Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marielle Veldhuis
#1927417
Hallo allemaal,
over 2 weken verhuizen we met onze hond naar Singapore. Jimi is een weimaraner reu van ruim 30 kilo en krijgt sinds juni BARF waar hij heel blij mee is. Hij gaat mee in het vliegtuig, 13 uur vliegen en daarna 10 dagen in quarantaine (met airco). Hij zal wel aan de tropische omstandigheden moeten wennen, maar zal in quarantaine waarschijnlijk alleen brokken gaan eten. Hebben jullie tips? Ik wil hem tot 12 uur voordat we vliegen nog BARF geven en dan cold turkey overstappen op brokken. Goed idee? of langzaam aan hier al laten wennen aan brokken. We zijn ooit met BARF begonnen omdat hij niet goed tegen brokken kon (enorm veel poep en honger en snel diaree).

In Singapore zal het opnieuw zoeken worden naar versvoer, want alles wat hij nu eet is een lekkernij voor chinezen...  Het is dus wel gewoon te koop, maar niet als afvalvlees maar als (duurder) consumptievlees. Er wonen ook veel islamieten en het is een grote wereldhaven met veel vis. Ik ga op deze site nog zoeken naar eerdere vis-onderwerpen. Ik ben vooral benieuwd of we hem ook een meer dan 1 xp week vis kunnen geven en welke variatie dan het beste is.

groet, Mariëlle
Door Lobbes2009
#1927418
Ik heb laatst gehoord van iemand dat er ook een soort barf brok is. Helaas weet ik niet hoe het heet, maar het is geperst vlees zonder toevoegingen. Ik hoop dat iemand anders het weet voor anders moet even goed zoeken, misschien is dat wat?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1927426
Oh spannend nu zo dichtbij  :D
Alvast veel plezier daar!

Over je vraag, mag jezelf de brokken aanleveren die Jimi in Quarantaine te eten krijgt?
Zoja dan zou ik een brok aanschaffen met een hoog vleespercentage zoals Taste off the wild (van zooplus) of Orijen ofzo.
Ze lief vragen of ze vlees willen geven gaat vast niet werken zo te horen, dus dan lijkt me dit een betere oplossing dan een onbekende brok met erg veel koolhydraten en troep.
Ik persoonlijk zou dit wel even een dag of een paar dagen geven van tevoren zodat je kan zien hoe Jimi reageert, zodat je straks geen zorgen hebt als hij in quarantaine zit.

Ik heb hier af en toe ook weleens iemand uit die hoek voorbij zien komen, die gaven ook meer vis dan 1x per week.
Je kunt daar best prima mee afwisselen. Al zou ik niet meer dan 2-3 dagen vis geven. De andere dagen dan vlees naar wat je kan krijgen.
Ook kun je denken aan bv 10% groente (als je minder gaf), want dat zal niet zo heel moeilijk te vinden zijn daar.
Het minimum is 4 diersoorten + vis, dat zou moeten lukken denk ik?
Door nienk
#1927428
ai, je zal wel niet een eigen brok mee kunnen/mogen mee nemen denk ik?

opzich is er ook wat voor te zeggen om iets eerder met de brok te beginnen, zodat hij (en zijn buik) er weer aan kunnen wennen. dat weet je ook goed  hoeveel hij moet hebben. Honden kunnen immers als de baas er niet is weigeren te eten, en als hij dan ook nog eens iets krijgt wat hij niet kent, dan vergroot je denk ik de kans dat hij te weinig eet, en dan is 10 dagen wel lang!

zou even uitzoeken of je inspraak kan hebben in welke brok hij daar krijgt, de ene brok is de ander immers niet.
Door Cindy de Wolf
#1927462
Lobbes2009 schreef: Ik heb laatst gehoord van iemand dat er ook een soort barf brok is. Helaas weet ik niet hoe het heet, maar het is geperst vlees zonder toevoegingen. Ik hoop dat iemand anders het weet voor anders moet even goed zoeken, misschien is dat wat?

Dat is dat K9 natural, dat is gevriesdroogde barf, zou denk ik wel een optie zijn voor de quarantaine tijd. Moeten ze alleen aanlengen met water. Het is alleen wel heeeeeeeel duur.

