Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door vagebond
#1925839
Onze teckelpuppies zijn nu 3 weken en 4 dagen. Het zijn flinke puppen, 7 stuks. Gister hebben ze een beetje shaweca kkv geproefd, ze vonden t allemaal lekker. Een beetje warm water bijgedaan en met de staafmixer gepureerd.
Vanmorgen weer een beetje gegeven. Zal ik nu 2x per dag geven en dan vanaf maandag of dinsdag gaan opvoeren? Of is dat nog teveel voor de darmpjes?
Gr. Ingrid
Door nienk
#1925907
Hee zoek eens in de reacties van Decibels, die heeft volgens mij wel het een en ander met barf/kvv èn teckel pups..
Door vagebond
#1926413
Ik geef ze nu 2x per dag echt maar een klein beetje. Er zitten wel kleine stukjes bot in, dus ik pureer het toch maar even. Wel leuk, dit is het eerste nest dat versvoer krijgt, geen gesmeer met pap meer. Bovendien vinden ze dit echt lekker.
Gr. Ingrid
Door Parelridder
#1926415
Ik geef vlees vanaf 4 weken. En streven is dat moeder iig de 1e 3 weken zonder bijvoeden doet. Als bijvoeren nodig is voor aanvang met vlees - hetzij voor de pups, hetzij voor de mama - dan kies ik voor Farmfood no. 1 (pupmelk op basis van geitenmelk).
Door Decibels
#1926425
Hier begin ik met 3 weken met een hapje KVV (ter grootte van een soepballetje)

Een vuistregel is elke week één balletje meer: dus met 3 weken 1x per dag, met 4 weken 2x per dag, met 5 weken 3x per dag...etc. Uiteraard de hoeveelheid aan passen aan behoefte en groei.

Je gezonde verstand gebruiken en kijken hoe moeder en pups het doen, want uitzonderingen bevestigen de regel.

De pups van Goya worden morgen 6 weken en krijgen 1 maaltijd maaltijd van mij...de andere maaltijden braakt moeder uit en uiteraard drinken ze nog melk bij mams. Goya heeft ontzettend veel melk en toen ik met bijvoeren van de pups begon moest ik echt heel langzaam aan doen, want anders dronken ze te weinig bij Goya. Die heeft een paar keer een harde uier gehad en heb ik leeg moeten 'melken'. En da's eigenlijk ook niet de bedoeling.

Ik begin met energique (da's behoorlijk fijn gemalen) en van lieverlee ga ik over op AHV, carnibest, Alska, etc. Van de week hadden ze alaska fazant en dat vonden ze érg lekker... ;) Ik doe een klein beetje warm water door het vlees en een schepje puppymelk. Wel haal ik de erg grove stukjes uit. Ik ben een trut wat dat betreft.... ;)
Maar het eten gaat met de dag beter dus van lieverlee wordt ik daar minder truttiger mee... :biggrin2:

Wat voor teckels zijn het en wat wegen je pups nu?
Laatst gewijzigd door Decibels op zo 06 feb 2011, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borgerbos
#1926480
Ik heb hier nu zelf een nestje pupjes die vandaag 4 weken oud zijn. Uiteraard kan je een Sint Bernard pup natuurlijk niet vergelijken met een
Teckel pupje maar ik begin zelf ook meestal zo rond de 3 weken met af en toe een keer een heel klein beetje vlees geven om te kijken of ze het uberhaupt lekker vinden en om ze te leren wat vaster voedsel te eten. Ik ben inderdaadook begonnen eerst met één keer per dag, toen naar twee keer per dag en ze staan nu sinds gisteren op 3 x per dag vlees. Alleen weet ik nog niet zo goed hoeveel ik precies moet geven omdat ze natuurlijk ook nog bij mams drinken.

groetjes
yvonne
Door Chezzies
#1926866
Momenteel hier 1 pupje, ben nog niet begonnen met carnibest ze is vandaag 4 weken oud. Ze had zoveel voeding bij mams dat het ook helemaal niet nodig was om ook maar iets bij te voeden. Vorige nesten begon ik wel iets eerder met kijken of ze dat wilde, ik zal het nu ook gaan proberen de CB ligt al te ontdooien voor het kleine frutje :-)
Door vagebond
#1927863
Leuk om deze reacties te lezen.
Vorige week dinsdag waren 2 pups 1200 gram, een paar van ong. 1300 en 1400 gram, de zwaarste 1500 gram, toen waren ze 3 weken oud precies.
Ze smikkelen het bord leeg, maar ik geef maar heel weinig hoor.
Onze pups zijn te volgen op www.jancor.nl, mijn man maakt video's van ze, echt wel grappig.

Wat sneu 1 pupje, ga je die zelf houden? Was dit pupje dan ook met de geboorte echt groot?
Gr. Ingrid
Door Chezzies
#1928395
Ze geeft de cb opgesmikkelt, ze vond het heeeeeerlijk. Ze was bij haar geboorte 430 gram en ze is nu op 4 weken 3520 gram. Er was nog een pupje maar die was helaas al overleden in de baarmoeder, die was ook volgroeid en ik denk van het zelfde gewicht.

En ja ik ga haar zelf houden :-)
Door vagebond
#1929339
Is dat hoog, 430 gram? Geen idee, onze pups waren om en nabij de 230 gram. Ik geef ze nu toch echt 3x per dag wat, want het zijn echte vreetzakken, Mabiche wordt nu echt belaagd door ze. Zal nog een week duren en dan zal ze toch wel met opvoeden moeten beginnen ;).
Wanneer laten jullie de moederhond er 's-nachts niet meer bij? Tuurlijk staat er een doos met kranten voor de ingang, maar nu is er al eentje die echt begint te klauteren. Wil toch echt niet dat ik er 's-morgens eentje aantref op die koude vloer in de keuken.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door