Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1939532
Volgens mijn homeopathisch arts (humaan) zou jeneverbesthee ook een goede maagbeschermer zijn. Helaas wil meneer Nitus dit niet uit proberen en zit nog steeds aan de omeprazol... ::) :-X
Geen idee of dit ook bij honden gaat werken overigens.
#1943404
Hoe weet je of zo'n alternatieve maagbeschermer werkt? Best tricky volgens mij in dit geval...ook omdat je reële kans op maagbeschading loopt zo.

Toevoeging:
Ik hoor ook wel eens dat planten met veel slijmstoffen als Witte Malve of Heemst gebruik worden ter verzachting van de maag, maar deze beïnvloeden blijkbaar ook de opname van medicatie.
Ik liep ook tegen dit aan: http://www.dier-en-arts.nl/productnieuw ... id=60  (zie dat hier ook heemst in zit trouwens).
Laatst gewijzigd door Qwertu op ma 21 feb 2011, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#1946258
Ik heb heel goede ervaring met maagcompositum van de Groene Os als vervanger voor Zitac.
Ik gaf de aangegeven hoeveelheid 's ochtends op de nuchtere maag. De hoeveelheid poeder mengde ik in een eierdopje met een beetje water zodat je er een balletje van kon kneden en dan achterin de mond leggen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door