Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nathascha
#1932853
Hoi hoi

Heb een vraag over markreel.
ik dacht; doe eens bijdehand en koop gelijk 10 kilo.....tuurlijk... :-\ moeten de honden het wel eten natuurlijk.

Nu heb ik ze net alle drie een markreel aangeboden. Heb ze gister binnengekregen. de horstmarkreel van kiezelbrink. ontdooit. En hoppa aan de honden gevoerd. Ze liepen er mee weg alsof het normaal was dat ze vis kregen. Maar na een paar keer kauwen leek het bij 2 van de drie honden opeens een belemmering te zijn om verder te eten.  :(
de derde hond bedankte voor de vis en legde de vis in het gras en liep weg, zonder er uberhaupt op gekauwd te hebben.

Luca heeft welliswaar de vis opgegeten. Met lange tanden. Maar om nu te zeggen dat tie het lekker vond....hij was eerder bang dat de andere honden het vanhem zouden stelen denk ik.
Kaatje, die is zwanger, dus die gaat met eten door tot het echt niet te vreten is denk ik. Want ze vond het echt heel vies. heeft randje voor randje de vis uiteindelijk op.

Nu bedacht ik me achteraf....had ik de vissen nog moeten schoonmaken? of moeten koken/bakken?? Normaal voor jezelf koop je natuurlijk altijd gerookte markreel. Deze is rauw.

heb ik het wel goed gedaan? of is dit typisch een geval van het moeten leren eten??
Door Daphne&Jayden
#1932865
Nou Jayden vindt horsmakreel ook echt niet weg te krijgen en dat terwijl hij heel makkelijk is. Alle vis gaat er met smaak in, maar horsmakreel...  :yucky:
Makreel voer ik niet, omdat het een ontlastingfiasco wordt, als je begrijpt wat ik bedoel... ;)

Dus of het een kwestie van wennen is, weet ik niet. Hier wordt het pertinent niet gegeten en is dus van het menu gehaald. Het schijnt dat heel veel honden horsmakreel niet kunnen waarderen.
Succes ermee!  :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1932869
Je kunt de makreel gewoon in z'n geheel geven, zoals je nu gedaan hebt.
Niet iedere hond weet de smaak van makreel te waarderen (zoals dat eigenlijk voor alles geldt denk ik), maar ik zou het gewoon over een paar dagen of volgende week nog eens proberen.

Je kan 'm ook even in warm water leggen (niet koken) maar dan wordt de geur wat sterker en gaat het glibberige er een beetje vanaf.
Door Elvira
#1932877
Zingaro at gewone makrelen zonder probleem, maar nadat ik een keer horsmakrelen had gekocht bij de Makro, eet hij niet alleen de horsmakrelen niet maar de gewone ook niet meer.
Gebruikersavatar
Door pike
#1932939
Horsmakreel is een andere vissoort dan die je voor jezelf als gerookte makreel in de winkel koopt. Langs de zijlijn van de horsmakreel loopt een richel van scherpe beenpuntjes:

Afbeelding

en gewone makreel:
Afbeelding

Ik heb een keer horsmakreel gekocht. Ze werden hier wel gegeten (rauw).  Maar op de zijlijn van de vis staat een rij van scherpe beenpuntjes die had ik er toen afgehaald. Stom eigenlijk want de scherpe zalmtandjes eten ze ook. Maar ik haalde er wel mijn eigen vingers aan open. Ik heb ze nooit meer meegenomen. Zolang ik zalmkoppen en zalmgraat, makreel, haring en sardien kan krijgen vind ik dat meer dan genoeg vis.
Door Nathascha
#1933643
o help dat heb ik weer  :D ik koop ook eens wat,,,, :-\


Nou ja ik probeer het over een paar dagen weer. En dan leg ik het wel in het warme water van te voren. Moet toch van die 10kg af  :biggrin2:
Door Xada
#1933760
Ik voer hier geen verse vis meer. Er zijn twee die het wel met tegenzin eten, maar binnen het uur gaan ze dan overgeven. Ik voer twee keer per week vis uit een blikje, dat lusten ze wel.
Door Angela_Bodhi
#1934703
Vis kan voor sommige honden wennen zijn... Zeker nieuwe smaken introduceren aan een volwassen hond kan lastig zijn. Ik zou het gaan malen en door iets anders heen roeren. Of in kleine stukjes geven. Wel regelmatig geven en dan ook niets anders erbij op een gegeven moment, want anders eten ze liever op wat ze nog meer krijgen.
Door Jasmin
#1934713
Zou het niet zo zijn als bij wild? Dat het vlees sterk gaat smaken door de ingewanden, die er in zitten. Had laatst een hele gans ingevroren en de eerste stukken gingen er grif in, maar daarna begon het steeds sterker te ruiken bij het ontdooien en werd het niet meer gegeten. Met vis heb ik hetzelfde meegemaakt.
Door Nathascha
#1935263
Ik heb ze net een markreel gegeven. En eerst in warm water gelegd. Door 2 word het wel gegeten nu, zonder gekke en vieze bekken. Maar nr 3 wil nog steeds geen markreel. Maar goed zij is ook de princes op de erwt hier, die blieft wel vaker iets niet  :D Dus daar ga ik me weinig van aantrekken.

ben wel blij dat er nu 2 toch markreel eten. anders had ik mooi met die 10 kg gezeten!
Door Alba
#1936868
Fijn dat je nu 2 honden zover hebt om je van die 10 kilo af te helpen. Alba vind vis gewoon goor... als pup was zalm favoriet maar we hoeven er echt niet meer mee aan te komen, kleine z**kerd ::).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door