Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marchje
#1931427
Heeft iemand tips hoe ik het er toch in kan krijgen? Heb het Rifka nu een paar keer voorgezet maar ze moet het echt niet.

Als ik van de week ga boodschappen zal ik kippenlevertjes halen en dat proberen.
Door suzanne 1
#1931439
Hier nog zo'n mieperd, die niet alleen lever niet lust, nee alle orgaan is moeilijk bij hem. Haal nu gedroogde hart en lever van carnibest. Moet je wel even omrekenen omdat hier alle vocht uit is, maar dit vind hij heerlijk terwijl hij van verse lever etc staat te griezelen.
Door Patj88
#1931444
Misschien moet je het malen?

Lever samen met wat spiervlees of nek gemalen en mss wat groentenmix erbij???
Als ze dat eet de lever in steeds grotere stukken geven.
Het is maar een idee ik ben nog mar een beginner :d.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1931445
Gedroogd vinden ze het idd wel vaak lekker.
Je kunt het ook opbakken in een koekenpan zonder olie of boter en dan steeds minder gaar geven.
Of klein knippen en een dagje laten marineren in pens.
Had je runderlever? ze lusten hier alle lever, alleen runderlever gaat erslechter in.
Door Anthraciet
#1931449
Ik heb er 2 die lopen te miepen bij runderlever, andere lever eten ze wel gewoon :-X

Dus meestal probeer ik gewoon lever van andere dieren te geven, maar ik heb nu toch weer runderlever liggen en heb ze nu zover dat ze het wel eten als ik het klein snij en door het nat van ander vlees roer ::)
Door saluki
#1931484
Ik laat aan stukken gesneden lever en nier even aan de kook komen tot het aan de buitenkant verkleurd. Op die manier vinden ze het heerlijk, anders eten ze het hier ook niet. Lekker het kookvocht erbij met wat groente erdoor en smullen maar.
En of het dan slecht is? sja ik weet zeker van niet. ;D
Door Inez87
#1931745
Luna vond lever ook niet te vreten. Ik heb het gewoon iedere keer licht aangebakken en dan at ze het wel. Wel ben ik het iedere keer rauw aan blijven bieden om te proberen. En waarempel, afgelopen dinsdag at ze het zo rauw op :D
Door Lizzy
#1932122
Hier eten ze alleen biologische lever. Ook van rund. Niet-biologische runderlever raken ze niet aan. Biologisch gaat erin als ketellapper. Kippenlever lusten ze hier absoluut niet.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1932233
Lizzy schreef: Hier eten ze alleen biologische lever. Ook van rund. Niet-biologische runderlever raken ze niet aan. Biologisch gaat erin als ketellapper. Kippenlever lusten ze hier absoluut niet.
Ik heb dezelfde ervaring. Moest de lever altijd verstoppen, of koken, of door wat lekkers malen. Sinds ik biologische lever voer vinden ze het zálig.
Gebruikersavatar
Door nova
#1951455
Hier eten ze lever ook alleen maar als het even aangebakken is.

Vraag: waarom bakken zonder boter?
Krijg dan problemen met aanplakken  in de pan, en ruiken doet het ook niet lekker  :-\
Door Marchje
#1971311
Het leverprobleem is opgelost  :biggrin2: Ik geef de honden nu voornamelijk buiten eten, en dan is Rifka bang dat Mukkus het opeet, dus eet ze het zelf maar snel op (tsja, want ze zou eens wat minder krijgen). Van de week had ze de bak eerder leeg dan Mukkus en at ze zelfs zijn lever er nog bij op  :o ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door