Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cbrretje600
#1934796
Hoi,

Sinds kort krijgt mijn witte pers Youri alleen nog maar versvlees. Hij vind het enorm lekker en hij eet alles, behalve bot. Zelfs niet als ik de kipvleugels in stukken hak of door de blender gooi.
En dat terwijl hij enorm gek is op kip.
Wie herkent dit en heeft er een oplosing voor, bevoorbeeld een of ander suplement.

Alvast bedankt.
Door *Flip*
#1934801
volgens mij is jouw kat niet de enige. Veel tips, buiten malen en lekker maken met ander spul, misschien andere bot soort kan ik ook niet geven. Gezien Youri het ook niet gemalen wilt eten zal het ook niet aan zijn gebit liggen.
Wel volhouden hoor, je bent pas net begonnen, dus het kan nog goed komen ;)

Tot die tijd kan je wat eischaal verpulveren en (ik dacht) een theelepel met 500gram vlees mengen. Denk dat er ergens op barfplaats wel staat hoe ver verhoudingen moeten zijn.
Door cbrretje600
#1934804
Dank je wel. Ik ga gelijk zoeken voor de juiste verhoudingen.

Ik dacht hij is zo gek op kip, dus daar zal hij de botten ook wel van lusten,maar niet dus. Maar ik geef zeker niet op.
Door Limpy
#1934820
Had je ook al kippennekjes geprobeert? Die zijn wat zachter dan vleugels.
Kwartelbotjes zijn ook lekker zacht.
Door cbrretje600
#1934825
Nog niet. Maar ik had de vleugels al toe puree gemalen in de blender, en dat wilde hij ook niet echt.
Maar alle tips zijn welkom en ik probeer alles met hem.
Door Mirj@m
#1934910
cbrretje600 schreef: Nog niet. Maar ik had de vleugels al toe puree gemalen in de blender, en dat wilde hij ook niet echt.
Maar alle tips zijn welkom en ik probeer alles met hem.
Eet hij wel kvv met bot er in?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1935189
Is hij een vrij extreme pers? Dus geen ouderwets type? Zoja, dan is de kans erg groot dat hij nooit hele botjes zou kunnen eten, wegens te platte neus en bek. In complete kvv's zitten voldoende gemalen vleesbotten. Deze zijn vaak ook erg fijn gemalen en door hem dat te voeren, krijgt hij toch voldoende voedingsstoffen naar binnen als je genoeg afwisselt met merken en smaken.
Door cbrretje600
#1949686
De afgelopen week wat dingen geprobeerd met hem en hij eet niets met bot erin uit z'n bak of van een bord, maar zodra ik kleine stukjes met fijn gemalen of gehakt bot erin met mijn vingers aan hem voer, eet hij het wel. Dus maar een paar keer in de week naast hem gaan zitten in de keuken en hem voeren.
KVV eet hij totaal niet, ook niet als ik hem dat voer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door