Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Leonike
#1937897
Gister hebben mijn monstertjes voor het eerst muis gegeten.
Nou, gegeten, verslonden beter gezeg  :biggrin2:
Ze eten al een paar maanden vers.
Met name kvv en af en toe wat barfhapjes.

Kuiken wordt hier ook verslonden.
Als je ze dan hoort grommen/brommen tegen elkaar, zo fanatiek hun prooi verdedigen.
Met muis dus net zo.

Vind het aan de ene kant best zielig voor zo'n kuiken of muis, maar als ik zie het hoeveel plezier ze het eten, dat maakt het toch wel weer goed.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1938465
Wat goed!
En zielig voor het kuiken of de muis, die zijn al dood, die voelen daar niets meer van.
Door Leonike
#1938755
Heb er gewoon een beetje moeite mee om het te voeren, vind het zo'n naar idee.

In het verleden pakte ik de muizen die Remi had gevangen af om ze, als ze niet gewond waren, weer vrij te laten.
Hij at ze toch niet.

Nu koop ik muizen voor hem  :-\
En hij eet ze met smaak op.
Voelt nog een beetje "raar"

Dat neemt overgens niet weg dat ik het machtig mooi vind om ze zo van hun eten te zien genieten hoor!
En ik blijf het ze gewoon voeren.
Door Lonaa
#1938917
Ik denk dat het idee wel went hoor. :) Persoonlijk heb ik er helemaal geen moeite mee. Kuikens, muizen, woestijnratje, hamsters, cavia's, kwartels, kippies, konijntjes.. Ze zijn al dood en dienen zo nog een goed doel. En doe katten smullen er van. :)
Door Leonike
#1938965
Ik heb bij versvoer een proefpakketje prooidier gehaald, zit in o.a.
kuiken
muis
rat
hamster
woestijnrat
kwartel

Dus ik moet er wel aan wennen ;)

Alleen konijn in vacht gaan ze van mij echt niet krijgen.
We hebben zelf een konijn, wat regelmatig los in de tuin loopt.
Wil niet dat ze die als prooi gaan zien.
Door Limpy
#1938973
Dat de prooidieren hier vliegles krijgen van de jongste vind ik ook een beetje cru, maar ach - hij is er dus blij mee.

Kwartel vinden de meeste katten wel lekker, heb je er een met of zonder veren? Hier willen ze alleen bloterikken.

Hamster zul je wellicht ´t vachtje beetje moeten openknippen (volwassen exemplaar) omdat dat wat taai is.
Ik geef ze daarom niet meer omdat ik het niet zo zie zitten ze steeds te moeten doorknippen (volwassen hamster is hier net te groot voor 1 kat en alleen de jongste lust ze)
Door Tamomi
#1939039
Wat knap van je monstertjes! :thumbup:
Dat grommen vind ik ook zo gaaf... dat doen ze hier zelfs met een kippennekkie al. Als het straks tuin-weer is, ga ik mijn geteisem ook laten kennismaken met kuik & muis. Vind het ook best een beetje creepy idee hoor... maar zo'n kuiken kan beter in een kat terechtkomen dan in de shredder, denk ik dan maar.
Door Leonike
#1939084
Grommen doen ze alleen bij dingen die ze echt lekker vinden, dus dat is een goed teken.
Is bij mijn heren (van wat ze tot nu toe ophebben):
Kuiken
Muis
Paardenspiervlees
Sardien
Zo fanatiek als ze hun prooi dan verdedigen, ze komen daardoor bijna niet aan eten toe.

Kwartel hebben ze tot nu toe alleen nog maar bloot gehad, heb nu ook kwartel in veer liggen.
Die krijgen ze zondag.

Vraagje:
Kan zo'n kwartel makkelijk in 2en geknipt/gesneden worden?
Een hele kwartel lijkt me vrij veel voor ze...
Door Limpy
#1939099
Ze zijn wel zacht genoeg om door te knippen, hier krijgen 4 katten 1 kwartel als avondmaal = dus geknipt.
Maar het kan een beetje bloederig zijn als alle ingewanden, organen en eieren in de maak er nog in zitten....
Door Nadia
#1939106
1 kwartel voor 4 katten :o hier krijgen ze 1 kwartel per kat. (blote kwartel)
Door Limpy
#1939137
Nadia schreef: 1 kwartel voor 4 katten :o hier krijgen ze 1 kwartel per kat. (blote kwartel)
Maar jouw katten eten ook meer dan die van mij, ik heb er hier 2 die al aankomen als ze naar eten kijken ;D
De bloterikken wegen hier 200+ gram en dan krijgen ze later nog wel een kuiken of zo.
Door Lonaa
#1939339
Van de 5 zijn er 3 die met veer eten, en 2 die alleen zonder eten.
Morgen krijgen ze kwartel en er liggen nu 1 kwartel met en 2 zonder uit de vriezer, das meer dan genoeg voor allemaal. :)

Oh, en ik knip ze niet, dat zoeken ze zelf maar uit wie wat krijgt. :)
Door Karin&Philip
#1939414
Ik kreeg te horen van versvoer.nl dat ze niet leveren in Heerenveen (fr) omdat het te ver weg is, en anders moest ik voor 200 euro bestellen, dat past niet eens in mn vriezer... hihihi, dus helaas, want ze hebben wel een super assortiment, naast Herby... :)

Maarja, hoe kom ik nou aan zo'n muisje (gezond en bevroren het liefst), zonder dat ik er een levend bij een dierenwinkel hoef te halen die vol antibiotica zit. Want we hebben alleen zulk soort dierenwinkels hier... Helaas geen dode prooidieren te vinden hier...  :-\
Door Tamomi
#1939482
Karin&Philip schreef:
Maarja, hoe kom ik nou aan zo'n muisje (gezond en bevroren het liefst), zonder dat ik er een levend bij een dierenwinkel hoef te halen die vol antibiotica zit. Want we hebben alleen zulk soort dierenwinkels hier... Helaas geen dode prooidieren te vinden hier... :-\
Kijk even op de website van tinlo. Zij hebben tegenwoordig ook bevrozen muizen in het assortiment en een aantal dealers in Friesland waar je je bestelling kan ophalen. ;)
Door Limpy
#1939509
Of anders de verzamelplaats in de hondenhoek in de gaten of er iemand in je buurt bij Lupa of kiezebrink besteld, zij hebben ook allerlei prooidieren als muizen, ratjes e.d. die je dan kunt meebestellen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door