Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1929103
Uiteraard gaat de kleine meid op vers. Ergens voel ik mij daar verantwoord voor, dus heb ik de keuze gemaakt om zelf te malen. Aangezien Barfen voor mijn moeder een brug te ver is. En ik denk dat ik het beter kan dan een kvv  :biggrin2:

Maargoed, wil wel graag een kritisch oog van julllie  :biggrin2: :-*
Ik ben er gemakshalve even vanuit gegaan dat Storm ongeveer 5 kilo zal wegen als ze komt. Dit is zo aangepast wanneer het anders blijkt te zijn..

5 kg 7 %  = 350gr per dag 2450gr per week.

45% Vleesbot  --> 1100gr
30 % Spiervlees  --> 735gr
20% Orgaan --> 490 gr waarvan de helft pens
5 % Groente --> 125 gr

Ik wil 2 verschillende mixen maken. Dit is dan voor 2 weken. Dan word alles weer opnieuw bekeken.

Mix 1:
450 gr eendennek
450 gr kip karkas
200 gr zalm (staart stuk denk ik)

370gr paard spiervlees
370gr goed rundspiervlees (geen strotten/lippen)

250gr runderpens
60gr lamshart
60gr geit lever
60gr lamsnier
30gr lamstest
30gr kipmaag

125gr Groente mix (van een 8-10 verschillende groente en kiemen. Verschilt, ligt er net aan wat ik heb gemaakt)

Mix 2:
450gr Parelhoen kk
450gr Kwartel kk
200gr zalm

370gr eendspiervlees
370gr haasspiervlees

250gr runderpens
60gr runderhart
60gr geitlever
60gr lam nier
30gr lam test
30gr kip maag

125gr Groente mix (van een 8-10 verschillende groente en kiemen. Verschilt, ligt er net aan wat ik heb gemaakt)

De twee volgende weken wil ik dan proberen zo veel mogelijk andere diersoorten te malen.. Ik denk aan konijnenschouders/fazantenbouten etc.
Ik zit nu op een 10 verschillende diersoorten. Waarbij het orgaan iets eentonig is. Maargoed, daarvoor zijn de porties ook klein.

Shoot!
Door Nadia
#1929460
Jup dat komt in een mix.

Ik kan ook 4 verschillende mixen maken. Waar dan per mix 2-3 diersoorten inkomen. Dit is wel makkelijker. Maar als er goede redenen zijn om het te scheiden dan doe ik dat uiteraard.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1929656
Ziet er super uit!
Kijk even of pupje het goed doet op dit percentage bot, hier had pupsel wat meer bot nodig ander was ie snel aan de dunne.
Maar dat verschilt per hond natuurlijk.

Hoeft je moeder alleen nog wekelijks een ei-tje toe te voegen  ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1929762
tot zo'n 50% vleesbot en dan nog zalmkop of andere vis apart gerekend.
De andere honden hier hebben ook wat minder nodig, zo'n 40-45% is zat, de herder weer wat meer dan de borders.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1930052
[quote="Nadia"]
Jup dat komt in een mix.

Ik kan ook 4 verschillende mixen maken. Waar dan per mix 2-3 diersoorten inkomen. Dit is wel makkelijker. Maar als er goede redenen zijn om het te scheiden dan doe ik dat uiteraard.
[/quote]

vond t eigelijk zonde als je het allemaal bij elkaar mixt ....
en je wilt toch ook kijken wat storm wel en niet smakelijk vind ;) , persoonlijk zou ik hooguit 3 of 4 diersoorten bij elkaar doen
wanneer krijgen we weer een mooie foto overzicht van die knappe storm? ::)
Door Nadia
#1930154
Ahh storm komt toch wel af en toe naar mij. En dan barft zehier fijn mee :D

Maar ik snap je punt en neem het mee als ik ga malen ;)
Foto update kan wel gegeven worden hoor ;)
Door TMG1961
#1930241
Dat gaat helemaal goed komen met Storm. Als ik zo lees wat er allemaal in de zelfgemaakte KVV gaat dan zou ik bijna een paar plakken afsnijden en in de pan gooien voor mezelf  :biggrin2:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door