Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door kayaenwodka
#1926544
Ik ent mijn meiden ( 2 boxers) en heren ( zijn twee katers) wel in.

Alleen heb ik wel een vraag.
Wat gebruiken jullie?
Ik ent kaya en wodka 2 keer in het jaar.
Wij gaan ook naar italie enzo op vakantie dus krijgen ze ook een kuur voor de hartworm ( als wij terug zjn van vakantie).
Kaya weeg ongeveer 32 kilo en Wodka ongeveer 30 kilo.

Ik geef nu drontal.

Ik weet het niet zo goed meer wat voor pil zorg zowel voor hartworm en voor alle andere wormen.
En hoeveel geven jullie?

De katten krijgen ook drontal.

Als wij op vakantie gaan krijgen ze ook altijd een band om de nek voor teken enzo.
Normaal smeer ik ze ook in met tea tree olie.

Moet wel zeggen Kaya en wodka hebben nooit teken met die band en olie.

KATTEN KRIJGEN PIPET GEEN OLIE IS LEVENSGEVAARLIJK VOOR KATTEN.

Nou ik hoor het graag.

mvg Monique, Kaya en wodka ( en Ed en Bo)
Door sella
#1928546
Ik niets tegen hartworm.
en ik werk nu niet chemisch maar met propolistinctuur oplossing.
Dus wel gekeken maar eigenlijk geen antwoord op je vraag.
Ik zou bij je da vragen wat het beste werkt, waar nog geen resistentie is opgetreden.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1928660
Ik heb Kjell al jaren niet meer ontwormt. Wel een paar keer ontlasting laten onderzoeken voor de zekerheid, maar er was geen besmetting aanwezig dus geen reden om te ontwormen.

Al kan ik me zo voorstellen dat dat wat anders wordt als je naar gebieden gaat waar hartworm voorkomt.
Maar daar heb ik dus geen ervaring mee.
Door kayaenwodka
#1929654
signmodel schreef: meer je je katten ook in met tea tree olie?? das giftig hoor voor ze!
KATTEN KRIJGEN PIPET GEEN OLIE IS LEVENSGEVAARLIJK VOOR KATTEN.
dat schrijf ik toch???????
Door sella
#1929678
kayaenwodka schreef: ik moet ze wel ontwormen woon ik een polder met veel muizen en ratten. :D
Als dat de reden is :-X
Door Lizzy
#1931324
kayaenwodka schreef: Ik ent mijn meiden ( 2 boxers) en heren ( zijn twee katers) wel in.

Alleen heb ik wel een vraag.
Wat gebruiken jullie?
Ik ent kaya en wodka 2 keer in het jaar.
Wij gaan ook naar italie enzo op vakantie dus krijgen ze ook een kuur voor de hartworm ( als wij terug zjn van vakantie).
Kaya weeg ongeveer 32 kilo en Wodka ongeveer 30 kilo.

Ik geef nu drontal.

Ik weet het niet zo goed meer wat voor pil zorg zowel voor hartworm en voor alle andere wormen.
En hoeveel geven jullie?
Drontal werkt niet tegen hartworm. Stronghold werkt tegen hartworm. Milbemax werkt ook tegen hartworm. Zie anders deze pagina: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ormen.html.
De katten krijgen ook drontal.

Als wij op vakantie gaan krijgen ze ook altijd een band om de nek voor teken enzo.
Normaal smeer ik ze ook in met tea tree olie.

Moet wel zeggen Kaya en wodka hebben nooit teken met die band en olie.

KATTEN KRIJGEN PIPET GEEN OLIE IS LEVENSGEVAARLIJK VOOR KATTEN.

Nou ik hoor het graag.

mvg Monique, Kaya en wodka ( en Ed en Bo)
Ik zou mijn honden inderdaad zeker tegen hartworm en teken behandelen, als ik op vakantie zou gaan naar Italie!

Ik ontworm mijn honden niet en al helemaal niet preventief want dat bestaat niet, preventief ontwormen. Maar, ik ga ook niet naar het buitenland met ze. Of in ieder geval niet naar landen waar ik extra gif over ze heen moet gooien om ze te beschermen tegen enge beestjes.

