Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mirdj
#1924939
Het is hier weer eens zo ver. Max heeft blaasontsteking. Hij heeft alleen een ontstekingsremmer gehad en ik mag hem de komende dagen metacam geven. Of ik dat ga doen ligt volledig aan Max, als hij weer helemaal in z'n hum is ga ik hem niets geven. Hij ligt nu lekker op de bank te slapen en liep toen ik thuis kwam al weer te zeuren om eten, het gaat dus de goede kant op met meneer. Hij was ook 4 ons afgevallen en dat kan hij heel goed hebben. Volgende week nog even kijken of ik urine kan laten testen en dan hoop ik dat het allemaal weer snel achter de rug is.
Door flin
#1925429
Max was degene die een amputatie had ondergaan?

heb je enig idee of er bacteriën bij betrokken zijn?
Door mirdj
#1925699
Klopt, Max heeft de amputatie gehad. Ik weet niet of er bacteriën bij betrokken zijn. Het was niet mogelijk om op zo'n korte termijn een urine monster te nemen en te laten controleren. Ik wil wel maandag of dinsdag kijken of het lukt. De da is dan 's avonds ook open dus kunnen ze het gelijk nakijken. Ik wil ook weten hoe het met de gruis van Max is, het is al weer een tijdje geleden dat ik dat voor het laatst heb laten controleren.
Door mirdj
#1926832
Max zit toch nog niet helemaal lekker in z'n vel. Vanmorgen legde hij z'n complete ontbijt kvv lam op m'n kleed neer (ben ik erg blij mee) en vanmiddag zag ik ook dat hij nog een beetje misselijk was. Hij ligt nu wel rustig te slapen en heeft geen verhoging dus ik hou hem nog even goed in de gaten.
Door Tamomi
#1928063
He gatsie, sterkte met het arme kereltje. :(
Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat er aan de hand is.
.
Door mirdj
#1928450
Vandaag gaat het gelukkig weer helemaal goed met hem. Hij ligt al de hele avond over de vloer te rollen en ondertussen is hij zich druk aan het wassen. Eten ging ook weer als een speer en ik heb na het ontbijt van gisteren niets meer van hem gevonden. Ik denk dat de lam misschien net een beetje te vet is geweest en verkeerd is gevallen. Hij spuugt normaal nooit dus er moet iets aan de hand zijn geweest.
Door Tamomi
#1930399
Fijn om te horen dat hij weer OK is. :thumbsupup:
Had-ie misschien een haarbal? Dat had Monty twee weken geleden ook en daar is-ie een dag lang knap misselijk van geweest... zelfs nog een paar uurtjes nadat hij ‘m al had uitgekotst.
Door mirdj
#1930669
Nee, die is hij een paar weken geleden al kwijt geraakt en aangezien hij er maar 3 maximaal 4 per jaar heeft is het dat niet geweest. Hij voelde zich echt niet lekker en alle symptomen wezen op blaasontsteking.
Door mirdj
#1937567
Vandaag eindelijk tijd gehad om even wat urine naar de dierenarts te brengen. Het was al weer een tijd geleden dat het voor het laatst gecontroleerd was en wederom goed nieuws. Er valt helemaal niets in de urine te vinden. Hij is dus ook nog steeds gruisvrij :D Ik ben heel trots op mijn mannetje (en natuurlijk op mezelf ;))
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door