Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door webster
#1933230
Wat is het meest geschikt voor een pup van 8 weken om hem lekker te laten knagen zonder dat ik bang hoef te zijn voor verstikking ???
Door ulla
#1933237
Ligt eraan hoe groot de pup is, maar je kan aan kippennekken denken, als de pup van een kleiner ras is,eendennek,kipkarkas,kwartelkarkas.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1933362
je heb een rottie he, hier slikte de kleine kruimels kippenekken zo door, ben gelijk begonnen aan karkassen...
Gebruikersavatar
Door pike
#1933374
Duc at als pupje alles wat de "oudjes" ook kregen. Als het wat harder was dan hamerde ik dat eerst nog even plat. De eerste week kippenek, kipkarkas, eendenek en eendevleugel en daarna ook de konijn- haas en fazant- en parelhoenkarkassen en wat ik maar in huis had. Hij had altijd wel veel tijd nodig om het weg te krijgen (ook al was het gehamerd), zijn kaakjes waren gewoon nog niet zo sterk. Maar verteren deed hij het allemaal prima. En lekker vond hij het ook allemaal  :D
Door Angela_Bodhi
#1934620
Nek is idd een beginnersbot. Misschien eendennek, die zijn wat groter dan kippennek. Sowieso moet je er bij blijven en eventueel vasthouden.
Door Lizzy
#1935774
webster schreef: Wat is het meest geschikt voor een pup van 8 weken om hem lekker te laten knagen zonder dat ik bang hoef te zijn voor verstikking ???
Bedoel je een vleesbot waar pup zich langdurig op kan uitleven, als in een soort van recreatiebot of bedoel je echt om gewoon te eten, dus als dagelijks onderdeel van het menu?
Door Lizzy
#1937674
Een pup die barft heeft dus op zich geen recreatiebotten nodig. Omdat zijn voer al 1 groot feest is. Maar als je hem wat langer bezig wilt houden, zou ik zelf denken aan grote delen van hele dieren zoals kip, eend, parelhoen, konijn. Of runderstrot. En als pup al vleesbot gewend is, ook zalmkop. Daar kan pup zich lekker op uitleven en niet zomaar doorslikken. Je kunt ook lamsnek en geitennek geven. Dat is alleen behoorlijk hard en dat zou ik niet te vaak geven (niet vaker dan eens per 2 weken) vanwege het hoge gehalte aan calcium en fosfor. Als pup een jaar geweest is, kun je ook makkelijker vleesbot van grotere dieren gaan geven en dan zijn bijv. lamskopjes erg leuk ter recreatie. Ik geef daar wel een flink portie pens bij, omdat dit kaal bot is en ze anders de dag erop zo moeilijk kunnen poepen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door