Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1930825
Afgelopen juni is Pluto geopereerd aan zijn kruisband. Die was compleet afgescheurd na een verkeerde landing. Vandaag was hij met Jeroen aan het wandelen en verstapte hij zich....Heel lullig, geen kuiltje of niks te zien.....En weer gillen en mank. Net naar de dierenarts geweest en hij heeft nu de kruisband in z'n andere pootje afgescheurd  :( Dus nu moet hij weer geopereerd worden  :'(

Kan ik nog iets anders geven behalve traumeel tegen de pijn? En hoeveel traumeel mag hij (hij is 10 kilo)? Kan ik hem iets geven dat hij iets rustiger blijft, het is een nogal druk hondje. Hij slikt verder phenobarital en daar mag hij niet alles bij hebben.

Wie heeft er een nuttig advies?
#1931049
Sterkte voor pluto.
Traumeel zit arnica in oa en ook calendula.
Het helpt goed tegen de zwelling.
Ik weet niet of je traumeelgel in huis hebt?
Dat is geweldig uitwendig, goed tegen de zwelling en het is goed om blauwe plek vorming snel te stoppen.
Je mag het na de ok op de zwellende delen smeren buiten het ok gebied om natuurlijk.
Bah het zit jullie woef niet mee.
#1931299
Bij sommige honden scheuren kruisbanden makkelijker af dan bij andere. Dat heeft heel vaak met de stand van de knie te maken. En als 1 kruisband dan is gescheurd, dan gebeurd het zo maar dat de andere ook afscheurt. Dat is wel heel balen maar helaas niks aan te doen. En dat komt dus niet van de voeding, laat je dat door niemand wijs maken. Want ik zou zelfs zeggen: het tegendeel is waar.

Ik denk dat je het beste Traumeel kunt geven. Net na trauma mag je er 1 per twee uur geven. Nu kun je het beste 2 of 3 tabletten per dag geven.

Ik heb het idee dat Rust Compositum en phenobarital niet samen mogen maar dat weet Angelique wel.

Sterkte met Pluto :-*
#1932158
Gilmour schreef: Onze Pink heeft ook beide kruisbanden gescheurd gehad.
Het heeft met de stand van het boven en onderbeen te maken.
Wij hebben beide keren een TTO operatie gedaan.

Heel veel sterkte met Pluto.
Hoe de operatie heet die uitgevoerd gaat worden weet ik niet. Hij krijgt in elk geval een kunststof teugeltje die de kruisband vervangt. Links is dat ook heel goed gegaan. Hij loopt niet optimaal op links maar dat zit tussen zijn oren  :-X Nu moet hij wel want nu doet rechts het niet meer.....Morgen weten we wanneer hij geopereerd kan worden, hopelijk snel  ::)
#1932689
miik schreef: He wat vervelend zeg ! Onwijs balen :s
Is het niet zo dat honden rustiger worden van een iets hogere dosering phenobarb ?
Dan is dat misschien nog een overweging voor tijdelijk... maar misschien dit even navragen aan een dierenarts !!!
Hij is net ingesteld op de laagste dosering phenobarbital met zo min mogelijk aanvallen dus daar ga ik niet mee rommelen. Ik heb nu rest less van Primeval gekocht en dat ga ik hem geven, alhoewel hij nu, nu hij nog niet geopereerd is, aardig rustig is en netjes blijft zitten in zijn buggy als we naar buiten gaan. De problemen ontstaan na de operatie en hij geen pijn meer heeft, dan wil hij weer overal op en af springen. :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door