Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1936579
Hallo allemaal,

Ik overweeg over te stappen van Barf naar Kvv, dit i.v.m met fincanciele plaatje, ruimtegebrek en tijd. Wat geven jullie en wat zijn jullie ervaringen? Heb ooit al eens Smuldier en Rodi gegeven maar dat vond meneer niet lekker...

Groetjes Renee
Door Lil
#1936609
naar mijn beleving is kvv een stuk duurder dan barf.

geef hier 's ochtends kivo (goedkoop en vast niet het beste voer) en ook wel tinlo of lupa.
rodi en smuldier geef ik hier niet ivm jeukklachten.

's avonds geef ik mixen van kiezenbrink met spiervlees of barf.

bij alleen kvv zou ik voor afwisseling gaan en bij duurdere merken uitkomen (in verleden toen het 'beter' ging haaksbarf gevoerd, top spul in mijn ogen), dus ik denk niet dat kvv voordelig is. Hier krijgen ze het 's ochtends wel vanwege de tijd (ga 's ochtends terwijl ik heel vroeg weg moet niet een half uur naast de honden staan kijken of het kauwen van bot goed gaat, daarbij geef ik de kvv graag in hun kong zodat ze lekker bezig zijn).

Wat betreft ruimte: worsten kvv nemen meer plaats in dan barfmateriaal. Moet wel zeggen dat ik alles meteen proportioneer van barf en dat zo economisch mogelijk probeer in te vriezen. ronde rollen leveren in vriezer behoorlijk loze ruimte op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1936648
Wat jammer :(  Qua kosten ga je er in de regel met kvv niet op vooruit, zeker als hij al begint door een van de goedkoopste en simpels verkrijgbare niet te eten :-\ Ik zou in de buurt kijken wat er aan soortjes te krijgen is en die dan ook in soort en smaak gaan afwisselen. Zo kun je dan wat duurdere (rijkere) soorten afwisselen met de wat goedkopere zodat je dan toch het totaalbedrag wat kunt drukken.
Kvv kost wel minder tijd en ruimte, dat weer wel :)
Door nienk
#1936666
van alles wat ik hier in huis heb gehad (lotgering, smuldier, energique, prins, rodi, carnibest, farmfood) Tinlo het beste. Mooi vlees, wel vrij nat (er moeten kruiden door heen voor Reus, dus dat is handig), de verhoudingen zijn goed, veel verschillende smaken en de verpakking handig in porties te  maken. wel vrij prijzig, denk inderdaad dat je voor het geld beter kan blijven barfen. maar qua tijd en ruimte snap ik je punt.
Door Lil
#1936671
[quote="nienk"]
van alles wat ik hier in huis heb gehad (lotgering, smuldier, energique, prins, rodi, carnibest, farmfood) Tinlo het beste. Mooi vlees, wel vrij nat (er moeten kruiden door heen voor Reus, dus dat is handig), de verhoudingen zijn goed, veel verschillende smaken en de verpakking handig in porties te  maken. wel vrij prijzig, denk inderdaad dat je voor het geld beter kan blijven barfen. maar qua tijd en ruimte snap ik je punt.
[/quote]

van hetgeen je opnoemt kan ik me voorstellen dat je tinlo het beste noemt, maar ik heb al veel merken uitgeprobeerd en vind eerlijk gezegd tinlo best duur voor de kwaliteit die ze leveren.
Door nienk
#1936866
nouja, die dingen die ik allemaal geprobeerd heb zijn die merken die hier te krijgen zijn èn passen in Reus zijn elaminatiedieet. oh en ik heb ook Puur Naturis in huis nu, maar die vind ik wat te droog, dan moet er water bij om te zorgen dat Reus het op wilt eten  met de kruiden en dan moet ie zo veel meer plassen.
Door Lil
#1936895
[quote="nienk"]
nouja, die dingen die ik allemaal geprobeerd heb zijn die merken die hier te krijgen zijn èn passen in Reus zijn elaminatiedieet. oh en ik heb ook Puur Naturis in huis nu, maar die vind ik wat te droog, dan moet er water bij om te zorgen dat Reus het op wilt eten  met de kruiden en dan moet ie zo veel meer plassen.
[/quote]

is geen kritiek op jou, maar eerder op tinlo  ;)
ik heb andere kvv's gezien en die waren in verhouding goedkoper.  ;) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door