Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1932244
Ik weet niet of het hier goed staat, zoniet verplaats het dan maar.


Vandaag was ik voor de gratis gebitscontrole bij de dierenarts.
De dierenarts die ik vandaag had, heeft Romeo een jaar of 4 voor het laatst gezien, toen ik nog maar pas begon met Barf en kvv.
Ik heb toen een hele discussie gehad met hem omdat hij zei dat Romeo salmonella kon krijgen, en dat de botjes gevaarlijk waren, of het nu rauw was of niet, een bot is een bot zei hij.

Hij vond zijn gebit uitzonderlijk goed voor Romeo's leeftijd.
En vond het bijzonder dat er geen tandsteen te zien was op de kiezen en het tandvlees zo gezond was.

Ik heb geen reactie gegeven, tot hij zei dat Romeo wel erg goed kauwt op zijn brokjes en wat hij verder nog krijgt. (hihi)
Dus toen zei ik dat hij Barf eet, en sindsdien zulke mooie gezonde tanden heeft. En toen viel er een stilte.

Dierenartsen leren het pas door te zien hoe het uitwerkt op honden.
Ik ga ook nooit meer discussies aan, het bewijs is de hond zelf, die steeds ouder wordt maar lichamelijk en geestelijk jong blijft.

Ik ben trouwens lekker op de fiets gegaan, heen een kwartier en terug een kwartier.
Ook dat gaat Romeo nog prima af.
Hij wordt aankomende 3 Maart alweer 10 jaar, en de dierenarts zei dat hij nog wel jaaaren mee kon.

Ik ben weer trots
Door nienk
#1932336
wat goed! wie weet leren de DA's het nog wel een keer, er zijn steeds weer zoveel meer honden die rauw eten, zoveel meer verkrijgbaar bij de gewone dierenwinkels (in 1 jaar dat Reus nu vers krijgt is er al duidelijk verschil te zien in assortiment), uiteindelijk zullen de DA's wel in moeten zien dat bij dergelijke controle's barf/kvv honden het opvallend goed doen..

in iedergeval dikke aai voor Romeo, hij is een knappe, gezonde oude heer! (nouja, leeftijd oud dan  ;))
Door Staftime
#1932358
Ik merk het nu ook al bij Julia.
Als ik met haar alleen aan het wandelen ben mag ze vaak even met andere honden spelen.
En mensen zeggen dan standaard: Ze is zeker nog wel jong hè.
Als ik dan vertel dat ze in Augustus 7 jaar wordt, zijn ze heel verbaasd.
Ze dachten dan 1 of 2 jaar ofzo haha.
Officieel gezien is ze dus al bijna een senior, daar is ze het zelf totaal niet mee eens hoor!

Ik ben toch zo blij dat ik Barf ontdekt heb.
En ook heel dankbaar voor alle hulp hier op het forum in het begin.
Want ik vond het vaak best eng, en best moeilijk.

Mijn vader en mijn broer zeggen dat Romeo wel 20 jaar oud kan worden.
En het gekke is dat vandaag weer iemand dat zei.
Ik ging nog even langs een dierenwinkel, en de vrouw die daar aan het werk was vond Romeo er heel goed uitzien en ze zou niet zeggen dat hij al 10 jaar wordt.
Toen kwam haar dochter even naar Romeo kijken, ze is nml gek op het ras.
En haar moeder zei dus: zou jij zeggen dat hij al 10 jaar is?
Whaha, haar reactie was dus echt leuk, ze was zeer verbaasd, en zei dat hij dan vast wel 20 zou worden zo goed ziet hij er nog uit.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1932433
Ik ben vandaag ook bij de DA geweest voor de jaarlijkse check. Nou, ook zij heel erg enthousiast over zijn gebit. En ik kon  het niet laten om te zeggen dat ik zeker wist dat dat komt door wat hij te eten krijgt aan bot en vlees.  :biggrin2:
Door malimaniac
#1932487
Kreeg laatst ook een compliment van de DA dat Iza zo goed in elkaar steekt en geen grammetje vet heeft en er verder zo mooi uit ziet. Toen hij vroeg wat voer je. En daarop antwoorde dat ik al Iza haar eten zelf samen stel en dat ze dus al ruim een jaar geen brokken meer eet. Stond de DA toch wel even met een mond vol tanden. Hij kon ook niks negatiefs meer zeggen, na zijn complimenten van zojuist haha.
Door Staftime
#1932535
Dat is het mooiste altijd.
Juist niets zeggen over wat je voert, en pas nadat de da je heeft overladen met complimenten over hoe goed je hond er wel niet uitziet, dan pas vertellen wat je voert.
Dan kunnen ze idd niets negatiefs meer zeggen, anders spreken ze zichzelf enorm tegen.
Ach, er komt vanzelf een dag dat de da's het allemaal in gaan zien, en dat ze zelf gaan adviseren om vers te voeren.
En misschien zelf een vriezer in de praktijk zetten met daarin een merk kvv.
En wie weet, in de nog verdere toekomst dat ze zelfs Barfpakketjes gaan verkopen  ;D
Door Linda_Bonbon
#1932550
Dat klinkt goed zeg, inderdaad eerst de complimenten in ontvangst nemen en daarna pas 'verklappen' wat de hond te eten krijgt  ;D

Staftime, ben jij trouwens Paula...??  ::) Ik herken de namen van je honden van het muizenforum  :biggrin2:
Edit; ja jij bent Paula, ik zie in je profiel 'mousery blue dream' staan dus dat kan geen toeval zijn :)
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op vr 11 feb 2011, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Inez87
#1932674
Ben je in Ambacht geweest?

Er staat op de site een verhaaltje wat je zelf kunt doen om gebitsproblemen te voorkomen:
-tanden poetsen
-een stevige, vezelrijke brok speciaal tegen tandplak
-kauwstaafjes
-regelmatige controle door de dierenarts.

Haha, hoe komen ze erop? ;D
Door nienk
#1932675
Maar even zonder grappen, nu het hier toch over de  tandjes gaat:

Ik bespeur bij Reus toch op zijn grote hoektanden een geel/bruin achtig randje plak. Hij is 2 jaar en krijgt nu ongeveer een jaar vers, met eerste eens per week een vleesbot en nu zo'n 5 keer per week onderdelen van eend en konijn. daar ook gedroogde knaag dingen van.

Wat kan ik doen tegen die vieze tanden? voor de rest is het allemaal stralend mooi wit en kreeg er de complimenten van DA voor, maar zou het graag helemaal zo mooi houden!
Door Elvira
#1932682
EEn vriendin van me vertelde van een homeopatisch huisarts (voor mensen dus) waar iets op hing in de wachtkamer, dat brokken slecht waren voor een hond.

Eigenlijk zou heel barfplaats de tanden moeten laten controleren om aan te tonen dat dentasticks niet nodig zijn
Door nienk
#1932695
ja eigenlijk wel, en dan vooral als je wegloopt door de wachtkamer roepen: "nou dag hoor dierenarts, tot volgend jaar, fijn he, dat ie niks had, dat krijg je met dat verse vlees!"
Door lightning
#1932702
Zo'n zelfde verhaal had ik 2 weken geleden ook. Ook voor enting naar de DA en mijn hond die 12 word dit jaart verbaasde de da ook voer de tanden. is er zelfs gevraagt of de tanden wel eens schoongemaakt zijn bij de da. nou nee echt niet. ze krijgen bij mij vlees ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door