Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#1934814
hallo,

ik heb even een vraagje over Odie zn ogen. heb al even gezocht maar kan het niet echt vinden. Odie heeft af en toe wat prut in zijn ogen en ze zijn dan ook wat rood. nu heeft hij als hij moe is zoiezo wel rodere ogen hoor. maar nu zoek ik iets waar ik het mee kan schoonmaken en eventueel de onsteking mee kan weghouden of genezen. Ik wilde graag cavasan oogzalf. maar dit krijg ik van de dierenarts alleen na een consult. en dan vind ik een tube die ineens 35 euro wordt wel een btje erg duur! aangezien ik tegenwoordig goed zelf kan zien of hij het wel of niet nodig heeft.

nu heb ik zitten kijken voor Colloïdaal zilver oog druppels. maar heb hier dus geen ervaring mee. kan ik dit gewoon gebruiken voor hem? of hebben jullie tips waar ik de cavasan zal toch kan krijgen of iets anders dat ik kan gebruiken?


groetjes Carola
Door nienk
#1934828
er is hier wel eens iets gezegd over druppels voor de ogen, iets met een nummer er bij. maar ik weet het niet precies meer!
Door Fido
#1934867
lolpugz schreef: hallo,

ik heb even een vraagje over Odie zn ogen. heb al even gezocht maar kan het niet echt vinden. Odie heeft af en toe wat prut in zijn ogen en ze zijn dan ook wat rood. nu heeft hij als hij moe is zoiezo wel rodere ogen hoor. maar nu zoek ik iets waar ik het mee kan schoonmaken en eventueel de onsteking mee kan weghouden of genezen. Ik wilde graag cavasan oogzalf. maar dit krijg ik van de dierenarts alleen na een consult. en dan vind ik een tube die ineens 35 euro wordt wel een btje erg duur! aangezien ik tegenwoordig goed zelf kan zien of hij het wel of niet nodig heeft.

nu heb ik zitten kijken voor Colloïdaal zilver oog druppels. maar heb hier dus geen ervaring mee. kan ik dit gewoon gebruiken voor hem? of hebben jullie tips waar ik de cavasan zal toch kan krijgen of iets anders dat ik kan gebruiken?


groetjes Carola
Daar gaat het niet om (of juist wel om ;)). De wet vereist dat alleen een da een diagnose mag stellen en aan de hand van zijn/haar diagnose caf mag voorschrijven.
Als je zelf even da wordt dan kan en MAG je het jezelf voorschrijven (voor je dier dan hè  :biggrin2:)

Het zo meegeven van een caf zalf en het gaat fout dan is de da aansprakelijk.
Door lolpugz
#1934871
ja ik snap het ook wel maar dan zou het toch nie zo duur moeten zijn? ik zeg hij heeft oogontsteking de da kijkt geeft me gelijk zegt tot de volgende keer en kan het bij de balie ophalen als het nou een uitgebreid onderzoek is is het iets anders
Door lolpugz
#1934919
dank voor de reacties over simulsan  heb even zitten zoeken op bp en denk dat ik dit maar ga halen maandag!

het is een klein hondje 11 kilo hoeveel mag ik dan gebruiken? als ik het goed begrepen heb gewoon twee maal daags een druppel
Door Fido
#1934951
lolpugz schreef: ja ik snap het ook wel maar dan zou het toch nie zo duur moeten zijn? ik zeg hij heeft oogontsteking de da kijkt geeft me gelijk zegt tot de volgende keer en kan het bij de balie ophalen als het nou een uitgebreid onderzoek is is het iets anders
Ja dat kost gewoon een consult.
1) je maakt gebruik van de kennis van een da (zit een zeer grote investering in aan kennis en geld). Da zal jouw visie mee nemen maar zal zich, en mag zich!, daar niet door (mis),leiden.
2) de da controleert het oog of er geen beschadiging zit (investering materiaal controle)
4) je maakt gebruik van een spreekkamer (investering)
5) jij gaat de deur uit en de boel moet schoongemaakt worden. Ook voor drie seconden binnen zijn! (investering personeel. schoonmaakmiddel en ontsmettingsmiddel
6) personeel (die willen ook loon)
7) gas, water, licht, rioolheffing enz.
8) huur/hypotheek pand
9) moet ik nog even doorgaan?  :biggrin2:

Wees blij dat het nog steeds zo simpel kan bij dieren. Dierenartsen zijn nog de enige beroepsgroep die een eigen apotheek mogen beheren. En jawel de apothekers staan te trappelen om het over te nemen!!!!!

Wat er dan gaat gebeuren?
1) je MOET naar een da die bovenstaande kosten evengoed in rekening brengt  8)
2) da schrijft een recept voor (dat gaat geld kosten  :whistle:)
3) je moet naar een apotheek
4) die rekenen geld voor het recept EN dan nog de kosten voor de medicijn(en)

Kortom: JE BENT ALS EIGENAAR DAN VEEL MEER GELD KWIJT

Laten we dus alsjeblieft respecteren dat een dierenarts zich aan de wet en regels van de wet wil houden. Dit is echt niet om een eigenaar een poot uit te draaien!  :P
Door nikèdog2000
#1934976
sorry fido
je bent nu in je eigen straatje aan het praten
dat mag wel hoor
maar dat neemt niet weg dat mensen zich belazerd voelen als ze voor 3 minuten 35 euro moeten betalen
ik heb mee gemaakt dat ik mediceinen nodig had voor mijn hondje toen mijn eigen da op vakantie was
dus ik ging zonder hond naar de plaatsvervanger
die wou ook de hond zien
terwijl je hond al op de mediceinen staat bij je eigen da
ik vind dat afleggerij
Door mysmoothcollies
#1935323
Gelukkig heb ik een dierenarts, die zonder meteen een consult te berekenen een tube zalf meegeeft. Ik kom er al vaak genoeg...ze kunnen onderhand van mijn geld 2x per jaar op vakantie. Ook heb ik een gouden stoeptegel daar......bij wijze van spreke dan. Ben erg blij dat er af en toe een klein beetje rekening wordt gehouden met mijn portemonee.
Door nienk
#1935327
jup, mijn huidige DA is ook zo. ik ben voornamelijk blij dat ik Reus verzekerd heb!

Kan ik dat Similasan nr2 ook gebruiken als Reus zijn ogen geirriteerd heeft als we op het strand zijn geweest? hij heeft dan vaak nog een paar dagen rode prut oogjes en daar ook jeuk van. het gaat wel vanzelf weer over, maar ik bespaar hem graag alle mogelijk jeuk, anders raakt van het krabben zijn huid weer geirriteerd (hij heeft demodex onder zijn oog gehad en de huid is daar maar  heel dun).
Laatst gewijzigd door nienk op zo 13 feb 2011, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nikèdog2000
#1935333
als hij last heeft van zijn oogjes dan komt dat door het zand
uitspoelen met lauwe melk
is volgens mij beter
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door