Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1937825
:-\  :-\  :-\ ik weet het niet meer en hoop dat jullie wat kunnen helpen met tips.
Ons Nena likt al gans de winter lang tussen haar tenen en daardoor krijgt ze wondjes.  Kort samengevat: ze is allergisch en dat uit zich in de zomer vooral in de oren en nu is het de eerste winter dat ze dus die tenen likt.  We hebben haar voeding aangepast in samenspraak met Tannetje ( dat is nu al haar 5e week ingegaan) en ze krijgt chinese kruiden van Tannetje.  Haar allergie is voor grasachtigen, huisstofmijt en vlo.  Waarvoor ze dus behandeld wordt, en gras wordt vermeden ( bloeit ondertussen ook nog niet)

Elke keer gaat het hetzelfde: je gebruikt een middel en tussen de tenen genezen de wondjes, begint het minder rood te zien en plots om één of andere reden gaat het terug mis terwijl je nog steeds bezig bent met het middel  :'(  Het middel verder gebruiken helpt niet meer.
Al geprobeert: cortavence spray van DA  :-X, propoliszalf, propolistinctuur ( uitwendig en inwendig tegelijkertijd) zilverwater, gewoon met rust laten, uitspoelen ontsmetten met hibitane en goed drogen,...
Onlangs toch een kuur antibiotica er op moeten zetten en het kalmeerde en zag er mooi uit.  En boem we hebben het nu toch weer zitten.

Welk middel kan ik er nu nog op gaan smeren om de wondjes goed te ontsmetten en te zorgen dat het uitdroogt?  
Zou tea tree iets zijn en in welke vorm dan?  Ik heb bij de apotheek hier gevraagd of ze er hebben en ik kan daar de olie kopen.  Hij zei wel dat ik het niet rechtstreeks op de wondjes zou mogen doen omdat het zou branden.
Hier in het kruidvat kan je tea tree creme kopen van biover...
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op wo 16 feb 2011, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1937898
Is het geen tussenteeneczeem?

Er is een homeopathisch middel dat hier goed bij werkt. Selenium metallicum D12. Als dat niet werkt, zou de DA misschien toch een kweekje kunnen nemen en kunnen kijken of er een bacterie bij zit. De tussenteeneczeem kan wel eens veroorzaakt worden door de Staphylococcus intermedius bacterie. En daar heb je dan een zalfje voor nodig clindamycine in zit (AB).
Door Veerle-scrappyToo
#1938038
Hoe ziet dat er dan uit tussenteeneczeem ???  Een rondje google heeft tot nu toe nog niets opgeleverd van afbeeldingen.
Bij Nena zien de huid tussen haar tenen er rood uit, waar ze veel likt tegen het rauw vlees aan en dan zo een open wondje dat er wat gelig uit durft zien
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op wo 16 feb 2011, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#1938136
Mijn Mickey doet dat ook  >:( zij is allergisch voor granen/brokken/brood.
En laatst bij de oppas heeft ze kattebrokken gegeten en was het dus weer mis.
Het eerst wat ik doe is een kraag om. Ik heb zo'n mooncollar.
Want hoe meer ze likt, hoe erger het wordt. En pas als de huid weer rustig is gaat de kraag weer af.
Ook smeer ik met zalf hoor.... want ze moet natuurlijk niet gek worden van de jeuk.
Door nienk
#1938178
misschien kun je haar als de huid erg geiirteerd is sokjes aan doen? die zijn er duur speciaal voor honden, je kan ook een kleine (kinder/baby) sok nemen en met een kleine stukje tape vast zetten.
Door BubbaBling
#1938252
Ja als het erger wordt van het likken kan je er idd sokjes ofzo over heen doen, maar wel iets wat lucht anders wordt t nog soppig en blijft het open.
Als ze een gras allergie heeft kan je ook schoentjes aan doen, mss helpt dat.
Ik smeer er nooit wat op eigenlijk.
Door Veerle-scrappyToo
#1938316
Toen het allemaal begon zijn we allereerst begonnen propoliszalf er tussen en dan hondenschoentjes er over.  's nachts deden we ze dan uit dat het wat kon luchten.  Maar de DA zei dat dat eigenlijk het duiveltje insluiten was dus geen goed idee.
Meer met de bedoeling idd dat ze er dan niet aan kon likken.

Wat het gras betreft: ze gaat niet meer op gras wandelen  :(  dus ik hoef haar pootjes ook niet tegen direct contact met gras te beschermen.  Ik deed wel schoentjes aan toen het zo sneeuwde en er gestrooid was omdat ze begon te manken van dat zout op haar pootjes ( en dus in de wondjes als die er zijn).
Door BubbaBling
#1938323
Dat insluiten werkt idd juist averechts, daarom idd sokjes die luchten.
Schoentjes moet je voor een langere periode echt niet aan doen.
Het is moeilijk om tegen een hond te zeggen dat hij niet mag likken, hij weet uiteindelijk niet dat het beter voor hem is, dat maakt het lastig he  :-[
Paar keer per dag in een bakje water met de pootjes?
Ik doe dat ook geregeld bij Bubba.
Ik hoorde dat je er ook zeezout? (geloof ik ) aan toe kan voegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door