Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1937514
De eendenvoetjes liggen nog in de vriezer, maar ik wil ze morgen gaan portioneren en dan terug de vriezer in en deel voor deel drogen. Nu vraag ik me af of ik die voetjes vanaf middernacht tot morgen een uur of 10 's ochtends in de badkuip kan laten ontdooien.

Denk dat ze dan wel helemaal ontdooit zullen zijn..kan toch ook bij voetjes geen kwaad of wel?
En maakt dat nog iets uit met drogen en dan weer opnieuw de vriezer in?
Door TMG1961
#1937791
Gisteravond om even na middernacht de doos juit de vriezer gehaald en in de badkuip gezet. Dacht vanochtend om 10 uur te beginnen met portioneren. Niet dus  >:( ze zijn nog te bevroren, heb er met heel veel pijn en moeite genoeg af gekregen om de droger te vullen. Die zijn nu verder in de uitgeschakelde droger aan het ontdooien, de rest is weer terug in de badkuip en mag nog een paar uur verder ontdooien voordat ik nog een poging waag.

Straks de ruggen maar wat eerder uit de vriezer halen zodat ze wat langer kunnen liggen voordat ik morgenvroeg een poging waag, die moeten nl uiterlijk vrijdag ochtend geportioneerd zijn aangezien de helft voor kaya is.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1937793
TMG1961 schreef: Gisteravond om even na middernacht de doos juit de vriezer gehaald en in de badkuip gezet. Dacht vanochtend om 10 uur te beginnen met portioneren. Niet dus >:( ze zijn nog te bevroren, heb er met heel veel pijn en moeite genoeg af gekregen om de droger te vullen. Die zijn nu verder in de uitgeschakelde droger aan het ontdooien, de rest is weer terug in de badkuip en mag nog een paar uur verder ontdooien voordat ik nog een poging waag.

Straks de ruggen maar wat eerder uit de vriezer halen zodat ze wat langer kunnen liggen voordat ik morgenvroeg een poging waag, die moeten nl uiterlijk vrijdag ochtend geportioneerd zijn aangezien de helft voor kaya is.
:biggrin2: leuk hé spul van VSE ontdooien.
Ik weet niet of je het van hun bevroren aangelever gekregen hebt, maar dan kan het echt 2-3 dagen duren voordat je er wat mee kan.
Ik heb hier ooit eens met hartjes van hun 4 dagen moeten wachten voordat het enigsinds handelbaar was  :P :-\
Door Nynke
#1937795
ik gooi de bevroren pootjes in een badje met handwarm water en dan zijn ze een kwartier later allemaal aan het zwemmen  :biggrin2:  dan even in de vergiet en daarna meteen op de droger  :) :)
Door TMG1961
#1937900
De pootjes en de ruggen waren bevroren, ga om 14.00 uur nog een 2e poging wagen om de voetjes uit elkaar te krijgen. Het worden porties van 1kg, en mocht het dan nog niet lukken dan wordt het vanavond.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1937912
Ik heb de voetjes en de ruggen  vanaf dat we ze hier hebben  buiten de vriezer liggen.
De voetjes heb ik vandaag pas kunnen portioneren en de droger staat ook nu pas aan.
In het midden waren ze  nu zelfs nog aan elkaar gevroren.
De ruggen zijn ook nog steeds bevroren , alleen het buitenste gedeelte en bovenop is ontdooit.
Ze liggen dus al vanaf maandag buiten de vriezer ;)
Door TMG1961
#1937931
Sweet Dutchess schreef: Ik heb de voetjes en de ruggen  vanaf dat we ze hier hebben  buiten de vriezer liggen.
De voetjes heb ik vandaag pas kunnen portioneren en de droger staat ook nu pas aan.
In het midden waren ze  nu zelfs nog aan elkaar gevroren.
De ruggen zijn ook nog steeds bevroren , alleen het buitenste gedeelte en bovenop is ontdooit.
Ze liggen dus al vanaf maandag buiten de vriezer ;)
Dan zal ik de ruggen maar eens uit de vriezer trekken aangezien die vrijdag ochtend uiterlijk om 11 uur in minstens 2 porties van elk 7,5kg verdeeld moeten zijn.
Door Daphne&Jayden
#1937936
Ik laat de ruggen altijd gedeeltelijk ontdooien en dan met een flinke schroevendraaier kun je er heel wat lossteken.  :)
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1937952
TMG1961 schreef: Dan zal ik de ruggen maar eens uit de vriezer trekken aangezien die vrijdag ochtend uiterlijk om 11 uur in minstens 2 porties van elk 7,5kg verdeeld moeten zijn.
Dat lijkt me wel verstandig.
Ik ga er zo ook even 5 kg vanaf trekken die vrijdag naar iemand toe moeten.
De voetjes had ik in de keuken gelegd en de ruggen liggen in de schuur.
Door TMG1961
#1937954
Voetjes en ruggen liggen nu weer gezellig bij elkaar in de badkamer. In de droger liggen wat voetjes nog een beetje te ontdooien en die gaat zo meteen aan om ze te drogen..zijn er 38, is ongeveer 1,2kg meer kreeg ik er niet op.
Door Nadia
#1937988
Ik heb nekken, die liggen ook al vanaf maandag buiten de vriezer. Ik ga straks eens even kijken of ze al handelbaar zijn :)
Door TMG1961
#1937998
De droger is aangezwengeld  :biggrin2:
De rest kijk ik straks wel naar, denk dat ik vanavond aan de voetjes begin.
Door BubbaBling
#1938004
Je herinnert mij dat ik nog een kilo eruit moet halen om te drogen  :D
Vant weekend weg en dan gaan er een paar voetjes mee  :biggrin2:

Het ontdooien kan soms heeeuuuullll lang duren  ;D
Maar ik haal alles zoveel mogelijk van elkaar af en zonder verpakking.
Ook ik heb het per kilo verpakt, lekker makkelijk voor als je wilt drogen.
Nu moet ik alleen nog de kilo verpakking van de andere verpakkingen af zien te krijgen  :D
Door TMG1961
#1938573
De voetjes zijn geportioneerd, 12 zakjes van ruim 1kg en 1 doos met een 1300 gram die in koelkast verder aan het ontdooien zijn, deze gaan morgenavond de droger in. Morgen de ruggen portioneren, liggen sinds vanmiddag in de badkuip op temperatuur te komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door