Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1933906
Onze honden krijgen KVV. De DH en één van de vlinderhondjes krijgen KVV vlees, het andere vlinderhondje krijgt KVV vis, met gewone stukjes rauwe vis er nog doorheen (dit i.v.m voedselallergie).
Helios eet per dag ongeveer 100gr vlees KVV. Mijn vraag is nu of 100 gr vis KVV evenwaardig is aan 100 gr vlees KVV.
Of moet er van vis meer gegeven worden ??

Groetjes
Hilde
#1934099
hmm ik zou zeggen dat dat erg ligt aan of het vette is is of niet, en hoe vet/mager de kvv is. Denk dat het een kwestie van uitproberen is. Reus krijgt bijvoorbeeld eend kvv en konijn kvv, en van de konijn geef ik hem meer dan van de eend, omdat dat zoveel vetter is. op een of andere manier zie ik wel aan hem of het zijn portie is/was of niet.
#1934576
In principe kun je dan ook 100 gram vis geven, zeker als je dit maar 1x per week doet.
Liefst vette vis i.v.m. omega 3 vetzuren. Dit zal het gewicht niet al teveel moeten beïnvloeden denk ik. Bij mager vlees geef ik Bodhi ook wat meer dan bij vet vlees.
Als er vaker vis wordt gegeven, zou ik ook wat magere vissoorten geven.

Waar is je hond allergisch voor? Misschien zijn er diersoorten uit te proberen die wel goed gaan. Dat zou de voorkeur hebben over een dieet met alleen vis.
#1934597
Staat er geen aanbevolen hoeveelheid per dag op? Verder is het geheel afhankelijk of de kvv wel helemaal compleet is, watvoor vissoort(en) er gebruikt zijn enz. Ook voor de vlees-kvv waarmee vergeleken wordt is van belang. Een kvv met veel rundvlees en gemalen bot is rijker dan een kvv met veel kip,pens en een calciumpoedertje. Zonder al dit soort weetjes, is er eigenljk niet veel concreets over te zeggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door