Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#193121
Ik heb een Franse Bulldog van 4 maanden en krijgt een speciaal voer omdat hij met gewoon puppyvoer teveel eiwitten binnenkreeg.
Omdat er in dit voer weinig zout zit plast hij erg veel omdat hij geen vocht kan vasthouden.
Hij drinkt niet meer of minder. Wie kent dit probleem en heeft er tips voor mij.
Er is niet tegen aan te lopen naar buiten, want hij doet het ook als hij net buiten is geweest.
#193122
Hallo Diesel, wat is dit dan in hemelsnaam voor voeding? Welk merk brokken?

Als je slim bent dan stap je als de wiedewaai over op een versvleesvoeding. Want dat is a)de gezondste voeding die er is, vooral voor een pup en b)omdat een versvleesvoeding al voldoende vocht bevat, zal je pup minder drinken en veel minder plassen en binnen een no-time zindelijk zijn!

Dit zijn de merken versvleesvoeding:

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
#193126
Nog ff een paar vraagjes. Wat was er aan de hand met jouw pup dat je deze voeding bent gaan geven? Wat voor voeding is dit idd precies?



Misschien is het handig dat je even hier in de bibliotheek kijkt. Er staat veel info in over versvleesvoeding, want misschien is dit wel nieuw voor je!
Laatst gewijzigd door Helen op zo 24 okt 2004, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#193135
Lees even in de bieb op pagina 3. Waarom vers en rauw 1 &2 &3. Anders is het zoveel type werk om het nog een keer te typen ;D
Er zitten veel honden hier op barfplaats die met hetzelfde probleem kampten. Een hond is er simpelweg niet op ingesteld om gekookt voer dat gebaseerd is op koolhydraten te verteren. Een hond is een carnivoor en rauwe voeding kan zijn lijf het best mee overweg.
Ik denk dat als je rustig aan overstapt op rauwe voeding en dat in het begin aanvult met probiotica, om de darmflora op gang te helpen(bijv. darmcomplex capsules van de Hema), je een ander hondje hebt! Je woont in Utrecht toch? In bijna alle Edah's kan je Rodi kopen. Je schijnt in Utrecht tegenwoordig ook carnibest te kunnen kopen, maar ik weet niet waar. En in Bilthoven bij Dsz Hak kan je Rodi en Energique kopen.

Succes Helen!!
#193139
Helen schreef: Lees even in de bieb op pagina 3. Waarom vers en rauw 1 &2 &3. Anders is het zoveel type werk om het nog een keer te typen ;D
Er zitten veel honden hier op barfplaats die met hetzelfde probleem kampten. Een hond is er simpelweg niet op ingesteld om gekookt voer dat gebaseerd is op koolhydraten te verteren. Een hond is een carnivoor en rauwe voeding kan zijn lijf het best mee overweg.
Ik denk dat als je rustig aan overstapt op rauwe voeding en dat in het begin aanvult met probiotica, om de darmflora op gang te helpen(bijv. darmcomplex capsules van de Hema), je een ander hondje hebt! Je woont in Utrecht toch? In bijna alle Edah's kan je Rodi kopen. Je schijnt in Utrecht tegenwoordig ook carnibest te kunnen kopen, maar ik weet niet waar. En in Bilthoven bij Dsz Hak kan je Rodi en Energique kopen.

Succes Helen!!
In ieder geval wel in Zeist bij Schuurman de Molen.
#193148
beste diesel
wat een onzin
sory hoor, maar zindelijk makend voer ?? ???
hahaa laat me niet lachen ;D
ik heb een teef die al 5 jaar licht incontinent is
ze kreeg daar med voor , maar er gebeurden toch nog wel eens wat ongelukjes.
totdat ik vleesdagen ging invoeren en wat me toen op viel was dat ze op die dagen nooit 1 ongelukje had .
dat heeft mij er toe doen besluiten om haar vers te gaan voeren
en het is eerlijk waar dat ik zeg dat ze al ruim 3 jaar geen enkel ongelukje meer heeft gehad
en ik geef 1/4 van de dosering aan med die ik eerder gaf.
ze drinkt ook veel minder dan toen ze brokken kreeg , want met brokken het water reduceren is geen oplossing .
Laatst gewijzigd door diana op zo 24 okt 2004, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#193172
diana schreef: beste diesel
wat een onzin
sory hoor, maar zindelijk makend voer ?? ???
hahaa laat me niet lachen ;D
ik heb een teef die al 5 jaar licht incontinent is
ze kreeg daar med voor , maar er gebeurden toch nog wel eens wat ongelukjes.
totdat ik vleesdagen ging invoeren en wat me toen op viel was dat ze op die dagen nooit 1 ongelukje had .
dat heeft mij er toe doen besluiten om haar vers te gaan voeren
en het is eerlijk waar dat ik zeg dat ze al ruim 3 jaar geen enkel ongelukje meer heeft gehad
en ik geef 1/4 van de dosering aan med die ik eerder gaf.
ze drinkt ook veel minder dan toen ze brokken kreeg , want met brokken het water reduceren is geen oplossing .

Diana, ze heeft geen voer om de pup zindelijk te krijgen. Ze heeft volgens mij ergens anders speciaal voer voor en hierdoor heeft de pup problemen met de zindelijkheid.
#193318
Hier ook een hond die chronische diaree had... Veel medicijnen in de hond gespoten en in de bek gedaan en inderdaad ook hypoallergene br :-Xkjes van royal canin/ waltham ... totdat een aantal zeer ijverige dames mij op een ander forum wel erg nieuwsgierig maakten ;).. Zo ben ik hier terecht gekomen... Binnen no time de brokjes aan de buurtjes gegeven die financieel even in de put zaten en er erg blij mee waren :D en Carnibest in huis gehaald. Binnen 2 dagen geen diaree meer te vinden, maar voor het eerst in zn leven een stevige ontlasting :D :D Sindsdien komt er hier geen brok meer in huis ;). Ook het plassen is inderdaad veel minder geworden sinds vers.
#193321
Diana, je hebt waarschijnlijk niet goed gelezen waar het probleem van Diesel van komt.
Hij heeft een speciaal voer omdat hij van gewoon puppyvoer (wat voor Diesel te veel eiwitten bevat) aan de diaree blijft.
Dat er een voeding zou bestaan om een hond zindelijk te krijgen, dat geloofd toch niemand !!
#193404
Hier nog een hond die diarree had. Op advies van de fokker op kvv gezet en nu na 4 mnd gewoon stevige ontlasting. :D
Hier lid geworden en veel geleerd. Ook hier geen brokken meer. En het plassen is ook minder geworden op kvv. :D ;)
Nu nog twee kilo erbij hier en ook wij hebben weer een gezonde hond die nooit meer brokken krijgt!! 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door