Onthoud wel dat ontworming gif bevat. Anders krijg je gezonde zeer resistente wormen namelijk niet dood. En een hond met een krachtig immuunsysteem: die heeft geen wormen, of in ieder geval niet dermate veel dat het een last wordt. Ik heb het dan over de gewone Nederlandse situatie he, niet over hartworm. Ik ontworm pas als in de mest van de honden blijkt dat er een te grote wormbesmetting zit. En muizen en ratten zijn dus geen reden om te ontwormen. Maar goed, bij iedere wormenkuur moet je je dus bedenken dat je je honden weer blootstelt aan gif. En de darmflora weer een opsodemieter krijgt. En kijk, als er geen wormen in de hond zitten, waarom dan gif gebruiken? Ontworming heeft geen preventieve werking. Sterker nog, het geeft de darmflora een optater met als gevolg dat de hond juist gevoeliger wordt voor wormen.

Maar, ieder z'n meug. De een voert brokjes, ontwormt en vaccineert volgens de wetten van de dierenarts. De ander voert BARF, ontwormt niet, doet mestonderzoeken en vaccineert niet of titert. En alles wat daar tussen zit.
Door kayaenwodka
#1931692
Onthoud wel dat ontworming gif bevat. Anders krijg je gezonde zeer resistente wormen namelijk niet dood. En een hond met een krachtig immuunsysteem: die heeft geen wormen, of in ieder geval niet dermate veel dat het een last wordt. Ik heb het dan over de gewone Nederlandse situatie he, niet over hartworm. Ik ontworm pas als in de mest van de honden blijkt dat er een te grote wormbesmetting zit. En muizen en ratten zijn dus geen reden om te ontwormen. Maar goed, bij iedere wormenkuur moet je je dus bedenken dat je je honden weer blootstelt aan gif. En de darmflora weer een opsodemieter krijgt. En kijk, als er geen wormen in de hond zitten, waarom dan gif gebruiken? Ontworming heeft geen preventieve werking. Sterker nog, het geeft de darmflora een optater met als gevolg dat de hond juist gevoeliger wordt voor wormen.

Maar, ieder z'n meug. De een voert brokjes, ontwormt en vaccineert volgens de wetten van de dierenarts. De ander voert BARF, ontwormt niet, doet mestonderzoeken en vaccineert niet of titert. En alles wat daar tussen zit.
[/quote]

maar ja ieder z'n meug.

maar Kaya is wel 11 jaar met brokken en wormen kuur enz. ???
Als ze maar de liefde krijgen en lekker en gezond blijven. En oud worden :)
Door Lizzy
#1931897
kayaenwodka schreef: Onthoud wel dat ontworming gif bevat. Anders krijg je gezonde zeer resistente wormen namelijk niet dood. En een hond met een krachtig immuunsysteem: die heeft geen wormen, of in ieder geval niet dermate veel dat het een last wordt. Ik heb het dan over de gewone Nederlandse situatie he, niet over hartworm. Ik ontworm pas als in de mest van de honden blijkt dat er een te grote wormbesmetting zit. En muizen en ratten zijn dus geen reden om te ontwormen. Maar goed, bij iedere wormenkuur moet je je dus bedenken dat je je honden weer blootstelt aan gif. En de darmflora weer een opsodemieter krijgt. En kijk, als er geen wormen in de hond zitten, waarom dan gif gebruiken? Ontworming heeft geen preventieve werking. Sterker nog, het geeft de darmflora een optater met als gevolg dat de hond juist gevoeliger wordt voor wormen.

Maar, ieder z'n meug. De een voert brokjes, ontwormt en vaccineert volgens de wetten van de dierenarts. De ander voert BARF, ontwormt niet, doet mestonderzoeken en vaccineert niet of titert. En alles wat daar tussen zit.


maar ja ieder z'n meug.

maar Kaya is wel 11 jaar met brokken en wormen kuur enz. ???
Als ze maar de liefde krijgen en lekker en gezond blijven. En oud worden :)
Ja, de meeste honden zijn keihard. Blijven inderdaad relatief gezond terwijl mensen ze volplempen met gif. Ongelofelijk eigenlijk he!? Het is te vergelijken met al die mensen die roken en fors drinken en dan toch nog 90 worden. Sommige honden hebben van nature een dermate sterk afweersysteem, dat het gewoon een wonder is!

Maar goed, de fundering en de drijfveer van dit forum is natuurlijk rauwe/verse voeding. BARFplaats staat immers voor Bones And Raw Food of Biologically Appropriate Raw Food. Dus eigenlijk gaat me iedere discussie over brokken te ver.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door