Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1931204
Tijdens Raiko's wekelijkse poetsbeurtje voelde ik in eens een soort van bultje (of ja..het is niet echt een bultje..eerder een soort van verdikking als wij zouden hebben van een muggenbult o.i.d.). De huid voelt daar ook wat stroever lijkt het en is donker gekleurd. Bijna zwart. Het zit aan de binnenkant van zijn achterpoot (lies). Hij wil niet dat ik er aan zit als ie ligt, als ik hem op tafel zet (en hij staat) vind ie het niet erg. Ga morgen denk ik maar even een afspraak maken met de DA, want ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn.
Heeft iemand van jullie een idee?  :-\
#1931457
Reus heeft af en toe ook wat donkere bultjes, soort krentjes, maar die gaan vaak ook stuk van het krabben en hoort bij zijn hele jeuk verhaal. zou hier ook even mee naar de DA gaan, precies wat Lizzy zegt!
#1931507
Mixxy schreef: Is het geen teek?
Nee, het is geen teek. Dat weet ik zeker. Het ziet er anders uit.
Lizzy schreef: Geen idee. Kun je er een foto van maken? Ik houd niet van donkere rare bultjes dus ik ging er ook mee naar de DA.
Ik kan proberen even een foto te maken. Maar het zit op een rotplek, en hij vind het niet leuk als ik er al te veel bij zit.
Morgen ga ik naar de DA, toch maar even laten checken, het zit me niet lekker. Vanmorgen kon ik niet meer terecht en vanmiddag moet ik werken.
Angelique schreef: Ontstoken talgkliertjes willen er ook nog wel eens zo uit zien. 

Ok.Dank je wel. Daar zal ik nog even op googlen. Misschien herken ik er iets in.

Dank jullie wel allemaal voor de reacties!
#1935446
Poeh..nou gelukkig was het niets bijzonders. Het bleek bij nadere bestudering een soort van doorn/stekel te zijn die onder/in de huid zat.
Vandaar dat de huid zwart leek  en raar aanvoelde. Bovendien heeft ie daar lang haar en wou hij eigenlijk liever niet dat ik er naar keek/ aan zat, dus was allemaal maar moeilijk te zien. Was erg gevoelig natuurlijk. Maar het is er nu helemaal uitgekomen en smeer er elke dag een laagje honingzalf op. Ziet er al weer een stuk beter uit! :)  
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door