Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Molllie
#1933204
Wat stop je in een kong als vooral vers wil voeren?
Door Limpy
#1933213
Vlees?

Ik gebruik ze vooral voor gemalen prakjes of kleingesneden kippenhartjes voor mn 2 oosterse korthaar katten, dit zijn net als siamesen erg "hondse" katten en ze peuteren de kong echt helemaal leeg...
Door nienk
#1933297
alles wat je kan verzinnen! ik stop er geregeld Reus zijn kvv in, met dan een gedroogd snackje er boven op, zodat dat klem komt te zitten (Reus is nogal een gevorder Kong-hond) zodat hij er wat langer mee doet.

ook leuk: een stukje winterpeen snijden in de vorm van een kegel, zodat het dikke stuk net ietsje groter is dan de kong opening, dit duw je er dan (smalle deel eerst) in, flink duwen en dan is de hond er echt wel even zoet mee (als ie wortel lekker vind..).

zomers is het ook leuk om de kong te bevriezen met vleesnat of yoghurt er in, even onder de kraan houden en dan geven (anders vriest zn tong er aan vast) en buiten geven want het wordt wel een smeer boel.

als je je hond wel eens kaas geeft kan je de kong ook met wat lekkers er in (gedroogd snackje) en een heel klein beetje kaas snippers in een beker paar seconde in de magnetron zetten, even aflaten koelen en dan geven. smullen!

verder alles aan groente en vlees wat je de hond toch al geeft.

als je de grote maat kong hebt past er misschien ook wel een heel ei in? maar ook dat wordt geklieder..
Door hannabelgje
#1933316
IK doe er eerst een beetje kaas in, dan laagje gedroogde snacks met weer beetje kaas erover, weer laagje snackjes, kaas erover enz. Dan in de magnetron, af laten koelen en ze zijn heel lang zoet.
Door nienk
#1933613
jep, dan smelt het allemaal lekker aan elkaar, zodat het zegmaar 1 grote massa wordt dit vast in de kong zit door de ribbels aan de binnen kant, zijn ze er lang mee zoet!

wel even af laten koelen!!
Door Lil
#1933628
Hier gaat er ook gedroogde stukjes en kvv in. Soms smelt. Ik ook kaas erin. Invriezen doe ik hier niet, omdat ze er hier diarree van krijgen
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1933639
Hier ook kvv en gedroogde dingetjes.
Een ei-tje kun je er ook instoppen, eerst gaatje dichten dan ei erin, even in de magnetron. Afkoelen en je hebt kong-ei  :biggrin2:
Door Dizzy
#1933769
Ik doe er vispaté in uit de supermarkt en dan een klein beetje smeerkaas erbovenop
Door Molllie
#1933986
Super, weer een scala aan idee en, Boedhaatje is jullie zeer dankbaar
Vandaag de viskong geprobeerd met gepureerde rauwe sardientjes, werd met grote blijdschap ontvangen en opgepeuzeld in de keuken, ik heb helaas geen magnetron maar ik ga wel de droogmachine aanschaffen, mijn man denkt dat ik gek ben geworden ;)
In elk geval; onze dank is groot en meerdere ideetjes zijn altijd welkom met een immer hongerige hond 
Door nienk
#1934096
dan kan je inderdaad met smeerkaas doen. en je maakt de Kong weer schoon met een oude tandenborstel!
Door Lil
#1934517
Hier gaan de kongs gewoon in de vaatwasser. Ik heb nog nooit een tandenborstel nodig gehad om schoon te maken.
Door mvans
#1934522
hoi hoi,

Ik doe er iedere keer wat anders in nu zit er brood in maar er gaat ook kvv in of gedroogde stukjes vlees of fruit.

Zo is het iedere keer een feest voor de kleine boef wat er in zit. Hij gaat er de hele kamer mee door.

groetjes
Door nienk
#1934560
ja ik  heb geen vaatwasser hè, vandaar de tandenborstel tactiek.

trouwens, wat ik net bedacht tijdens het smeren van mijn eigen boterham: pindakaas! hangt er vanaf of je dat aan je hond wilt geven, maar de meeste vinden  het super lekker. ik heb het Reus ook wel eens gegeven (je hebt speciale van Kong, maar die is echt heel duur). met een klein lepeltje eenbeetje aan de binnenkant van de kong smeren en dan kan je daar de snackjes in vast drukken. lekker kleffe hap!
Door Lil
#1934883
[quote="nienk"]
ja ik  heb geen vaatwasser hè, vandaar de tandenborstel tactiek.

trouwens, wat ik net bedacht tijdens het smeren van mijn eigen boterham: pindakaas! hangt er vanaf of je dat aan je hond wilt geven, maar de meeste vinden  het super lekker. ik heb het Reus ook wel eens gegeven (je hebt speciale van Kong, maar die is echt heel duur). met een klein lepeltje eenbeetje aan de binnenkant van de kong smeren en dan kan je daar de snackjes in vast drukken. lekker kleffe hap!
[/quote]

ik bedenk me net dat je een kleiner kong zult hebben gelet op de foto's van je honden. De xl die ik heb doe je als je geen vaatwasser hebt namelijk gewoon met de normale afwaskwast (een niet heel grote dan natuurlijk).

voor mensen die geen pindakaas of smeerkaas willen geven: je kunt het gaatje ook afplakken met een plakbandje  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door