Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bowdi
#1929557
Jip en Diezel hebben net gevochten.  :(
Om het eten. Diezel was een beetje moeilijk aan het doen met eten.
Jip was al een tijdje klaar. Ik blijf er altijd bij omdat ze wel vaker ruzie hebben gehad om het eten.
Maar ineens stormde Jip op Diezel af. En toen werd er gevochten.
Voor mijn gevoel duurde het best lang voordat ik ze uitelkaar had.

Jip heeft niets. Diezel heeft diverse wondjes en in zijn wang een gaatje ter grote van een een tand.
Moet ik hiermee naar de da? Of kan ik het gewoon ontsmetten? Wat zouden jullie doen?
#1929564
Goed schoonmaken, mag met betadine. Eventueel Traumeel onder het neusje als je dat in huis hebt en de wondjes de komende dagen minstens nog 1x per dag schoonmaken en dan zou ik er zilverwater opdoen e/of honingzalf en er voor waken dat ze van binnenuit dicht gaan. Dus de wat diepere gaten punnik je gewoon los totdat je geen gat meer ziet.
Door Bowdi
#1929585
Angelique schreef: Goed schoonmaken, mag met betadine. Eventueel Traumeel onder het neusje als je dat in huis hebt en de wondjes de komende dagen minstens nog 1x per dag schoonmaken en dan zou ik er zilverwater opdoen e/of honingzalf en er voor waken dat ze van binnenuit dicht gaan. Dus de wat diepere gaten punnik je gewoon los totdat je geen gat meer ziet.
Thx! Ga ik doen.
#1929640
Sluit me aan bij Angelique.

Heb je de mogelijkheid om de honden apart te zetten tijdens het eten? 1 in de keuken, 1 in de kamer of gang of waar ook maar een deur tussen zit?
Dan zou ik dat in het vervolg doen om meer ruzies te voorkomen ;)
Door Bowdi
#1929665
**Jolanda** schreef: Sluit me aan bij Angelique.

Heb je de mogelijkheid om de honden apart te zetten tijdens het eten? 1 in de keuken, 1 in de kamer of gang of waar ook maar een deur tussen zit?
Dan zou ik dat in het vervolg doen om meer ruzies te voorkomen ;)
Ja, die mogelijkheid heb ik. Vanaf nu ga ik dit ook doen. Anders zitten we dadelijk echt bij de da.
#1929667
schoonmaken met tea tree olie en schampoo. Kijk wel uit dat je de orginele koopt.
Veel merken worden gemengd met water.
het flesje moet ongeveer 17 euro kosten en de schampoo 10 euro.
Ik verkoop het op mijn website. Je hoef niet bij mij tekopen maar je kan wel lezen wat het allemaal doet.
Als je vragen heb kan je ook mailen. Heb een boek wat je moet doen bij ongevallen en tea tree olie.

Goed schoonmaken met betadine of tea tree schampoo, en dan pure druppels olie ( 3 of 4 ) op de wonden.
Let wel op dat de hond het niet gelijk op likt. Meestal gaat de hond lopen en ruiken als je de druppels op doet.
Ze vinden het niet leuk. Doe dit 3 keer op een dag.
En als de wond dicht is gewoon 1 druppel er om heen smeren.

mvg mo
#1929671
Angelique schreef: Goed schoonmaken, mag met betadine. Eventueel Traumeel onder het neusje als je dat in huis hebt en de wondjes de komende dagen minstens nog 1x per dag schoonmaken en dan zou ik er zilverwater opdoen e/of honingzalf en er voor waken dat ze van binnenuit dicht gaan. Dus de wat diepere gaten punnik je gewoon los totdat je geen gat meer ziet.
sorry punniken zou ik nooit doen????
Door Bowdi
#1929686
kayaenwodka schreef: schoonmaken met tea tree olie en schampoo. Kijk wel uit dat je de orginele koopt.
Veel merken worden gemengd met water.
het flesje moet ongeveer 17 euro kosten en de schampoo 10 euro.
Ik verkoop het op mijn website. Je hoef niet bij mij tekopen maar je kan wel lezen wat het allemaal doet.
Als je vragen heb kan je ook mailen. Heb een boek wat je moet doen bij ongevallen en tea tree olie.

