Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1921841
Hoi,

Ik heb een vrij nerveuze x podenco met verlatingsangst, op aanraden van verschillende mensen heb ik een bachbloesemconsulent gecontacteerd en deze heeft voor mij een samenstelling gemaakt met verschillende bachbloesems (ik denk een 7-tal).

Nu heeft iemand mij verteld dat het niet interessant is om meer dan 4 bachbloesems in 1 combinatie te maken aangezien bepaalde elkaars werking opheffen? Is dit effectief zo?
Door Borke
#1924626
Ook ik heb er vaker 6 of 7 tegelijk gebruikt met goede resultaten.

Ik vraag me af of het helpt voor verlatingsangst als je daarnaast niet heel hard gaat trainen, helaas heb ik ruime ervaring met verlatingsangst  ::)
#1932753
We zijn nu een dikk week bezig.. Ik heb niet het gevoel dat er verbetering is..

De hond is een overmatige blaffer, hij wil absoluut niet buiten.. Van zodra hij (alleen of met andere honden) buiten zit, slaat hij aan en blijft hij dwangmatig blaffen.. Ook binnen deed hij dit in het begin, dit hebben we al opgebouwd en ondertussen kan hij ongeveer 4h alleen zijn in de bench..

Helaas heeft hij nog momenten, zoals gisterenavond, na wandelen en los rondlopen, slaaptijd en in de bench.. Vond meneer het nodig om nog een half uur te blaffen..  :-\ Soms denk ik dat we stappen achteruit zetten in plaats van vooruit .. Ik kan écht niet anders dan hem een blafband aandoen, want daarmee is hij super rustig. Ik ben er geen voorstander van, maar ik had hem al maanden geleden moeten herplaatsen als ik geen maatregelen trof. Ik kan mijn buren niet elke nacht wakker houden en overdag ook de hele dag naar geblaf laten luisteren..

De hond krijgt volgens mij genoeg beweging, maar is gewoon een brok nervositeit.. Hij is volcontinu aan het piepen als er iemand vreemds in huis is. Hij is eigenlijk enkel rustig als ik in huis ben en hij mij overal kan volgen, als ik in de zetel ga zitten, dan gaat hij rustig op zijn kussen liggen en is het stil ...
#1932858
Ik heb hele goede resultaten gezien met BB, maar ik denk niet dat je het als wondermiddel moet zien.
Als ik het zo lees dan heeft jouw hond een behoorlijk probleem met alleen blijven en dat is natuurlijk geen kwestie van druppeltjes er in en klaar  :-\

Ik denk dat dit echt een kwestie is van héél héél langzaam opbouwen (met seconden en minuten) maar als hij elke dag en/of nacht toch een tijd alleen moet zijn wat hij niet aan kan dan denk ik dat het erg lastig wordt.
#1935459
Wij hebben bij onze Pipo een heel goed resultaat gezien met Bach, hij kreeg een combinatie van 4. Na het inzetten van BB zagen wij na 3 weekjes de eerste signalen van voooruitgang. Toch werd ons toendertijd wel geadviseerd om de BB te geven in combinatie met een goede ondersteuning en begeleiding. Hiervoor hadden wij een ervaringsdeskundige ingeschakeld om ons te helpen met ons manneke. Hij kwam al getraumatisseerde hond bij ons en had veel gedragsproblemen. Met deze combinatie zagen wij een enorme vooruitgang bij Pipo  :thumbup: Misschien helpt het ook als je de bij de buren aangeeft dat je ook bezig bent om dit probleem aan te pakken bij je maatje en hun een stukje uitleg geeft. Hopend lukt het ook bij jullie hond om hem weer meer rust te geven in zijn lijfje.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door