Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Joeki
#1929264
Joeki heeft net haar eerste kippenpoot gegeten, brr, ik vind het echt doodeng. De kippennekken gingen heel erg goed, sprotjes en haring ook. Maar die kippenpoot daar kreeg ik nu toch rillingen van, het laatste stuk daar kauwt ze volgens mij toch echt niet lang genoeg op (ik vrees dat ik lang genoeg pas vind als het fijngemalen is) Het is echt een gulzigaard dus ze probeert snel te eten.
De eerste penslappen gingen er ook heel vlot in, daar kon het mij ook niet schelen dat ze zo snel eet, dat verteert wel.
Hoe zien de eerste tekenen van een perforatie eruit. Ik ga er nu de rest van de dag met mijn neus bovenop zitten om te zien of het wel goed gaat :-[
Door Joeki
#1929273
ah bah, ik zocht net darmperforatie op bij honden, kom ik op mijn eigen topic uit over mijn hond Tipsy die gestorven is aan een darmperforatie, zit hier nu terug tranen met tuiten te wenen en ben vreselijk bang.  :'(
Door Tommie
#1929293
als je het eng vindt kan je voortaan ook extra spiervlees of pens erbij geven.dan gaat het bot er mooi tussen zitten.extra bescherming zeg maar.of voortaan het bot plat slaan met een hamer.dan is het al fijn en hoeft de hond minder te kouwen.succes ermee
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1929337
:bigarmhug: ik kan me voorstellen dat je het eng vind als je al eens zoiets meegemaakt hebt.

Kippenpoten zijn heel goed bevleesd dus ik ben er van overtuigd dat het wel los zal lopen.
Misschien is het voor je eigen gemoedsrust beter om voorlopig even te wachten met kippenpoten en bijvoorbeeld eerst nog kippenvleugels, eendennekken, kwarteltjes en bijvoorbeeld parelhoenkarkasjes te geven. Dat is allemaal super zacht.

Als je daar weer aan gewend bent denk ik dat de overstap naar wat hardere botjes makkelijker gaat.
Ik zou niks doen waar je jezelf niet goed bij voelt, als je zo moet gaan zitten stressen dan is dat ook niks.
Het moet voor zowel je hond als jezelf leuk zijn toch?

Bouw het rustig aan weer op en doe niks waar je zelf niet achter staat dan komt het vast en zeker goed  :-*
Door Butch
#1929392
Dat vind ik ook, het moet voor jullie allebei leuk zijn hoor. Wat vreselijk dat je andere hond een darmperforatie heeft gehad, ik kan me voorstellen dat het nu dan ook erg moeilijk is om kippepootjes te geven.
Ik zou het ook met kipperuggetjes, nekken en parelhoenkarkasjes doen, dat is gewoon superzacht en makkelijk voor je hond.

Succes!
Door Lizzy
#1929514
Een hond wordt misselijk en gaat overgeven of probeert over te geven. Wat ik zou doen is vandaag nog een paar keer stukjes pens aanbieden. Dus geen gemalen pens, ook geen pens in grote lappen maar in stukjes van 5 a 10 cm. En dat zou ik nu en vanavond geven. Pens is een lekkere inpakker! En heel erg ontzettende dikke kans dat er absoluut niks aan de hand is!!! Want een hond die gewend is aan rauw, kan doorgaans prima omgaan met kippenpoten en verteerd deze prima.

Ik denk echter wel dat je je inderdaad moet bezinnen of je dit soort botten wilt blijven geven, gezien je ervaringen in het verleden en de stress waar je nu in zit :-\. Want na kippennek vind ik eendennek en parelhoenkarkasjes, kipkarkasjes, kwartelkarkasjes, eendenvleugels, kippenvleugels ook een beter beginnersvleesbot dan kippenpoot. Dus doe gewoon lekker rustig aan en ga voorlopig nog even wat zachte botjes voeren en plet ze desnoods eerst even met een vleeshamertje, zodat jij langzaam aan de kans krijg om te wennen en vertrouwen te krijgen.
Door Joeki
#1930147
Joeki loopt hier nog altijd springlevend rond  :biggrin2: 
Ik werd wel nogal vreemd aangekeken op straat toen ik aan een nauwkeurige studie van de stoelgang begon ;D die was perfect in orde, niks terug te vinden. Ik veronderstel dat het nu wel verteerd is?
Ik denk dat ik het voorlopig houd op KVV met aanvulling van BARF hapjes, pff, echt barfen is veel te stresserend.
Vis vind ik minder eng, daar eet ze al volledige sprotjes, sardientjes en haring van. Ik kan ook zalmkoppen en karkas krijgen, en andere viskoppen, is dit aan te raden, of kan ik het beter houden op volledige visjes?
Ik ben echt op zoek naar dingen die ik haar kan geven voor lekker op te kauwen zonder zelf een hartverzakking te krijgen achteraf. Iemand suggesties. Momenteel is ze tandjes aan het wisselen (labrador van 4,5 maand) en ik las als dat buffelhuid en zo toch niet zo gezond is. Ze krijgt wel al gedroogde pens en bullepees, maar vooral van dat laatste vraag ik mij toch af of het zo gezond is. Gedroogde pens gaat ook wel redelijk rap erdoor.
Door Parelridder
#1930168
Ken je die geperste pensbenen? Gedroogde pens in de vorm van een flinke kluif. Daar is ze op deze leeftijd wel even mee bezig en dat gaat veilig. Je hebt ze ook met buffelhuid er omheen, maar die zou ik zelf niet nemen. Zo eentje kreeg ik er ooit eens kado en die huid die eromheen zat werd 1 grote lap en in combinatie met een gulzige hond als de jouwe lijkt me dat niet zo ontspannen :biggrin2:
Verder vind ik het moeilijk inschatten, want als jouw lab echt 'op z'n labs' dingen naar binnen werkt... ;) Dan is er best veel wat op een wijze naar binnen gaat waarvan je als toeschouwer denkt "Oei, gaat dat wel goed?" Ik zou in ieder geval geen kleine dingetjes als bijv. een lamsoortje geven aan har.
Door Nadia
#1930179
Je zou een runderstrot kunnen geven, daar heeft ze veel werk aan. maar is toch zacht ;)

En idd nik smeer geven waar jij je niet prettig bij voelt. Langzaam opbouwen ;)
Door Patj88
#1930185
Er zijn zoveel verhalen hier van honden die mooi alles opkluiven.
Maar toen ik Jasco een kippenvleugel gaf was deze ook meteen naar binnen, wat ik ook best eng vond.
Ondertussen zijn we bezig met een eliminatie-dieet op konijn.
Kop en karkas bewerk ik met een hakbijl en dan gaat het de keukenrobot in en maal ik het tot een fijne massa.
Het vlees die ik er vanaf kan snijden geef ik wel in grotere stukken.
Hij poetst wel zen tanden niet door niet te kluiven mar ik voel me gwn veel geruster als ik het gemalen geef :).
De kans op problemen is klein maar liever voorkomen dan genezen he :) dat moet je zelf beslissen wat je gevoel je zegt.

Er kunnen natuurlijk altijd problemen voorkomen he.

Men oom zen hond moest een darmoperatie ondergaan omdat er een stuk van een rubberen speeltje bleef hangen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door