Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1930498
Ik krijg de pup op 8 weken:
- Welke inentingen MOET ik nu laten doen en welke is 'overbodig'? (ik dacht zelf kennelhoest iig niet te doen)
- Ik wil meteen wat ontlasting naar Het Woud sturen en aan de hand daarvan kijken wat ik moet doen. En of dat dan homeopatisch op te lossen is. (en van Bas ook meteen een monster mee, dan weet ik zeker hoe het met beiden zit)

Maar die entingen, dat weet ik niet wat ik daar mee moet...
#1931320
Wormen homeopathisch oplossen?

Tja, en hoe te vaccineren hangt erg af van hoe je pup bij de fokker al gevaccineerd is en wat jij zelf wil. Dit is het advies van Nobivac zelf:

6 weken leeftijd:            Nobivac puppy DP (hondenziekte plus parvo)
8-9 weken leeftijd:        Nobivac parvo plus Nobivac Lepto (parvo en ziekte van Weil)
                                  Nobivac KC een neusdruppel enting tegen kennelhoest (bordetella en paarinfluenza), vooral bij pups die naar hondenscholen gaan.
12 weken leeftijd          Nobivac DHPPi + L

Ik vind zelf dat je op 8 of 9 weken absoluut niet tegen Lepto moet laten vaccineren maar dat je dit pas op 16 en 19 weken zou moeten doen. Voor die tijd kan Lepto echt vervelende immuniteitstoornissen veroorzaken. Maar ja, je moet je pup dan wel weghouden bij modder en sloten en ratten. Ik vind zelf ook dat je niet tegen kennelhoest moet vaccineren. Het is een niet dodelijke ziekte en er gaan jaarlijks meer honden dood door kennelhoest nadat ze gevaccineerd zijn dan honden van alleen de kennelhoest als virus (dus ongevaccineerde honden). En op 12 weken zou ik er zeker geen DHPPi + Lepto in laten rossen maar hooguit een DHP. Dus geen Pi (para influenza) en geen Lepto. Sommige vaccineren met 12 weken helemaal niet, die laten titeren.
#1931344
Jantina schreef: Nou ja het ontwormen afhankelijk van de besmettig proberen aan te pakken met propolis oid...
Aha, zo. Alleen propolis is geen homeopathie, vandaar dat ik nieuwsgierig was. Ga je bij een milde wormbesmetting propolis in zetten en dan opnieuw de mest laten controleren? Want daar ben ik razend benieuw naar, naar de resultaten!!
#1938005
Misschien mag ik hier ook meteen op inhaken,heb gisteren mijn pup(geb 18-12-2010) opgehaald in Duitsland en netjes het entboekje erbij gekregen ,hierin staat vermeld entdatum 10-02-2011 met de volgende stoffen Canis L en Canis Shappy dit is neem ik aan Parvo en ziekte van Weil .De volgende entdatum ligt volgens het mee gekregen schema op 10-03 wat kan dan het beste laten enten??
#1946929
Mijn pup komt ook uit Duitsland en is ook op 10-2 ge-ent. Ik heb afgelopen zondag de dierenarts laten kijken omdat mevrouw kennelhoest heeft. Als die van ons snel van de hoest af is, vond zij 4 weken wachten op de volgende enting te lang.
Door Martine-Tom
#1956878
Daarbij word in het bloed gekeken naar de antistoffen, als die voldoende aanwezig zijn hoef je niet te enten, en je kan dan ook gerichter enten als er maar 1 ziekte is waarvan de antistoffen te laag zijn kan je alleen die enting geven ipv de cocktail.
#1956907
martine-tom schreef: Daarbij word in het bloed gekeken naar de antistoffen, als die voldoende aanwezig zijn hoef je niet te enten, en je kan dan ook gerichter enten als er maar 1 ziekte is waarvan de antistoffen te laag zijn kan je alleen die enting geven ipv de cocktail.
oke, bedankt dan weet ik wat het is.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door