Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#1936438
Sinds een week of 2 heeft Borke een plek op zijn snuit.
Eerst een klein kaal plekje (wij dachten van het stoeien met Sofi) maar het werd steeds groter.
Van het weekend zagen we een 2e kaal plekje op de snuit.

Vandaag naar de DA geweest en die heeft er wat af geschraapt en onder de miscroscoop bekeken, was geen demodex, mijt o.i. en geen ringworm.
Monstertje geprobeerd er af te halen met injectienaald en opgestuurd, hopelijk hebben we donderdag de uitslag.

Corticosteroïden zalf recept gekregen en bij de humane apotheek opgehaald.
Wat kan het zijn?
Geen idee, kan een granuloom zijn of een tumor, maar minder aannemelijk dat het er 2 zijn die opeens verschijnen.
Ligt Borke vanavond op zijn rug onder de lamp, zien we nog zo'n plek maar groter onder zijn kin.  :-\

Die hadden we nog niet eerder gezien, rare plek natuurlijk ook.

Het is niet etterig of pussig, maar gewoon droog en het jeukt ook niet.
Qua gedrag is er niets vreemds aan hem te zien.
Borke is een Stabijhoun reu van net 7 jaar die verder kerngezond lijkt.

Ik ben heel bezorgd om hem, want ik ben helemaal gek van die hond.
Daarbij is hij ook dekreu, is er net een nest van hem geboren en verwachten we in het voorjaar een teef uit Zweden voor een dekking en nog een KI aanvraag voor Amerika. Dus ook voor die fokkers wil ik weten wat er aan de hand is.

Als de zalf niet helpt en er geen duidelijke uitslag komt n.a.v. het opgestuurde monster, dan wordt er onder narcose een biopt genomen.
De DA wilde dat nu nog niet doen, omdat het nogal een stevige aanpak is voor kleine plekjes waar Borke zelf geen last van heeft.
Hij liet zich trouwens ontzettend braaf helpen bij de DA, mijn lieve knul  :-*

Lastig toch dit soort vage klachten  :'(

Heeft iemand nog een suggestie of idee?

<Edit 17/2: foto's in de header aangekondigd, staan op pag. 2>
<Edit 19/2: foto's van vandaag op pagina 4)
Laatst gewijzigd door Borke op zo 10 apr 2011, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#1936452
ik snap je bezordgheid ; ik heb liever zelf wat daar kan ik beter mee omgaan dan wanneer het 1 van de beesten iets heeft...

waarom gelijk corticosteroidenzalf en niet even afwachten wat de uitslag van het monstertje is als Borke er verder geen last van heeft

succes met (af)wachten
Door Borke
#1936454
flodder en dwarrel schreef: ik snap je bezordgheid ; ik heb liever zelf wat daar kan ik beter mee omgaan dan wanneer het 1 van de beesten iets heeft...

waarom gelijk corticosteroidenzalf en niet even afwachten wat de uitslag van het monstertje is als Borke er verder geen last van heeft
Ik heb inderdaad ook liever zelf wat  ;)

Die zalf vond ik ook wel een goed idee, daar de kans vooralsnog het grootst lijkt dat het granuloom is en dan zou die zalf moeten helpen. Dan weet ik als het goed is snel meer, want wat ik in de apotheek begreep is dat deze zalf (Demovate creme) heel snel moet helpen.
Door Borke
#1936505
Die had ik inderdaad al gezien gisteravond.
Als het inderdaad granuloom blijkt te zijn, dan ga ik dat met homeopathie verder bestrijden, maar ik wil dat eerst zeker weten en met de crème van de DA hoop ik dat te bereiken.

Wij hebben vroeger een kater gehad die hier ook last van had.
Eerste keer met pred. bestreden en daarna met homeopathie, dat ging verder prima.

Nu maar hopen dat er geen biopt nodig is en dat het niet iets ernstigs is  :-\
Door Borke
#1936549
Ik zal Leo vragen om dat later even te regelen als hij weer 'droog' is.

We hebben nu net gewandeld en vlak voor de wandeling doe ik die crème er op, zodat hij niet al zijn energie er in steekt om het weer weg te likken.
Dan tijdens het wandelen veel laten speuren en spelletjes met veel snoepjes en dan komt hij 'schuimbekkend' thuis omdat meneer dan enorm gaat lopen kwijlen van al die snoepjes.

Ik laat het wel even weten als de foto er staat.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1936591
Kale plekken zonder jeuk  doen mij aan een schimmelinfectie denken. Volgens mij zie je dat niet in een afkrabsel :-\
Wel onder een uv lamp of op een kweek.
Door Borke
#1936599
Sanyo schreef: Kale plekken zonder jeuk  doen mij aan een schimmelinfectie denken. Volgens mij zie je dat niet in een afkrabsel :-\
Wel onder een uv lamp of op een kweek.
Dat had ik er niet bij vermeld, maar hij is inderdaad ook met een lamp gecheckt en daar was niets mee te zien.

Wij hebben ooit ringworm gehad (ikzelf en de katten) dus ik weet helaas goed hoe dat er uit ziet en dat is totaal anders dan wat we bij Borke zien.

Lupus, wat Ellen noem, dat ken ik niet.
Als je daarop googled met het woord hond er bij dan krijg je allerlei info waar ik niets aan heb.
Ik zal er hier eens naar zoeken of er op BP wat staat...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1936962
Borke schreef: Dat had ik er niet bij vermeld, maar hij is inderdaad ook met een lamp gecheckt en daar was niets mee te zien.
Dat wil niet zeggen dat het geen schimmel is, de enige manier om een schimmel aan te tonen of uit te sluiten is een schimmelkweek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door