
Als ze langere tijd niet willen eten kan er natuurlijk iets aan de hand zijn, maar af en toe eens niet willen eten, zeker als ze verder een gezonde indruk maken, vind ik niet zo erg.
Door tieneke
#194402
Als ze een paar dagen slecht of niet eet zal er misschien toch iets niet in orde zijn.
Jij kent haar het beste ;)
Door Kim
#194638
Truus schreef: De bak haal ik al na 5 minuten weg Kim maar het maakt haar niets uit. Ze kijkt met een half oog en vindt het allemaal wel best.
Gaf jij dan helemaal geen eten meer? Gewoon vasten bedoel ik?
Ik bood hem dan een paar uur later weer eten aan.
Wat ik al zei onze hond is gewoon van zichzelf erg lui aangelegd dus bij ons werkte deze methode.We hebben hem ook eerst door de da laten onderzoeken of er verder geen lichamelijke reden was voor het niet/slecht eten Hij gaf meestal ook geen kik als ik de bak weghaalde maar was bij de volgende ronde dan wel enthousiast om te eten.
Jou hond kan natuurlijk ook ècht ziek zijn... :(
Door Netty
#194644
Tof heeft net zo'n periode achter de rug, geen enkele aanwijsbare reden om niet te eten, rook eraan en liep weer weg.
Toen ik vorige week met haar bij de dierenarts was, zag hij dat er een tand los zat in haar bekkie, die is getrokken, en nu......het lijkt wel een dijkwerker.
ik voel me schuldig dat ik die tand niet eerder heb op gemerkt.
nu weet ik niet of het pijn deed of dat ze echt geen trek had :-[
ze maakte in ieder geval niet de indruk dat het pijn deed :-\
Door Truus
#194645
Hoi Kim, dit doe ik nu ook, ik bedoel...niet eten...bak weg. Na een paar uur geef ik het weer en nu eet ze wel!

Die muts is inderdaad gewoon te lui blijkt en niet ziek ;).
Ik ben wel blij natuurlijk maar het is een apart geval hoor ::).
Ik moet gewoon een beetje harder worden blijkt ;)
Bedankt voor het meedenken.!
Door Truus
#194649
Netty schreef: Tof heeft net zo'n periode achter de rug, geen enkele aanwijsbare reden om niet te eten, rook eraan en liep weer weg.
Toen ik vorige week met haar bij de dierenarts was, zag hij dat er een tand los zat in haar bekkie, die is getrokken, en nu......het lijkt wel een dijkwerker.
ik voel me schuldig dat ik die tand niet eerder heb op gemerkt.
nu weet ik niet of het pijn deed of dat ze echt geen trek had :-[
ze maakte in ieder geval niet de indruk dat het pijn deed :-\
Het zelfde had ik met Timo, waarschijnlijk een hoge pijngrens en merkte het ook niet. Alleen minder eten.
Toen bleek een kies gespleten te zijn en helemaal ontstoken. Toen hij eruit was, at ie ook weer als een 'dijkwerker'' ;D
Ik zal toch eens Mila's tandjes nakijken ;).
Door ine
#194652
Truus schreef: Hoi Kim, dit doe ik nu ook, ik bedoel...niet eten...bak weg. Na een paar uur geef ik het weer en nu eet ze wel!

Die muts is inderdaad gewoon te lui blijkt en niet ziek ;).
Ik ben wel blij natuurlijk maar het is een apart geval hoor ::).
Ik moet gewoon een beetje harder worden blijkt ;)
Bedankt voor het meedenken.!
Als het hier gebeurt, dat de bak niet wordt leeggegeten, dan haal ik de bak weg en bied deze NIET na een paar uur weer aan, maar geef pas weer een normale maaltijd op de normale tijd. Als ze gewoon geen honger hebben, is er dan niets aan de hand. Is het gewoon wat uitproberen, dan leren ze op deze manier, dat er normaal gegeten moet worden.
Dus niet op? Pas de volgende maaltijd weer voedsel geven en dan ook de normale hoeveelheid (dus niet met het overgebleven restje erbij!)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door