Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1934595
De huid van Chendo ziet vuurrood, maar dan ook letterlijk overal. Zelfs zijn poten zijn vuurrood. Ik snap er helemaal niets van. Nu is zijn neus goed maar nu is de rest aan het reageren. Het jeukt ook bij zijn ellebogen en in zijn liezen.
Maak me nu toch ernstig zorgen wat er aan de hand is met mijn ventje. Hij is ook behoorlijk down.
Speelt bijna niet. Hij eet wel goed.
Wat kan ik aan homeopathie geven?
Gebruikersavatar
Door Riek
#1934623
Ik kan je geen advies geven alleen maar sterkte wensen.
Het klinkt wel akelig zo te lezen.
Zeg net nog tegen Jan dat je je hond niets kan uitleggen wat hij moet doen en dat de hond niet tegen je kant zeggen wat 'm nou precies mankeert.
Bij man en kinderen (in mijn geval) kan dat wel. Ook dat makt je zo ontzettend ongerust.
Sterkte.
Ben heel benieuwd wat de DA te zeggen heeft.
Door tt-tjes
#1934657
Zo, net terug. De DA weet het ook niet precies. Hij denkt toch een allergische reactie, met een ontstekingsbeeld van de huid. Hij heeft cefaral meegegeven voor als het een bacterieel iets zou zijn en prednison voor de jeuk. De AB wil ik wel gaan geven maar ik ben een beetje huiverig voor de prednison.
Door flodder en dwarrel
#1934707
prednison helpt wel goed tegen de jeuk; beginnen en daarna afbouwen

ik heb het voor Dwarrel gebruikt toen bleek dat hij een vlooienallergie had nav een overdosis vlooien toen ik bij vrienden de beesten ging verzorgen tijdens hun vakantie
Door tt-tjes
#1934710
charmed schreef: Een van mijn overleden oudjes had altijd jeuk na de loopsheid, ze was dan helemaal rood in de liezen, de buik, echt alles was vuur en vuurrood. Ik gebruikte altijd iets van VSM, Urtica complex. Dat hielp bij haar echt goed. Zij had door de hormonen altijd jeuk na de loopsheid, bleek later.

http://www.spiriwiki.com/index.php?titl ... omplex_VSM
Hier staat deze wel bij.
Zou dat dan ook bij reuen helpen? Hij heeft nu ook vuurrode ballen dus het zou heel goed ook hormonen kunnen zijn. Er lopen hier nu wel loopse teven in de buurt.

Waar haal je dat?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op zo 13 feb 2011, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#1934764
tt-tjes schreef: Zou dat dan ook bij reuen helpen? Hij heeft nu ook vuurrode ballen dus het zou heel goed ook hormonen kunnen zijn. Er lopen hier nu wel loopse teven in de buurt.

Waar haal je dat?
Geen idee, je kan het proberen? Volgens mij kan je dat gewoon bij de apotheek bestellen als ze het bij een drogist niet op voorraad hebben. Ik bestel hier alles bij de apotheek als ik het niet bij een winkel kan verkrijgen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1934789
zal de ab maar ook de pred geven, jeuk hebben is niet niks...daarbij bouw je het weer af...
klinkt id als een flinke allergische reactie...heb je geen apis in huis?
als dit nou vaker terug zou komen zou je eens bij kunnen houden wat ie gedaan heeft, ook kan je eens tannetje om raad vragen...
Door tt-tjes
#1934799
vanaalst schreef: zal de ab maar ook de pred geven, jeuk hebben is niet niks...daarbij bouw je het weer af...
klinkt id als een flinke allergische reactie...heb je geen apis in huis?
als dit nou vaker terug zou komen zou je eens bij kunnen houden wat ie gedaan heeft, ook kan je eens tannetje om raad vragen...
Heb ik nou ook gedaan. Apis heb ik helaas niet in huis, maar morgen ga ik dat meteen halen. Ik wacht nu af wat de meds gaan doen. Als het daarna weer terugkomt zit ik idd zo bij Tannetje. Ik ben vanmorgen ook begonnen met probiotica en visolie. Alvast ter ondersteuning.
Door nikèdog2000
#1934884
heb je teetree olie in huis??
20 ml in een sprayflesje doen
aanvullen tot 100 ml
goed schudden
je hond daar mee sprayen waar hij jeuk heeft
iedere keer wanneer hij weer wil gaan likken weer sprayen
je hoeft er op deze manier niet aan te zitten

ik heb een reutje die had van de zomer een ontstoken balzak van een vlooienbeet
het was helemaal ontstoken na 3 dagen was het over

bij mij zelf heb ik gordelroos bestreden maar dan met pure teetree olie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door