Ik zou tot het laatst echt BARF geven en K9 overwegen, anders cold turkey overzetten op brok.
Door Liz
#1927493
Ik zou hem ook van te voren al even op brok zetten. Als hij hier al niet heel goed tegen kan, is de stress (die toch altijd bij een verhuizing en quarantaine komt) en het overzetten tegelijk, misschien net wat te veel voor zijn maag-darm stelsel. Beter dat hij dan in elk geval al aan de brok is gewend. Hopelijk mag je je eigen brokken meegeven.
Door jara
#1927505
Anders eventueel kiezen (als je dat mag) voor een geperste brok zoals bijvoorbeeld Farmfood....Deze brok gaven wij ook toen we nog niet beter wisten, en de (gelukkig) korte tijd die ze brok gehad heeft deed ze het hier goed op..

Even een knip en plakje van de site van FF;


Farm Food HE is niet een geexpandeerd maar een geperste hondenbrok waardoor de voeding normaal verteerbaar is. Door de zuiverheid van de grondstoffen is Farm Food HE licht verteerbaar, wat ten goede komt aan de gezondheidstoestand van uw hond en wat zichtbaar wordt in de conditie van de vacht en levenslust.

Bij het produceren van al onze hondenvoeding worden geen schadelijke of kunstmatige stoffen gebruikt. Farm Food HE bevat dus geen chemische stoffen zoals: chemische antioxydanten, kleurstof, geurstof, smaakstof, bindmiddel en conserveringsmiddelen.
Door Esther Q
#1927687
Wat een spannende onderneming zeg! Veel succes.

Ik zou hem tot het laatst toe barf geven. Hij zal misschien al wat stress van te voren gaan hebben doordat hij voelt dat er iets komen gaat. Hem dan brokken geven waar hij het eerder slecht op deed kan hem al een slechte start geven om die vlucht te doorstaan en de quarantaine in te gaan. Ik zou hem daarvoor dus zo sterk mogelijk willen houden. En ik zou hem zelfs een beetje dik gaan voeren nu komende weken, zodat hij lekker iets extra's heeft om op te teren daar en je de portie brok daar laag kunt houden.
Door TMG1961
#1927880
Ik zou kijken of ik erachter kon komen wat ze in de quarantaine voeren en kijken of dit in Nederland verkrijgbaar is en hem daar al aan laten wennen.
Door 202Spots
#1928504
Marielle Veldhuis schreef: Hallo allemaal,
over 2 weken verhuizen we met onze hond naar Singapore. Jimi is een weimaraner reu van ruim 30 kilo en krijgt sinds juni BARF waar hij heel blij mee is. Hij gaat mee in het vliegtuig, 13 uur vliegen en daarna 10 dagen in quarantaine (met airco). Hij zal wel aan de tropische omstandigheden moeten wennen, maar zal in quarantaine waarschijnlijk alleen brokken gaan eten. Hebben jullie tips? Ik wil hem tot 12 uur voordat we vliegen nog BARF geven en dan cold turkey overstappen op brokken. Goed idee? of langzaam aan hier al laten wennen aan brokken. We zijn ooit met BARF begonnen omdat hij niet goed tegen brokken kon (enorm veel poep en honger en snel diaree).
Eerlijk gezegd zou ik liever eerder met brok beginnen, om te laten wennen en kijken hoe de ontlasting is..
Als ie in de quarantine pas met brok begind en daar dan gelijk 10 dagen diaree van heeft zou ik niet willen gokken.
Probeer 'n graanvrije brok te vinden,daar hebben ze ook minder poep van.
Success.
Door Netty
#1931394
Marielle Veldhuis schreef: Wat fijn om jullie reacties te lezen, ik heb al veel nieuwe ideeen gekregen en ik ga op zoek naar Netty.
thanks :)
Marielle


je hebt een PB terug
Door bry
#2034947
Hi Marielle,

We krijgen dit soort vragen met enige regelmaat van onze clienten. Kun je me laten weten hoe de verhuizing en quarantaine met Jimi is gegaan. Zijn de tropische omstandigheden goed te doen? Kun je ergens met Jimi wandelen zonder riem? En hoe verloopt e.e.a. met het Islamitische deel van de bevolking?

Ik woon al zo'n 7 jaar in Singapore, en alhoewel ik vroger wel honden had, heb ik hier in Singapore geen hond.

Maar ik zie wel vaak vragen voorbij komen zoals die van jou. Omdat deze vragen door onze clienten worden gesteld (die op zoek zijn naar een woning hier) ben ik benieuwd naar je ervaring.

Ik hoor het graag.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet.

Bryan
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door