Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sabien84
#1933553
Omdat Barf hier helaas minder goed gaat dan gewenst (1 van de 2 eet het zo moeilijk. Soms zijn we echt een half uur bezig met een portie van 120 gram) hebben we besloten dit wat af te gaan bouwen.
Omdat ik hier in de buurt, en voor mij  goed te berijken in de uren die ik vrij ben van mijn werk, maar Bijzonder wijnig keuze heb in KVV en ik toch graag een goede voeding wil geven ben ik gaan zoeken.

Ik heb brokken gevonden waar ik een erg goed gevoel bij had en wil graag jullie meening hebben.

Ik weet dat KVV vele male beter zal zijn dan brok, maar ik moet nu voor mezelf ook even rieel zijn. Als ik ze in sommige perioden alleen de 2 merken (met niet echt veel 'vlees' variatie) van de supermakt kan geven is dat ook niet echt ideaal. De dierenwinkel hier verkoop ook KVV maar dat is van rodi, en dat word hier echt niet gegeten. En de rodi worden zijn weer verhit, en dus ook zeker niet de beste keuze.

Graag zou ik terug gaan op brok, maar dan "Dog Lovers Gold" (http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/ingredienten.html)

Ik wil wel graag iets aan vers blijven geven, maar ik weer niet of dat wel goed is. Normaal moest je brok en vers niet samen doen geloof ik. Maar zou ik bijvoorbeeld 2 keer in de week vers of barf kunnen geven naast de brokken.

Dus voor iedereen die zijn meening wil geven of tips heeft....
Door tervueren milo
#1933560
Ik voer die brokken ook omdat ik niet helemaal vers geef  :o
Ze krijgen hier 1 maaltijd DLG brokken en 1 maaltijd kvv en 2 van de 3 honden af en toe barf
En moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
Ik vind alleen het formaat van de brokken wel erg klein.
Laatst gewijzigd door tervueren milo op vr 11 feb 2011, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sabien84
#1933565
Dankje voor de snelle reactie!
Ik lees er veel positieve verhalen over, en de ingerienten lijst vind ik ook niet verkeerd. Het is niet, zoals veel andere brokken, volgepropt met goedkope troep. Ik wil tenslotten zoe goed mogelijk voeren naar de mogelijkheden die we hebben!

Dat de brokken klein zijn... Mijn viervoeters zijn een mager 4 en ruime 6 kilo. Dus kleine brokken vind ik niet erg :D
Door tieneke
#1933627
Ik persoonlijk zou meteen op de Dog Lovers Gold gaan..echt!.....je honden zullen je er zeer dankbaar voor zijn!
Beter dan dit is er denk ik niet veel, de ingredienten zijn inderdaad veel anders en beter dan al de andere brokken wat maar bagger is vergeleken bij dit merk  ;)
Door tervueren milo
#1933666
Als iemand een vraag stelt wil die gene graag een normaal antwoord !
Dus,laat iedereen zelf weten wat hij of zij aan zijn hond voert.
Volgens sommige is het nooit goed genoeg.
Laatst gewijzigd door tervueren milo op za 12 feb 2011, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1933685
[quote="Sabien84"]
Omdat Barf hier helaas minder goed gaat dan gewenst (1 van de 2 eet het zo moeilijk. Soms zijn we echt een half uur bezig met een portie van 120 gram) hebben we besloten dit wat af te gaan bouwen.
[/quote]
misschien dat je er teveel aandacht aan schenk, aan het eten bedoel ik dan, als je hond een half uur bezig is om te eten is id niet leuk..
hij/zij heeft geen honger of vindt de aandacht wel wat..
veel honden hebben een periode dat ze je gaan uitproberen, en dan is het zien wie de langste adem heeft...
misschien eens proberen om de bak met eten neer te zetten(zelf erbij weglopen), en na een min of 3/5 weg te halen, later op de dag nog een kans....weer niet eten-bak weer weg halen...
als je dat eens vol hou.....zal ie vast wel gaan eten
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1933690
[quote="Sabien84"]

Ik wil wel graag iets aan vers blijven geven, maar ik weer niet of dat wel goed is. Normaal moest je brok en vers niet samen doen geloof ik. Maar zou ik bijvoorbeeld 2 keer in de week vers of barf kunnen geven naast de brokken.

