Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1929919
Afgelopen donderdag is Sammy gebeten door een hond in haar lies.
Naar de DA geweest, daar is het gespoeld en zijn er krammen in gezet.

Ik heb meteen zilverwater besteld, was helaas vandaag pas binnen.
Maar hoe kan ik dit nu het beste gebruiken??
Moet ik het door het eten doen, of de wond er mee schoonmaken?
En moet ik dan stoppen met de AB kuur?

Ik heb weer iets besteld, maar weet niet wat ik ermee moet doen  :-X :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1929967
Het kan beide. Zilverwater is een natuurlijk antibioticum en kun je zowel inwendig als uitwendig inzetten. De dosering voor inwendig moet op de verpakking staan, voor uitwendig kun je het zo op een wondje druppelen of deppen met een doekje. Als je al begonnen bent met een abkuur, dan moet je deze afmaken, anders heb je kans op hele lastige resistente bacterietjes. De ab en het zilverwater gaan elkaar in elk geval niet bijten. :)
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1930068
Angelique schreef: Het kan beide. Zilverwater is een natuurlijk antibioticum en kun je zowel inwendig als uitwendig inzetten. De dosering voor inwendig moet op de verpakking staan, voor uitwendig kun je het zo op een wondje druppelen of deppen met een doekje. Als je al begonnen bent met een abkuur, dan moet je deze afmaken, anders heb je kans op hele lastige resistente bacterietjes. De ab en het zilverwater gaan elkaar in elk geval niet bijten. :)
Angelique, bedankt voor je antwoord!!
Ik zal de AB kuur dan iig afmaken en ook beginnen met het zilverwater.
Ik heb inderdaad een uitleg erbij gekregen voor inwendig gebruik waar ook de dosering opstond, maar wist dus niet of dit samen met de AB kuur kon  :P
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1930284
nova schreef: Ik denk van wel ja,  :-\
want je mag ook niet met een stalen lepeltje in zilverwater komen, dat doet de werking te niet.

Klopt ja, las het in de uitleg.

Nou dan gaan we het alleen inwendig gebruiken en pas als de krammen eruit zijn op de huid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door