Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#1936432
weer een vraag over job, ben blijkbaar nog niet klaar met het zelf uitzoeken.
zit ik te googlen kom ik zink tekort tegen. en ja het zit weer in me hoofd.  :-X
het schijnt vaker bij poolhonden voor te komen (job is een kruising husky)

zal alles maar weer eens samenvatten:

ik denk al 1 1/2 jaar te denken aan voedselallergie, sinds we een jaar barfen gaat het redelijk met hem maar hij blijft dun, slaapt veel
heeft wormen gehad en nog meer kwaaltjes en geeft gewoon geen gezonde indruk.

nu lees ik dus dat droge voetzooltjes (heeft hij, met regelmatig scheurtjes erin) o.a een verschijnsel ervan is.

heeft iemand een idee wat nog meer symptonen hiervan zijn? voordat ik voor niks naar de da hol.
zou ik het eventueel zelf kunne testen door hem zink tabletten te geven en kijken hoe hij hier op reageert?
hij is nu bezig met een ontgiftingskuur (drainage comp.)heeft dit nog ergens invloed op??

alvast bedankt voor het antwoorden en zeg het maar wanneer ik een zeur wordt.
Door flodder en dwarrel
#1936456
als hij al een poosje aan het tobben is lijkt me een bezoekje aan een holistische dierenarts een goed idee en ik zou niet zomaar met zinktabletten beginnen
Door signmodel
#1936600
hij komt uit het asiel, weet helaas niks van hem voor 10 maanden.

en op de site die lizzy staan weer andere symptonen die ik eerst las.

maar hij heeft het meeste niet, wel had hij een mega slechte vacht en huid totdat we gingen barfen, dus dat van die granen klopt wel, alhoewel we nu van mening zijn dat die uberhaupt nooit goed zijn voor hondjes.
wat ik hier wel lees is dat ik misschien dan weer teveel bot voer (45%).

nou ja wel bedankt, ben gewoon een beetje hopeloos aan t zijn met meneer.
Door Lizzy
#1936607
signmodel schreef: hij komt uit het asiel, weet helaas niks van hem voor 10 maanden.

en op de site die lizzy staan weer andere symptonen die ik eerst las.

maar hij heeft het meeste niet, wel had hij een mega slechte vacht en huid totdat we gingen barfen, dus dat van die granen klopt wel, alhoewel we nu van mening zijn dat die uberhaupt nooit goed zijn voor hondjes.
wat ik hier wel lees is dat ik misschien dan weer teveel bot voer (45%).

nou ja wel bedankt, ben gewoon een beetje hopeloos aan t zijn met meneer.
Ik neem aan dat je 45% vleesbot voert? Dat is prima. Ik denk eerlijk gezegd (met de klachten doe jouw hond heeft) dat je het niet in die hoek moet zoeken.....
Door signmodel
#1936623
heb zelf gewoon geen idee maar weet dat hij iets heeft en is 2 weken geleden binnenstebuiten gekeerd (echo, scan en hartfilm) ik ga idd snel maar weer een afspraak maken bij anneke van jyoti.
dan heb ik hierna nog een hondenfluisteraar te gaan en dan zal ik me er maar bij moeten gaan neer leggen dat hij zo is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door