Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1926019
eindelijk heb ik Mei-li's atopie onder controle en ze is nu eindelijk weer het mooie knappe meisje  :D !!

op advies van mijn reguliere dierenarts zijn we haar elke week 1 keer gaan wassen met malaseb shampoo (ik geloof dat de shampoo zo heet )
daarbij krijgt ze s'morgens haar kvv van naturis en sávonds van royal canin skin support speciaal bij atopische klachten....
daarnaast geef ik haar van Doils skin omega 3, 3 ml per dag ,ze weegt 20 kg
hierbij nog vitamine c 1000mg time released tabletten van de dierenapotheker.nl
en elke dag een orthiflor original capsule dat is probiotica

en met dit alles lijken we weer op de goede weg te zijn Mei-Li heeft weer een mooie volle vacht ,haar zwarte huid is weg ,de kale plekken zijn weg en ze ruikt niet meer !!

echt blij om haar weer zo te zien ,zonder oorproblemen en voortaan 80% minder jeuk als voorheen ,en als ze jeuk heeft bijt en krabt ze zich niet meer helemaal open !

ik hoop jullie hiermee misschien ook te kunnen helpen ... ;)

groetjes Chrissie en Mei-Li
Laatst gewijzigd door meili-chrissie op za 05 feb 2011, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#1974367
:D allemaal bedankt voor de fijne reacties  ;) !!!

het gaat nog steeds goed met Mei-Li ! voor de 4e maand helemaal zonder antibiotica of cortisonespuit :-X....
wel sinds anderhalve week helemaal terug overgestapt op kvv !!!!! en er komt hier noooooit geen brok meer in huis  >:( !!! op farmfood brokjes als beloning na dan...

ik ben er veel te laat achter gekomen wat bha en bht en dat soort troep is ... dus ...meteen de dichte zak dierenartsbrok terug gebracht en een nieuwe kvv besteld ipv naturis ..het verkooppunt was gestopt met de verkoop van Naturis ..maar Shaweca vind ze misschien nog wel veel lekkerder  ::) :biggrin2:...Naturis eend was de laatste tijd ook erg droog viel me op !!Gelukkig reageert ze goed op alle smaakjes van Shaweca :) geen verdachte jeuk en bijtaanvallen gelukkig !!

dus ik ben zeer tevreden hoe het nu gaat met haar ,alleen 1x per week wassen met Malaseb shampoo + doils skin omega-3 elke dag +orthiflor elke dag 1 capsule (probiotica)+1 pil vit c time released van dierapotheek.nl ....ik hoop dat we de lente en zomer nu goed doorstaan!

in ieder geval is alle zwarte olifantenhuid en vieze geur weg ! En is ze overal weer goed behaard ...geen 1 klein kaal of dun behaard plekje meer  :D jammer dat ik het steeds niet voor elkaar krijg om hier foto's te plaatsen ,anders zagen jullie het verschil met vorig jaar !!

groetjes chrissie en Mei-Li
Laatst gewijzigd door meili-chrissie op wo 23 mar 2011, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#1991775
:biggrin2: :D

gisteren met Mei-Li even op controle geweest bij de DA voor haar atopie ,en wat was ik trots toen hij versteld stond van haar mooie volle vachtje  ::)...haast geen zwart doorschemerende huid meer ,alleen nog een beetje op haar hoofd en achter deoortjes ...maar verder gaat het super !

Hij vroeg wel waarom ik gestopt was met het voeren van royal canin skin support brokken ....ik heb daar gewoon helemaal geen vertrouwen meer in in die chemische zooi :-X! maar wat me dan wel erg tegenvalt dat ze niet echt openstaan voor mijn enthousiasme voor kvv ...hij wist niet eens wat het was  :o ???...terwijl Mei-Li er echt zo door is opgeknapt ! wij willen echt niks anders meer in ieder geval !De haaksbarf en shaweca bevallen erg goed ,zelfs beter dan naturis !

Maargoed gelukkig is Mei-Li's Atopie nog steeds zonder medicijnen goed onder controle te houden ,echt super blij natuurlijk !

Heel veel sterkte voor alle andere Atopische hondjes ...ik heb hier gemerkt dat het erg belangrijk is om aan de weerstand te blijven werken...

groetjes Chrissie en Mei-Li
Laatst gewijzigd door meili-chrissie op do 14 apr 2011, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door