Goed schoonmaken met betadine of tea tree schampoo, en dan pure druppels olie ( 3 of 4 ) op de wonden.
Let wel op dat de hond het niet gelijk op likt. Meestal gaat de hond lopen en ruiken als je de druppels op doet.
Ze vinden het niet leuk. Doe dit 3 keer op een dag.
En als de wond dicht is gewoon 1 druppel er om heen smeren.

mvg mo
Ik heb alleen tea-tree spray van de tuinen. Daar zit wel water in. Dit kan ik dus niet gebruiken?
#1929751
kayaenwodka schreef: schoonmaken met tea tree olie en schampoo. Kijk wel uit dat je de orginele koopt.
Veel merken worden gemengd met water.
het flesje moet ongeveer 17 euro kosten en de schampoo 10 euro.
Ik verkoop het op mijn website. Je hoef niet bij mij tekopen maar je kan wel lezen wat het allemaal doet.
Als je vragen heb kan je ook mailen. Heb een boek wat je moet doen bij ongevallen en tea tree olie.

Goed schoonmaken met betadine of tea tree schampoo, en dan pure druppels olie ( 3 of 4 ) op de wonden.
Let wel op dat de hond het niet gelijk op likt. Meestal gaat de hond lopen en ruiken als je de druppels op doet.
Ze vinden het niet leuk. Doe dit 3 keer op een dag.
En als de wond dicht is gewoon 1 druppel er om heen smeren.

mvg mo
Wat een grappig criterium :-X
#1929766
Ojee stoute honden  >:(

Ik zou het ook gewoon insmeren met honingzalm en betadine.
Tenminste als het niet zo groot is dat het gehecht moet worden, maar ik denk dat je dat wel in kan schatten  ;)
Daarna 1 of 2 per dag even schoonmaken met gekookt afgekoeld water en weer opnieuw insmeren.
Bij een wat diepere wond zou ik ook eerst het korstje eraf halen voordat je schoonmaak, anders heeft schoonmaken weinig zin.
Meestal genezen die wonden vrij snel.
#1929788
hoe diep is het tandgaatje? Reus is pas geleden gebeten, had een wat dieper tandgaatje en zelfs mijn holistische DA die echt heel erg geen fan is van antibiotica voor schrijven, gaf Reus een kort kuurtje mee. gaatje zag er diep uit, maar was een dag later al dicht. daardoor is de kans dat er een naar abces onder gaat groeien heel groot.

ik zou dus het sowieso goed schoon houden, er iets vettigs (honing zalf ofzo) opsmeren, maar toch ook naar de DA gaan of in ieder geval even bellen. Je kan beter er n kuurtje tegen aan gooien dan dat je hond straks een of andere nare infectie heeft.

succes!
#1930015
kayaenwodka schreef: schoonmaken met tea tree olie en schampoo. Kijk wel uit dat je de orginele koopt.
Veel merken worden gemengd met water.
het flesje moet ongeveer 17 euro kosten en de schampoo 10 euro.
Ik verkoop het op mijn website. Je hoef niet bij mij tekopen maar je kan wel lezen wat het allemaal doet.
Als je vragen heb kan je ook mailen. Heb een boek wat je moet doen bij ongevallen en tea tree olie.

Goed schoonmaken met betadine of tea tree schampoo, en dan pure druppels olie ( 3 of 4 ) op de wonden.
Let wel op dat de hond het niet gelijk op likt. Meestal gaat de hond lopen en ruiken als je de druppels op doet.
Ze vinden het niet leuk. Doe dit 3 keer op een dag.
En als de wond dicht is gewoon 1 druppel er om heen smeren.

mvg mo
Volgens mij wordt altijd aangeraden om de teatree altijd te verdunnen en niet puur op een wond smeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door