Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1929527
Biscuit had gisterenavond een pijnlijke poot. Niks aan te zien. Vanmorgen helemaal dik, echt een klompvoetje. Vooral 1 teen. Ik vermoedde een abces dus heb haar naast Traumeel vanmorgen in de soda gezet en hepar sulphuris D4 gegeven en 5 minuten later vormde zich een rode etterbult en weer 5 minuten later sprong het abces open dus zit er nu een gat in en er blijf maar troep uitkomen :-X

Ik heb haar zilverwater in en uitwendig gegeven maar ik zit eigenlijk een beetje te twijfelen wat ik nou het beste kan doen, behalve dit en in het soda zetten? Ik zit eerlijk gezegd niet echt te wachten op een AB dus als ik dat kan voorkomen.......
#1929550
Is 't nu 'n rond gat? net zo iets als Keeper had?
Afbeelding
Keep hoefde niet gehecht bij de DA.alleen A.B en cream
Big Daddy had ook  dezelfde soort rond kratertje wat waarschijnlijk OOK door gebarsten absess was veroorzaakt.
Bij hem heb ik toen alleen 2x per dag 'n stoot tripple antibiotic cream op de wond gesmeerd, en dat hielp ook ...en de wond is vanzelf verdwenen.

Misschien na de soda badjes dat ook bij Biscuit proberen?
Laatst gewijzigd door mahuni op di 08 feb 2011, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#1929558
Ow gatver :-X Ik zou het wel een paar daagjes uit gaan zitten op de manier zoals jij nu omschrijft. Eventueel in rust het gat even vullen met honingzalf en dan een verbandje er even omheen. Maar dan wil ik wel in die paar dagen per dag een fikse verbetering zien. Bij verslechtering ging ik richting da. Maar....wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat wanneer het abces open is en leegloopt het ergste leed ook geleden lijkt te zijn.
#1929710
Er zit ook een raar gatje aan de onderkant van haar poot. Ze heeft dus ergens in gestaan :-\

Nou ja, zo maar weer in de soda. AB zalf heb ik niet dus als het morgen nog niet een beetje beter is, ga ik wel naar de DA......
#1929739
Lizzy schreef: Er zit ook een raar gatje aan de onderkant van haar poot. Ze heeft dus ergens in gestaan :-\

Nou ja, zo maar weer in de soda. AB zalf heb ik niet dus als het morgen nog niet een beetje beter is, ga ik wel naar de DA......
Misschien ook wat silicea geven, gewoon even voor de zekerheid  ;)
Voor de rest heb je het al goed gedaan en kan je niet veel meer doen. Zorg dat het niet te snel dichtgaat zodat alles even de tijd krijgt om eruit te etteren.

Loopt ze erg kreupel?
#1929902
Heb één keer maar een abces bij een van mijn dieren gehad en dat was bij mijn kat na een vechtpartij had hij een heel dik oog. Ergens naast zijn oog bij zijn neus zat een klein korstje en dat heb ik met uitgekookt water losgeweekt. Al snel kwam daar alle rotzooi uit. Ik heb het wondje de hele middag open gehouden door regelmatig het korstje er weer met een watje met uitgekookt water af te vegen en over het oog te wrijven om eventueel pus naar de uitgang te duwen. Het is nog een paar keer wat dikkig geworden maar einde van de dag heb ik het dicht laten gaan en toen ging het goed. Geen antibiotica, geen betadine niets. Vind dat altijd vrij heftig spul en spoel zelf als het moet met uitgekookt water. 

Een poot is toch weer gevoeliger voor vuil maar als het abces goed leeg is en de wond niet weer opzwelt nadat er een korstje op komt dan zou het goed moeten zijn. Je ziet het snel genoeg als het blijft ontsteken.

Succes ermee!
#1930076
Het ziet er zo uit als op de foto Dory maar het gat is wel veel kleiner. De poot is vanmorgen niet meer gezwollen, alleen de teen nog. Ze loopt er ook weer gewoon op. Gisterenochtend gebruikte ze de poot niet. Silicea heb ik helaas niet in huis..... Nou ja, we gaan gewoon zo door en vrijdag gaat ze met mij en d'r lievelings dokter op vakantie, dus dat komt wel goed :biggrin2:
#1930099
Lizzy schreef: Het ziet er zo uit als op de foto Dory maar het gat is wel veel kleiner. De poot is vanmorgen niet meer gezwollen, alleen de teen nog. Ze loopt er ook weer gewoon op. Gisterenochtend gebruikte ze de poot niet. Silicea heb ik helaas niet in huis..... Nou ja, we gaan gewoon zo door en vrijdag gaat ze met mij en d'r lievelings dokter op vakantie, dus dat komt wel goed :biggrin2:
En ze moet naar de zee hè, dat is goed voor de wondgenezing.  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door