Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JvZ
#1929031
hallo allemaal
zojuist "goedgekeurd'om hier lid te worden en nu al meteen een vraag:
sinds kort verdiep ik me meer in natuurlijk voedsel voor mijn hond.
dit n.a.v. vage klachen eigenlijk
hij krijgt nu  farmfoodbrokken met  heel regelmatig verse vleesdagen
nu heb ik een droogoven te leen van mn nichtje en dat bevalt erg  goed om lekkere dingen ( beloningen) voor mijn golden retriever te  drogen
heb al kip gedroogd en nu heb ik er bieflapjes in zitten :-)

maar nu wil ik zelf een droog oven aanschaffen
die ik nu te leen heb is een: leo rava su 100 en die bevalt me prima, maar die kan ik nergens vinden en ben dus bij boman of severin terecht gekomen ( gezien de prijs)
welke adviseren jullie mij?
de severin lijkt t meeste op die ik nu te leen heb
de boman lijkt me zo ondiep???? en dicht???

ik ben trouwens Jacqueline, woon in ede en heb een golden retriever van 6 jaar oud
Door TMG1961
#1929039
Welkom op BP  :)  Ik gebruik de bomann en hij bevalt prima. Dat ondiepe valt wel mee hoor, voordeel vindt ik ook dat de lucht van boven geblazen wordt dus er komt niets in de ventilator. Voor de rest zijn ze volgens mij vrij identiek, beide 250watt, 5 niveaus, beide 31cm doorsnee
Door Nynke
#1929043
Welkom op Barfplaats Jacqueline  :) :)

Ik denk dat je vraag wel verplaatst wordt naar vragen/problemen Barf  ;)  

De Boman is dieper dan de Severin :) bij  de roosters van de Severin zit er ongeveer een centimeter afstand tussen en bij de Boman echt meer, misschien wel 2 of 3 cm., maar de oppervlakte van de Severin is een stuk groter.

Theo, weet je dat zeker?? Naar mijn idee is de Severin echt een stuk groter van oppervlakte ??
Door TMG1961
#1929068
Mijn foutje..heb even een ring nagemeten en hij is 28,5cm doorsnee, dus ietsje kleiner, maar tegenover is ie de helft goedkoper. Neem je er dus 2 dan verslaat ie de severin met gemak  :biggrin2:
Door JvZ
#1929096
sorry dat ik dit bericht verkeerd geplaatst heb

maakt de hoogte veel uit vinden jullie?
zoals t er nu uit ziet zal ik hem gebruiken voor extraatjes  en beloningen maar omdat ik zelf nogal van koken hud zal ik hem denk ik ook wel gaan gebruiken voor tomaatjes en paddestoelen te drogen

dus nog steeds zijn alle tips welkom :-)
Door tieneke
#1929402
Ik zou voor de Severin gaan,is haast hetzelfde als de Orava die je nu gebruikt.
Is een stuk groter en is zeer stil in tegenstelling tot de Boman.
Door Daphne&Jayden
#1929555
Ik zou voor de Severin gaan, ik heb er een die er heel veel op lijkt. Er kan op deze roosters een stuk meer dan op de Bomann. Op 7 roosters (ik heb er extra's roosters bij) kunnen 3 kilo eendenvoetjes tegelijkertijd gedroogd worden.  ;)
De roosters zijn trouwens in hoogte verstelbaar (tenminste bij die van mij, maar die ziet er precies hetzelfde uit, alleen het merk is anders), voor als je bijvoorbeeld eendenvoetjes wilt drogen. En wanneer je plakjes spiervlees wil drogen, gebruik je de laagste stand.  :)
Door JvZ
#1929598
oh jee nu heb ik vanmiddag de bomann besteld en begin nu toch te twijfelen........

nou hopenlijk heb ik geen miskoop gedaan
aan de andere kant voor dit geld kan ik me niet echt miskopen denk ik
ik ga hem hoofdzakelijk voor  kip. kalkoen en rund als tussendoortje en beloning gebruiken
gr
Jacqueline
Door JvZ
#1929725
dank jullie wel allemaal  ook voor t welkom ;-)

nou maar hopen dat t geluid een beetje meevalt
heb hem nu binnen staan maar hij gaat binnekort naar buiten naar de overdekte buitenkeuken  maar  denk dat  dat niet kan als t vochtig weer is he?
drogen jullie ook wel een sbuiten en kan dat dan  zowel zomer en winter en bij elk weertype?

om eerlijk te zijn moet ik nog wel ff wennen aan het idee van kippen en eendepootjes en koijnenoren ;-)
aan de ander kant geef ik ook jachttraining en train  soms met echt wild ;-)

gr
Jacqueline
Door Lobbes2009
#1929727
Nee een miskoop zal het zeker niet zijn. Ik heb nu inmiddels ruim een maand een Bomann droger en ik ben er heel blij mee. Ik heb er al lever, long, eendevoetjes en spiervlees (lama en rund) in gedroogd en dat zijn heerlijke snack voor de hond.

Dus ik denk dat jij er ook wel blij van gaat worden en je doggy helemaal ;)

De Bomann maakt helemaal niet zoveel lawaai hoor gewoon een zacht zoemend geluid zo iets als een vriezer. Ik hem heb in de berging staan en daar doet hij het goed hoor. Daar is het ook niet zo heel warm hoor, maar niet echt vochtig ik weet niet of dat wel zou kunnen ??? Misschien dat hij dan wel snel kapot kan gaan, maar dat weet ik niet zeker ::)
Laatst gewijzigd door Lobbes2009 op di 08 feb 2011, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dancingdaydream
#1929734
ik heb hem gewoon in de keuken, met de deur dicht hoor ik hem zelfs niet eens meer. Het is vergelijkbaar met t gezoem van een pc, iets luider.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door