Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1930135
Pixie heeft sinds zondagavond diarree. Ze kan het gewoon ophouden maar als ze dan poept is het dun met af en toe wat vaste stukken erdoorheen. Gisteravond was de ontlasting vrij goed, kon het met de handen oppakken. Vanochtend was het eerste gedeelte behoorlijk dun en op het laatst een paar kleine vaste drolletjes. Ze heeft geen koorts, net nog gemeten en temperatuur is 38,1

Ik heb haar de afgelopen 2 dagen 3 maal per dag een okugest tabletje gegeven, die eet ze zo uit de hand en 1 maal per dag 1 theelepel probiotica in wat water opgelost en dat na een 15 minuten gegeven en vervolgens een half uurtje later haar eten.

Ze oogt niet ziek, rent, speelt, eet en drinkt, buiten de ontlasting merk ik niets aan haar. Ze krijgt niets anders te eten, heeft alleen de afgelopen 2 dagen iets meer bot gehad, maar dat is omdat de inhoudt van de verpakking groter was, was echter niet heel veel extra.

Wat kan ik nog meer doen ?
Door nienk
#1930155
zou zorgen dat ze veel drinkt, je kan bijvoorbeeld haar eten overgieten met water, dat laten staan en wie weet slobbert ze dat wel op omdat het naar vlees smaakt.

sterkte en een aai voor knappe Pixie!
Door TMG1961
#1930234
Ze drinkt genoeg, eten is ook geen probleem. Het komt er alleen niet goed uit aan de achterkant  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1930239
Pompoen of zoete aardappel schillen en vervolgens koken en pureren.
Ze vinden het vaak nog lekker ook!
Beterschap met Pixie!
Groetjes,
Ineke
Door TMG1961
#1930242
luka en kira schreef: Pompoen of zoete aardappel schillen en vervolgens koken en pureren.
Ze vinden het vaak nog lekker ook!
Beterschap met Pixie!
Groetjes,
Ineke
En hoeveel geef je daarvan? Heb zoete aardappel en flessenhals pompoen in huis.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1930246
Beginnen met een flinke eetlepel bij het eten.
En misschien iets minder orgaan geven nu?
Ik zou die pompoen of zoete aardappel echt een aantal dagen blijven geven bij je verse voer.
En wat je ook nog zou kunnen doen is Okugest geven. (= homeopathisch)
En dan de kinderdosering aanhouden.
Succes!
Door TMG1961
#1930261
luka en kira schreef: Beginnen met een flinke eetlepel bij het eten.
En misschien iets minder orgaan geven nu?
Ik zou die pompoen of zoete aardappel echt een aantal dagen blijven geven bij je verse voer.
En wat je ook nog zou kunnen doen is Okugest geven. (= homeopathisch)
En dan de kinderdosering aanhouden.
Succes!
Okugest heb ik al 2 dagen gegeven samen met probiotica. Gisteren heeft ze wel lever gehad, niet echt bij nagedacht  >:(
Vanavond krijgt ze pens, maar dat laxeert bij haar niet echt, heb eerder het gevoel dat het meer stoppend is.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1930287
Hopelijk werkt de pompoen of zoete aardappel wel!
Hier werkt pens ook niet laxerend. Lever wel!
Geef je het vlees op kamertemperatuur?
Als je het te koud geeft, kan daar ook nog wel eens diarree door ontstaan.
Beterschap met je mooie dame!
Groetjes,
Ineke
Door TMG1961
#1930293
Ik haal haar eten minstens 1 uur van tevoren uit de koelkast. Ben nu de pompoen aan het koken, weet alleen niet hoelang dat moet, voor mezelf rooster ik ze altijd. Ze heeft verder nergens last van, geen koorts, is levendig, eet goed en drinkt af en toe, tis alleen de ontlasting die me een klein beetje zorgen maakt. Gelukkig heeft ze geen extra aandrang en kan ze alles gewoon ophouden
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1930296
Ik kook het meestal een minuut of 20.
En daarna de staafmixer erdoor.
Is misschien een wat hoger percentage vleesbot geven nog een idee?
Door TMG1961
#1930297
luka en kira schreef: Ik kook het meestal een minuut of 20.
En daarna de staafmixer erdoor.
Is misschien een wat hoger percentage vleesbot geven nog een idee?
oke bedankt, ik heb haar al wat extra vleesbot gegeven. Ga zo meteen even pureren en dan vries ik alles in op de portie voor vandaag en morgen na.
Door TMG1961
#1930328
Heb het een 15-20 gekookt en gepureerd, nu even laten afkoelen en dan gaat het meeste de vriezer in.
Zal wel goed komen met de diarree. Over het eten van de pompoen maak ik me geen zorgen, heb hier een raszuivere barfkliko lopen  :biggrin2:
Door Lizzy
#1930697
Als ze verder niet sloom en ziek is, zou ik het even aankijken met behulp van bovenstaande tips. En anders zou je ook nog wat groene leem kunnen geven. Of een half dagje/dagje laten vasten, als dat allemaal niet helpt.
Door TMG1961
#1931000
Ze heeft vanochtend gepoept, zoals gezegd eerste deel dun daarna nog paar vaste drolletjes. Sindsdien is er voor een en ander ingegaan en achter nog niets eruit gekomen. Ze heeft vanochtend weer probiotica gehad en vanavond een eetlepel gekookte en gepureerde pompoen bij het eten.

Geen koorts, eet en drinkt, rent, maakt lol, is ondeugend dus eigenlijk zoals ze altijd is. Ik kijk het verder aan en geef haar nog een paar dagen probiotica en eventueel pompoen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door