[/quote]
dat zou je kunnen doen, dat kan ook prima!
Door moniqueo
#1933751
Het is jammer dat je geen betere kwaliteit kvv kan vinden.

Als je 2 maaltijden per dag geeft,zou ik toch minimaal 1 maaltijd uit kvv laten bestaan.
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten,vele honden doen het goed op smuldier.

Mijn zoon geeft zijn hond dogloversgold en 1 vleesmaaltijd per dag,zijn hond ziet er goed uit en doet
het ook goed.
Door *Natasja*
#1933755
Maar als je zulke kleine hondjes hebt, kun je toch wel wat (betere kwaliteit) KVV inslaan voor een tijdje, dan is het toch niet zo erg om er wat verder voor te rijden? En er zijn de nodige leveranciers die aan huis leveren  ;)
Door tieneke
#1933854
[quote="tervueren milo"]
Als iemand een vraag stelt wil die gene graag een normaal antwoord !
Dus,laat iedereen zelf weten wat hij of zij aan zijn hond voert.
Volgens sommige is het nooit goed genoeg.
[/quote]
Dit is een rauwforum en geen brokkenforum  ;)
Op dergelijke brokkeninformatie zit ik niet te wachten daar zijn genoeg andere forums voor.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1933954
Ik denk dat een mindere kvv altijd beter is dan brok, mits die kvv compleet is dan.
Simpelweg omdat het niet verhit is en een groter gedeelte uit vlees bestaat.
Je zou dan kunnen zeggen dat je die 2 soorten kvv als basis neemt en af en toe eens afwisseld als de gelegheid zich voordoet (bv via verzamelplaats).
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1933955
[quote="tieneke"]
Dit is een rauwforum en geen brokkenforum ;)
Op dergelijke brokkeninformatie zit ik niet te wachten daar zijn genoeg andere forums voor.
[/quote]

Dat klopt, maar het is niet zo de topicstarter nu geen vers wil voeren.
Maar stuit wel op een probleem hierin, vandaar dat ze hier vraagt of mensen eens mee willen denken.
Meedenken is mijn ogen niet zo reageren, we zijn bijna allemaal begonnen met brok of hebben weleens een vraag over hoe en wat met rauw voeren  ;)
Door 202Spots
#1933971
[quote="Sabien84"]

Graag zou ik terug gaan op brok, maar dan "Dog Lovers Gold" (http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/ingredienten.html)

Ik wil wel graag iets aan vers blijven geven, maar ik weer niet of dat wel goed is. Normaal moest je brok en vers niet samen doen geloof ik. Maar zou ik bijvoorbeeld 2 keer in de week vers of barf kunnen geven naast de brokken.

Dus voor iedereen die zijn meening wil geven of tips heeft....
[/quote]

Je kan eventueel wel gemalen rauw vlees zoals KVV samen met brokken geven,
alleen wanneer je grote vleesbotten geeft, dan is het beter om de ene maaltijd brok en de andere maaltijd barf te geven

Ik heb geen ervaring met Dog lovers gold,maar ik zie dat het allemaal "meal" bevat,
ik zou liever 'n brok zoeken die als eerste ingredient echte lam of kip of vis heeft inplaats van lams meel of kippen meel.
http://www.dogfoodproject.com/index.php?page=meat-meal

In de WDJ van deze maand staan alle merken die goed gekeurd zijn , maar ik weet niet welke er in Holland te koop zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1934035
Je kunt naast brokken, ongeacht welke, gerust wat vers blijven voeren. Graag zelfs, in het kader van "beter iets dan niets"  :-X
Alleen de combinatie met vleesbotten wordt afgeraden.

We gaan het hier verder niet over de kwaliteit van de brokken hebben, dus als het topic verder die kant op gaat, dan zet ik 'm  op slot. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door