Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MoniquevZ
#1931703
Hoi, onze honden (pup 18 weken en reu 2,5jr) zitten op Lotgering. Krijgen regelmatig een rauw eitje en iedere dag karnemelk.
1 of 2 keer per week een eendenek. Ik zou ze ook wel wat vis willen geven.
Wat kan ik dan bijv nemen? Ben een beetje huiverig voor graten. Pup was erg schrokkerig vanmiddag en piepte na het eten vd eendenek. Ik heb even mijn vingers diep in zijn keel gestoken waarna hij ging kokhalzen. Toen was alles weer ok.
Groet, Monique
Door Too
#1931731
Wat dacht je van een sardien of een horsmakreeltje, mooie kleine visjes met hele zachte graatjes
Door Linda_Bonbon
#1931992
Iemand nog meer suggesties voor vis die zowel vet als klein is? De kat lust heel graag sardientjes, die zijn nu op en ik wil zaterdag nieuwe vis gaan halen op de markt, en dan het liefst wat verschillende. Het is maar een klein katje, en ze is behalve de sardines nog geen vers gewend, dus ik wil haar niet al te grote vissen voorzetten. Zijn ansjovissen bijvoorbeeld ongeveer dezelfde maat als sardines? (ik ken het alleen van op mijn pizza haha)
Door Linda_Bonbon
#1932036
En sprot valt ook onder de vette vissoorten? Ik wil het liefst vette vis geven omdat dat ook echt iets toevoegd qua voedingswaarden, de kat staat op brok dus ik ben blij met alles wat ze eet buiten de brok om, maar vette vis is natuurlijk net wat beter dan witvis ofzo :)
Door Linda_Bonbon
#1932538
Heb even gegoogle'd (weet nooit hoe je dat schrijft haha)

"Vette vissoorten zijn: haring, makreel, zalm, paling, sprot en heilbot."
Bron: eten-en-drinken.infoyo.nl

Dus sprot telt ook als vette vissoort :)
Door Linda_Bonbon
#1932543
Oh ik vind net een hele handige site!

Op deze site kun je alle info vinden over heel veel vissoorten, er staat ook bij hoe hoog het gezonde vet gehalte is! Zo blijkt ansjovis maar weinig gezond vet te bevatten, haring bevat bv. 15-20%, en ansjovis slechts 3%. Erg interessant :)
Paling is de hoogste die ik tot nu toe gezien heb met een percentage van 25!

http://www.schmidtzeevis.nl/html/alle_v ... n_rij.html
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op vr 11 feb 2011, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door