Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1931140
*Dorothea* schreef: Als ie niet op een plaats zit waar ie in de weg zit, lekker laten zitten.
Hoe groot is ie nu?
Hij is van doperwt naar tuinboon gegaan en hij zit haar niet in de weg.
Door jomar
#1931165
Mijn vorige hond kreeg toen hij een jaar of 6 was zijn eerste vetbult. Ik heb deze laten onderzoeken. Volgens de DA was het goedaardig, maar kon het wel kwaadaardig worden, dus heb ik deze laten weghalen. Bult zat op zijn buik. Het helen heeft veel toestanden opgeleverd, omdat de wond steeds openging. Uiteindelijk heeft het een half jaar geduurd voor alles weer goed was. Daarna kreeg hij de ene vetbult na de andere. De DA (een andere) laten voelen, ook nam ze er wat vocht van waaruit bleek dat het vet was. Op een gegeven moment zou het ondoenlijk zijn ze allemaal weg te laten. Ik voelde wel regelmatig of ze nog wel 'los' zaten. Een vetbult op zijn heup werd zo groot als een pingpongbal maar hij had er nooit last van. Heb achteraf spijt dat ik de eerste bult heb laten weghalen en ik ben blij dat ik andere gewoon heb laten zitten!
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1931274
Sammy heeft ook een 8-tal vetbulten, sommige groeien sommige blijven hetzelfde formaat.

Ik vind het ook erg lastig wat te doen.
DA heeft tegen mij gezegd dat zolang ze los zitten, zelfde structuur behouden en ze er geen last van heeft ze niet weg weggehaald hoeven worden.
Ze heeft er 1 in haar oksel die groeit, als deze zo doorgaat vrees ik dat die er binnenkort uitmoet  :-\
Door Lizzy
#1931294
Goed in de gaten houden en desnoods ooit nog een keer aan laten prikken voor de zekerheid. Ik hoor dat wel vaker trouwens, dat DA's zeggen "haal maar weg want hij kan kwaadaardig worden, de vetbult". Maar waar dat op gebaseerd is, hebben ze me nog nooit uit kunnen leggen :g:
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1931378
Lizzy schreef: Goed in de gaten houden en desnoods ooit nog een keer aan laten prikken voor de zekerheid. Ik hoor dat wel vaker trouwens, dat DA's zeggen "haal maar weg want hij kan kwaadaardig worden, de vetbult". Maar waar dat op gebaseerd is, hebben ze me nog nooit uit kunnen leggen :g:
Dit is voor mij ook nieuw, dat vetbulten kwaadaardig kunnen worden.  :-\
Ik vind dat je ze weg moet halen als ze in de oksel zitten en zo groot zijn dat de hond daardoor niet fatsoenlijk kan lopen. Maar anders zou ik zeggen, lekker laten zitten.
Door smulpaap
#1931566
Ik heb hier meerdere honden gehad die vetbulten kregen . Bij eentje hebben we een bult operatief weg laten halen omdat de bult groeide en last gaf met lopen (okselgebied )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door